printlogo


کد خبر: 203998تاریخ: 1397/10/9 00:00
اخبار

توکلی در نامه‌ای به هیأت‌رئیسه مجلس:
رفتار درازهی «خلاف شأن نمایندگی» است
نماینده سابق مجلس با ارسال نامه‌ای به رئیس و اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار مجازات نماینده مردم سراوان به دلیل اهانت و هتاکی به کارمند گمرک حین انجام وظیفه شد. به گزارش فارس، در بخشی از نامه احمد توکلی آمده است: بی‌شک ماجرای رفتار زشت و مجرمانه آقای محمد باسط درازهی، نماینده مردم محترم سراوان با کارمندان و شهروندان در تاریخ 26 آذرماه و مهم‌تر از آن، رفتارهای بعدی وی آسیب جدی به شأن، منزلت و اقتدار مجلس وارد کرده است و محتاج رسیدگی عادلانه و قاطعانه است که در حیطه وظایف شما قرار دارد. نماینده سابق تهران همچنین در بخش دیگری از این نامه تصریح کرده است: جرمی که از همه تخلفات و جرائم دیگر بسیار مهم‌تر است، گره زدن دروغین ماجرا به مسائل قومی و مذهبی است که اقدامی ضدامنیتی، زمینه‌ساز اختلافات مغایر با وحدت ملی و باعث تشویش اذهان عمومی است. در کذب بودن ادعا همین بس که کارمند وظیفه‌شناس گمرک از برادران اهل‌سنت شمال است. دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه در این‌ باره مسؤولیت دارند.

وزیر خارجه انگلیس در موضوع زاغری فرافکنی می‌کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر خارجه انگلیس در موضوع نازنین زاغری برای ایجاد فضاسازی سیاسی و روانی این نظرات را مطرح کرده است و غیرقابل قبول است. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، ضمن اشاره به موضوع مصاحبه وزیر خارجه انگلیس در موضوع نازنین زاغری گفت: اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره این دستگیری اگر درست باشد، بنابراین صدها نفر از افراد بی‌گناه باید دستگیر شوند. وی افزود: این سخن کاملا غیرمنطقی است و هیچ کس در جمهوری اسلامی ایران بدون جرم مشخص و شناخته شده، بویژه کسانی که تابعیت خارجی دارند با توجه به تبعات مترتب در این دستگیری‌ها، دستگیر نمی‌شود. نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان اینکه وزیر خارجه انگلیس عملا فرافکنی می‌کند، مطرح کرد: وزیر خارجه انگلیس در موضوع نازنین زاغری برای ایجاد فضاسازی سیاسی و روانی این نظرات را مطرح کرده و غیرقابل قبول است. بروجردی با بیان اینکه جمهوری اسلامی طبق موازین قانونی با این خانم برخورد خواهد کرد، تاکید کرد: قطعاً طبق موازین قانونی با این فرد برخورد خواهد شد و اطلاع‌رسانی‌ای که قوه قضائیه صورت می‌دهد؛ نشان‌دهنده این است که این اقدامات مبتنی بر واقعیت‌هایی است که کارنامه عملکرد این خانم پشتوانه آن است.

هدف ما از برجام رفع تحریم‌ بود
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلخوشی‌های آقایان این است که ما بین اروپا و آمریکا اختلاف ایجاد کرده‌ایم، در حالی که هدف ما از مذاکرات، اختلاف‌افکنی بین کشورها نبود. احمد امیرآبادی‌فراهانی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا اظهار داشت: ایران هزینه‌های برجام را داده است اما آمریکایی‌ها هیچ هزینه‌ای برای برجام نداده‌اند. وی خاطرنشان کرد: ما در زمان مذاکرات تأکید کردیم که باید از طرف‌های مذاکره تضمین‌های عینی و عملی گرفته و مشخص شود در ازای امتیازاتی که می‌دهیم، آنان چه امتیازی به ما می‌دهند. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هزینه‌های عملی از طرف‌های مذاکره اتخاذ نشد، تصریح کرد: در زمان مذاکرات برجام، حتی این مساله مطرح شده بود که اگر ما مقداری از اورانیوم خود را اکسید کنیم، آنان هم بخشی از تحریم‌ها را بردارند و تصمیماتی در این باره اتخاذ کنند اما این تضمین‌ها اتخاذ نشد. وی گفت: یکی از دلخوشی‌های آقایان این است که ما بین اروپا و آمریکا اختلاف ایجاد کرده‌ایم، در حالی که هدف ما از مذاکرات، اختلاف‌افکنی بین کشورها نیست و نتیجه و فایده‌ای برای ملت ایران ندارد، بلکه هدف ما از مذاکرات آن بود که با برجام مشکلات اقتصادی کشور حل و تحریم‌ها رفع شود.


Page Generated in 0/0063 sec