printlogo


کد خبر: 203713تاریخ: 1397/10/3 00:00
معاون شهردار تهران اعلام کرد
بررسی دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد
رئیس شورای شهر پایتخت: برنامه‌ای برای گران‌کردن بلیت مترو نداریم

گروه اجتماعی: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به برگزاری جلسه شورای ترافیک تهران در هفته آینده گفت: در این جلسه درباره دریافت عوارض در محدوده طرح زوج و فرد تصمیم‌گیری می‌شود.
 به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی در حاشیه صد و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: چندی پیش موضوع پولی شدن ورود به طرح زوج و فرد را در رسانه‌ها مطرح کردیم تا نظرات و پیشنهادات شهروندان را درباره دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد جویا شویم.
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در این ارتباط برخی رسانه‌ها موافق و برخی مخالف بودند اما در کل با انتشار این خبر تلاش شد فضایی در جامعه ایجاد شود تا نظرات و پیشنهادات را دریافت کنیم. وی در ارتباط با گلایه پلیس درباره این طرح گفت: این انتقادات خیلی اهمیت ندارد و معاونت حمل‌ونقل با کار کارشناسی این طرح را ارائه کرده است.
برنامه‌ای برای گران کردن بلیت مترو نداریم
همچنین رئیس شورای شهر تهران درباره اظهارات یکی از اعضا مبنی بر بلیت 10 هزار تومانی مترو گفت: برنامه‌ای برای گران کردن بلیت  نداریم.
محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برای نخستین‌بار تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در شورای شهر تهران مطرح شد، گفت: اعضای شورا پس از ماه‌ها تحقیق و تفحص درباره موسسه همشهری نظرات خود را بیان کردند.
 وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه تحقیق و تفحص چه می‌شود، گفت: یا باید به سازمان تخلفات اداری ارجاع داده شود یا موضوع برای پیگیری بیشتر به قوه قضائیه ارجاع شود.
هاشمی همچنین از تصویب کلیات انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت:‌ بر این اساس 2 هزار میلیارد تومان این اوراق به مترو و یکهزار میلیارد تومان به اتوبوس اختصاص داده می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات یکی از اعضای شورا مبنی بر بلیت 10 هزار تومانی برای مترو گفت: منظور ایشان قیمت تمام‌شده بلیت بود، نه اینکه از مردم 10 هزار تومان بابت بلیت بگیریم؛ ما برنامه‌ای برای گران کردن بلیت نداریم.
واریز نشدن مبلغی از پول جریمه‌ها
علاوه بر این فرمانده نیروی انتظامی گفت: درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود و هیچ مبلغی از این موضوع به حساب نیروی انتظامی واریز نمی‌شود.
سردار حسین اشتری در حاشیه برگزاری گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا (سومین نشست تخصصی و فصلی سال 97)  در پاسخ به پرسشی درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر جبران کسری بودجه ناجا با افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی، اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، هیأت وزیران و مطابق تورم، هر 3 سال یک بار موضوع تعیین نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی بررسی و ابلاغ
می‌شود.
 وی افزود: هر زمان که هیأت وزیران نرخ مصوب را اعلام کند، موضوع اجرایی می‌شود اما با این تفاسیر و توضیحات باید بگویم درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود و هیچ مبلغی از این موضوع به حساب نیروی انتظامی واریز نمی‌شود.
وی گفت: بودجه و نیازمندی‌‌های نیروی انتظامی از طریق پیگیری دولت محقق می‌شود که باید بگویم موضوع کسری بودجه، بحث درستی است اما ارتباطی با افزایش نرخ جرایم رانندگی ندارد. سردار اشتری تأکید کرد: خواست و انتظار ما این است که تخلفی صورت نگیرد که جریمه‌ای را در پی داشته باشد یا از سوی همکاران ما اعمال قانون صورت پذیرد، ان‌شاء‌الله با همکاری مردم و توجه رانندگان عزیز به مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد کمترین تخلفات  باشیم.


Page Generated in 0/0093 sec