printlogo


کد خبر: 203715تاریخ: 1397/10/3 00:00
مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی اعلام کرد
رد پای تراریخته‌ها در فرآورده‌های گوشتی

گروه اجتماعی: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برخی فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس موجود در بازار دارای ترکیبات تراریخته هستند و لازم است روی برچسب خود قید کنند.
 وحید مفید به ایرنا افزود: تولیدکنندگان برخی فرآورده‌های گوشتی از برخی ترکیبات تراریخته مانند روغن سویای تراریخته استفاده می‌کنند که منعی ندارد اما باید برچسب تراریختگی را روی محصول خود درج کنند. وی خاطرنشان کرد: منظور از برچسب تراریختگی این است که صاحبان صنایع در بخش درج ترکیبات جلوی این ترکیبات، واژه تراریخته را قید کنند. وی گفت: برخی افراد تصور می‌کنند برچسب جداگانه‌ای برای تراریختگی طراحی شده و روی آن تنها کلمه محصول تراریخته قید شده که اینگونه نیست و تراریختگی جلوی ترکیبات نوشته می‌شود. مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: به برخی فرآورده‌های گوشتی دارای ترکیبات تراریخته از سوی سازمان غذا و دارو مجوز داده شده و این محصولات در بازار موجود هستند.
مفید از تعداد مجوزهای صادرشده برای فرآورده‌های گوشتی دارای ترکیبات تراریخته اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: در صورتی که تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی از ترکیبات دارای تراریخته استفاده کنند اما روی برچسب ترکیبات آن، اطلاعات آن را درج نکنند، با آنها برخورد قانونی می‌شود. وی تاکید کرد: تولیدکنندگان مواد غذایی حتی اگر یک‌دهم درصد نیز از تراریخته استفاده کرده باشند باید برچسب تراریخته داشته باشند.


Page Generated in 0/0108 sec