printlogo


کد خبر: 203714تاریخ: 1397/10/3 00:00
مدیر عامل بیمه سلامت مطرح کرد
بدهی 8 هزار میلیاردی بیمه سلامت

گروه اجتماعی: مدیرعامل بیمه سلامت گفت: در حال حاضر بدهی سازمان بیمه سلامت حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.
 به گزارش فارس، طاهر موهبتی، مدیرعامل بیمه سلامت گفت: باید بحث بودجه بیمه سلامت یک بار برای همیشه حل شود. به این معنی که بدهی‌های گذشته پرداخت شده و از ایجاد بدهی جدید ‏جلوگیری شود.
 برای این کار اولا باید بودجه واقعی دیده شود و ثانیا رفتارهای هزینه‌ای و مصرفی مدیریت شود. بعد از تمام این کارها، اگر بودجه ‏حوزه سلامت واقعی دیده نشود، با ایجاد بدهی‌های جدید مواجه می‌شویم.‏ وی گفت: البته ما کاهش پوشش خدمت را توصیه نمی‌کنیم. در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۹۰۰ خدمت، ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو و ۴ هزار و ‌‏۷۰۰ مورد لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است. از طرفی توصیه نمی‌کنیم که بدهی جدیدی ایجاد شود.‏ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: حدود ۵ هزار میلیارد تومان نسبت به آنچه تاکنون نیاز داشتیم و بر اساس نظرات کارشناسی ‏سازمان برنامه و بودجه، کسری خواهیم داشت.‏ آخرین جایی که باید به دنبال اعمال محدودیت مالی باشیم، سازمان بیمه سلامت است.‏
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: بر اساس مصوبه، معادل ریالی این مبلغ برای پرداخت بدهی سازمان بیمه سلامت بابت محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی تولید داخل و خدمات درمانی تخصیص می‌یابد.
 این مبلغ  تنها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این در حالی است که بدهی سازمان بیمه سلامت حدود ۸ هزار میلیارد تومان است. موهبتی گفت: روز گذشته سازمان برنامه و بودجه دستور داد مبلغ ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان به حساب سازمان بیمه سلامت واریز شود. امیدواریم قسمت بعدی این مبلغ نیز به سرعت در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار بگیرد.


Page Generated in 0/0087 sec