printlogo


کد خبر: 203662تاریخ: 1397/10/2 00:00
اخبار

تجمع دانشجویان در اعتراض  به نماینده سراوان
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهردیروز در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز و نامناسب نماینده سراوان با کارمند گمرک، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. به گزارش فارس، دانشجویان تجمع‌کننده با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی خواستار برخورد قانونی با نماینده سراوان شده و از این نماینده هم خواستند هرچه سریع‌تر استعفا کند. تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی حمایت خود را از کارمند گمرک اعلام کردند. لازم به ذکر است، روز جمعه هم جمعی از دانشجویان در برخی شهرهای کشور بعد از نماز جمعه در همین رابطه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

مجلس کارآمد نیازمند ساز و کار شایسته‌گزینی است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: مجلس کارآمد، نیازمند سازوکار شایسته‌گزینی است. به گزارش فارس،‌ عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود مطلبی درباره رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: «در پی رفتار برخی از نمایندگان این سوال مطرح شد که چرا شورای نگهبان اقدامی انجام نمی‌دهد و یا اینکه چرا در بررسی صلاحیت‌ها به گونه‌ای عمل نکرده که این نتایج به بار نیاید. باید اذعان کرد نظارت حداقلی شورا از عهده این مهم برنمی‌آید. مجلس کارآمد، نیازمند سازوکار شایسته‌گزینی است».

ماجرای «درازهی» را به حساب کل مجلس نگذاریم
نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه نباید ماجرای نماینده سراوان به حساب کل مجلس گذاشته شود، گفت: باید با هرکس متناسب با خطایی که انجام داده است، برخورد شود. محمد دهقان در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: اینکه آقای درازهی با هماهنگی قبلی به سازمان گمرک رفته‌اند یا بدون هماهنگی به آن سازمان مراجعه کرده‌اند باید بررسی شود ولی در هر صورت شأن هر شخصی باید ابتدا توسط خود شخص حفظ شود. وی اظهار داشت: برخورد نماینده مجلس با کارمند عادی جلوی در سازمان به هیچ وجه در شأن ملت ایران و نمایندگان ملت نیست و عدم احترام به نماینده مجلس توسط نگهبان توجیهی برای به کاربردن کلمات قبیح توسط نماینده نمی‌شود. آقای درازهی نباید در برابر منع ورود وی به داخل سازمان از خود ناشکیبایی نشان می‌داد و کلماتی به کار می‌برد که شأن مجلس و شأن خود را پایین بیاورد. دهقان افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه همه مسؤولان و مردم در برابر قانون یکسان هستند، هرکس خطایی انجام داده است با وی برخورد شود. نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس با بیان اینکه نباید این موضوع به حساب کل مجلس گذاشته شود، گفت: باید با هرکس متناسب با خطایی که انجام داده است، برخورد و نتیجه آن به ملت اعلام شود.

دستاوردهای نوین سایبری رونمایی شد
وزیر دفاع با حضور در سازمان صنایع الکترونیک (صاایران) از دستاوردهای نوین سایبری رونمایی کرد. به گزارش فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی با حضور در شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع (صاایران) از دستاوردهای نوین الکترونیکی، مخابراتی و سایبری رونمایی و همزمان خطوط تولید محصولات ارتباطی پیشرفته دیجیتال و نرم‌افزار ‌پایه را افتتاح کرد.  امیر حاتمی در این مراسم با تقدیر از متخصصان و دانشمندان پرتلاش صنایع الکترونیک ایران (صاایران)، دستاوردهای نوین الکترونیکی و مخابراتی را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و درون‌زا بودن صنعت بومی دفاعی دانست و اظهار داشت: امروز مفتخریم دستاوردهای پیشرفته ارتباطی و الکترونیکی صنایع الکترونیک ایران (صا‌ایران) در تراز منطقه‌ای از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و با دستیابی به این فناوری‌های نوین خواهیم توانست از یک شبکه ارتباطی امن چندلایه در بین یگان‌های زمینی، هوایی و دریایی برخوردار باشیم. وی افزود: این قابلیت‌های مخابراتی و سایبری جدید، نیروهای مسلح پرتوان ما را در مواجهه با جنگ‌های الکترونیکی دشمن برتری خواهد داد و خواهد توانست تأثیر بسزایی در موازنه درگیری‌های احتمالی در صحنه رزم ایجاد کند.


Page Generated in 0/0049 sec