printlogo


کد خبر: 203719تاریخ: 1397/10/3 00:00
اخبار

توسط تعدادی از مؤسسان داروخانه‌های استان تهران انجام شد
اعتراض به مطالبات معوقه داروخانه‌ها
تعدادی از داروسازان با حضور در مقابل ساختمان دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی، از پرداخت نشدن مطالبات معوق داروخانه‌های استان تهران گلایه کردند.
به گزارش مهر، جمعی از موسسان داروخانه‌های استان تهران در یک حرکت خودجوش و مسالمت‌آمیز با هدف ‌رساندن صدای اعتراض داروسازان موسس استان تهران نسبت به تاخیر ۷ ماهه سازمان تامین اجتماعی در باب پرداخت معوقات، مقابل دفتر اسناد پزشکی این سازمان تجمع کردند که با عکس‌العمل منطقی مسؤولان این سازمان مواجه شدند. به گفته یکی از داروسازان حاضر در این تجمع، مسؤولان دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی، داروسازان را با احترام به سالن اجتماعات هدایت کرده و آنجا در فضایی دوستانه، طرفین موضوع را کالبدشکافی کردند. درخواست تجمع‌کنندگان که به نمایندگی از سایر داروسازان موسس داروخانه گرد هم آمده بودند، پاسخگویی مستدل و منطقی مسؤولان سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با طولانی شدن پرداخت معوقات داروخانه‌ها بود. تاکید داروسازان در این نشست، توجه مسؤولان سازمان به رای قطعی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری مبنی بر اجرایی دانستن ماده ۳۸ قانون الحاقی برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال ۹۳ مجلس درباره  الزام سازمان‌های بیمه‌گر به پرداخت ۶۰‌درصد صورت‌حساب‌های ارسالی ظرف ۲ هفته به عنوان علی‌الحساب و مابقی مطالبات تا 3 ماه پس از تحویل اسناد مربوط بود و مطالبه دیگری جز اجرای قانون نداشتند. در این جلسه، عابدین رئیس دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی استان تهران به نمایندگی از سازمان تامین اجتماعی با داروسازان مذاکره کرد و قول داد موضوع را پیگیری کند و پیگیری‌ها حاکی از آن است که سازمان تامین اجتماعی تا عصر دیروز، یک ماه از معوقات خود را پرداخت کرده است.

جزئیات غنی‌سازی آرد  با ویتامین D
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: افزودن ویتامین D به آرد علاوه بر آهن و اسید فولیک در اولویت برنامه‌هاست و بزودی اجرایی می‌شود. به گزارش «وطن امروز» زهرا عبدالهی اظهار داشت: اجرای برنامه ملی غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک دستاوردهای قابل توجهی داشته و باعث کاهش قابل ملاحظه کمبود آهن و کم‌خونی در کشور شده است.
 وی تاکید کرد: افزودن ویتامین D علاوه بر آهن و اسید فولیک در اولویت برنامه‌های دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت قرار دارد و بزودی اجرایی می‌شود. در این نشست که نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و رئیس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشت، ابراهیم المدفا، کارشناس سازمان بهداشت جهانی درباره برنامه غنی‌سازی آرد با ویتامین D توضیحاتی ارائه کرد، همچنین علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز نکاتی را درباره راه‌های اجرایی شدن بهتر برنامه غنی‌سازی آرد با ویتامین D ارائه کرد.


رئیس کمیته نظارت شورای شهر  خبر داد
ساماندهی دستفروشان در پیاده‌روها
رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران از ارائه لایحه ساماندهی دستفروشان و سایر مشاغل که از پیاده‌روها استفاده می‌کنند، خبر داد.
 افشین حبیب‌زاده درباره اشغال پیاده‌روها توسط کسبه، رستوران‌ها و دیگر مشاغل و سکوت شهرداری تهران در این باره به ایسنا گفت: با مدیرعامل ساماندهی مشاغل در این باره صحبت کردیم و قرار شد لایحه‌ای تحت عنوان ساماندهی دستفروشان و سایر مشاغل که از پیاده‌روها استفاده می‌کنند، ارائه شود. وی با بیان اینکه در این لایحه علاوه بر فعالیت دستفروشان، رستوران‌ها و دیگر مشاغل، وضعیت یکهزار و 300 دکه روزنامه‌فروشی و گل‌فروشی که در سنوات قبل در پیاده‌روها واگذار شده‌اند نیز باید مشخص شود، گفت: یکی از موضوعات دکه‌های گل و روزنامه‌فروشی این است که قرارداد و مبلغ اجاره آنها مربوط به سال‌های قبل است و مالکیت دکه برای این افراد حالت مادام‌العمر پیدا کرده در حالی که باید این دکه‌ها براساس اقتضائات روز و ضوابط و مقررات مشخص به‌روز‌رسانی شده و اداره شوند.


Page Generated in 0/0063 sec