printlogo


کد خبر: 203974تاریخ: 1397/10/8 00:00
اختصاص 6 ردیف بودجه برای مسکن‌مهر
ساخت مسکن‌مهر سال 99 تمام می‌شود

برای کل مسکن‌مهر 6 ردیف بودجه در لایحه بودجه ۹۸ پیش‌بینی کردیم تا منابع لازم برای تولید مسکن در این لایحه لحاظ شود. به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های شهر جدید پردیس، اظهار داشت: قرار شد ۳۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن‌مهر کوزو به عنوان بزرگ‌ترین پیمانکار شهر جدید پردیس که 4 سال اجرای پروژه‌های آن متوقف بود، از سر گرفته شود. اسلامی درباره وجود ۲۵۰۰ متقاضی خرید مسکن‌مهر در پردیس که به‌‌رغم پرداخت آورده‌های خود نتوانسته‌اند واحدی دریافت کنند، گفت: برای این ۲۵۰۰ متقاضی بدون واحد، 70 هکتار زمین در داخل پروژه کوزو پیش‌بینی کرده‌ایم. وی با بیان اینکه پردیس دیگر بدون راه‌حل نیست و تکمیل آن را در 2 سال آینده پیگیری می‌کنیم، افزود: آنهایی که واحد ندارند اگر بپذیرند به هشتگرد یا پرند بروند، زودتر خانه‌دار می‌شوند اما اگر نپذیرند، باید در ظرفیت موجود برای آنها اقداماتی را انجام دهیم که در دست بررسی است. وی تصریح کرد: ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید به همراه تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن‌مهر باقیمانده تا سال ۹۹ انجام می‌شود. به عبارت دیگر تا پایان سال ۹۹، ۹۰۰ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل خواهیم داد. اسلامی درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن نیز گفت: ما در وزارت راه و شهرسازی هیچ‌گاه برای هیچ کار بررسی نشده‌ای تصمیم نمی‌گیریم، چون اگر اعلام کنیم به دنبال افزایش سقف تسهیلات مسکن هستیم، خود به خود قیمت مسکن افزایش می‌یابد.
اتمام مسکن‌مهر پردیس در پایان 98
مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز با تأکید بر اینکه اتمام سایت مسکن‌مهر پردیس تا پایان سال ۹۸ جز واحدهای معارض‌دار هدف اصلی ما در این حوزه به شمار می‌رود، گفت: مسکن‌مهر پردیس در بخش ساخت ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی، در بخش آماده‌سازی ۶۱ درصد، در بخش زیربنایی ۵۱ درصد و در بخش روبنایی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه تا پایان سال ۹۸ باید به پایان برسد. وی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس با بیان اینکه پروژه‌های مسکن‌مهر پردیس در ۴ فاز ۱۱، ۸، ۵ و ۹ در حال اجراست، گفت: ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن‌مهر در این فازها در دست اجراست که ساخت واحدهای فاز ۱۱ برعهده پیمانکار ترکیه‌ای است که مشکلات آن شناسایی شده و در راستای رفع آنها راهکارهایی را در نظر گرفته‌ایم. به‌ گفته هدایت، در فاز ۱۱ پردیس ۱۲هزار واحد افتتاح شده است و بقیه واحدها به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده‌اند. وی اضافه کرد: هر چند در فاز ۸ بالغ ‌بر ۲۸ هزار واحد تعریف و 8 هزار واحد آن افتتاح شده‌ است اما هنوز مردم در آنها ساکن نیستند و نیاز به آماده‌سازی برخی اماکن عمومی دارد و قرار بر این شده پیمانکار نسبت به ساخت مدارس، مساجد و مخازن آب در این منطقه اقدام کند که تا پایان سال ۹۸ این فاز هم به پایان  می‌رسد.
کارشکنی شرکت ترکیه‌ای در ساخت مسکن‌مهر پردیس
در همین حال، گوکچن کوزو، مدیرعامل شرکت ترکیه‌ای کوزو که حدود ۳۳ هزار مسکن‌مهر را در فاز ۱۱ پردیس در دست ساخت دارد با اذعان به اینکه در ۴ سال گذشته هیچ کاری در این پروژه انجام نداده‌ایم، ورود محمد اسلامی به وزارت راه و شهرسازی را به فال نیک گرفت. گفتنی است، در 4 سال گذشته پروژه 33 هزار واحدی کوزوی پردیس هر از گاهی به دلایلی تعطیل می‌شد. اوایل بهمن‌ماه سال گذشته نیز شرکت ترکیه‌ای کوزو به دلیل اختلافات مالی با شرکت عمران پردیس از تحویل واحدهای مسکن‌مهر این شهر به مردم خودداری کرد. در آن زمان گفته شد  شرکت یادشده برای تحویل این واحدها  درخواست حدود 20 میلیارد تومان از شرکت عمران پردیس کرده است. سپس در اسفند سال 96  اختلافات مالی گریبان واحدهای نیمه‌تمام مسکن‌مهر فاز 11 پردیس را گرفت و فعالیت در این پروژه از سوی شرکت کوزو متوقف شد و این توقف تاکنون ادامه دارد.
 


Page Generated in 0/0058 sec