printlogo


کد خبر: 203718تاریخ: 1397/10/3 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد
پیگیری قضایی ۲ شرکت متخلف تولید اسنک
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به ارجاع پرونده ۲ شرکت متخلف اسنک‌های حجیم بر پایه ذرت به دستگاه قضایی گفت: در صورت صلاحدید مراجع قضایی، اسامی آنها اعلام خواهد شد. کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو به فارس اظهار داشت: پرونده تخلف 2 برند معروف اسنک‌های حجیم بر پایه ذرت به دستگاه قضایی ارجاع داده شد. پس از بررسی‌های صورت گرفته و احراز تخلف انجام شده، پرونده با توجه به استفاده از ماده اولیه نابجا توسط این دو شرکت برای  برخورد قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شد. وی گفت: سایر شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که به نوعی از ذرت به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند نیز طبق ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو مورد بازرسی فوق‌العاده قرار می‌گیرند. این بازرسی‌ها توسط معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در حال انجام است. گزارش نهایی این بازرسی‌ فوق‌العاده نیز تا نیمه دی‌ماه منتشر می‌شود. جهانپور تصریح کرد: پرونده این شرکت‌ها به دستگاه قضایی ارسال شده و در صورت صلاحدید مراجع قضایی اسامی آنها اعلام خواهد شد. 

شرکت در کنکور هنرستانی‌ها به شرط دادن امتحانات نهایی
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امکان شرکت در امتحانات نهایی رشته‌های دیگر و شرکت در کنکور با سهم سوابق تحصیلی، برای هنرستانی‌ها مهیاست اما اجباری نیست. محسن حسینی‌مقدم، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که اگر هنرستانی‌ها بخواهند در کنکور شرکت کنند آیا مشمول تاثیر سوابق تحصیلی می‌شوند یا خیر به مهر گفت: دوره هنرستان از امسال ۱۲ ساله شد و با این حساب آنها می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند. وی گفت: در حال حاضر دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند برای مثال در کنکور ریاضی فیزیک و برای یک رشته مهندسی شرکت کنند و اگر بخواهند می‌توانند برای تاثیر سوابق تحصیلی اقدام کنند. در این صورت باید در امتحانات نهایی گروه ریاضی شرکت کنند و ۱۰ درس رشته‌های نظری پایه ۱۲ را که به صورت نهایی برگزار می‌شود، امتحان بدهند. به گفته وی، این موضوع اختیاری است. هر چند با توجه به این نکته که بسیاری از رشته‌های دانشگاهی امروز از کنکور آزاد هستند و دانشجویان براساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌‌شوند، به نظر می‌رسد اگر هنرستانی‌ها در فکر ادامه تحصیل خارج از حالت کاردانی و بدون کنکور هستند، باید در این امتحانات شرکت کنند.


شناسایی و معرفی  مؤسسات حقوقی مجاز
کانون وکلای مرکز تصمیم گرفته است مؤسسات حقوقی مجاز و غیرمجاز را تفکیک و مؤسسات مجاز را به مردم معرفی کند. به گزارش تسنیم، در اجرای تصمیم هیات‌مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز مقرر شد موسسات حقوقی مجاز از طریق فراخوان، شناسایی و اسامی آنها بعد از تایید کارگروه منتخب هیات‌مدیره، از طریق سایت کانون و سایر طرق مقتضی اطلاع‌رسانی شود. عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز چندی پیش از مؤسسات حقوقی غیرمجاز به عنوان معضل قوه‌قضائیه نام برد و با اشاره به وعده‌های دروغینی که آنها به موکلان می‌دهند، از امضای تفاهمنامه‌ای با سازمان ثبت اسناد به منظور توقف ثبت این مؤسسات خبر داد. وی همچنین از برخورد با وکلایی خبر داد که با مؤسسات اینچنینی همکاری می‌کنند. مرتضی شهبازی‌نیا، رئیس اسکودا نیز عدم وجود سازوکار نظارتی روی اساسنامه مؤسسات و همچنین سپردن فعالیت حقوقی به غیروکیل را از بزرگ‌ترین مشکلات این مؤسسات دانسته بود. بر این اساس آن دسته از موسسات حقوقی که مطابق ضوابط کانون وکلای دادگستری مرکز و با ارائه اساسنامه تهیه شده از سوی کانون، مبادرت به ثبت موسسه حقوقی کرده‌اند، می‌توانند با ارائه مدارک شناسایی، درج نام موسسه حقوقی ثبت شده در سایت کانون و اطلاع‌رسانی به روش مقتضی برای اطلاع عموم و برخورداری از امتیازات مقرر را درخواست کنند.


Page Generated in 0/0064 sec