معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به گستردگی درخواستها و شکایات مربوط به یارانههای نقدی گفت: در 5 سال اخیر ۵ برابر کل شکایات دیوان عدالت اداری، درباره وضعیت یارانهها شکایت داشتهایم؛ یعنی اگر دیوان عدالت اداری ۹۰ هزار شکایت را در این 5 سال بررسی میکند؛ ما در این 5 سال ۴۵۰ هزار شکایت را بررسی کردهایم. احمد میدری در گفتوگو با فارس، درباره وضعیت شناسایی دهکهایی که بر اساس بودجه سال آینده کل کشور قرار است یارانه آنها حذف شود، افزود: درباره شناسایی یارانهبگیران چند مسأله وجود دارد؛ اول، سیستم و بانک اطلاعاتی، دوم، درخواست و پافشاری مردم و سوم رسیدگی به این درخواستها و شکایات است. وی ادامه داد: وضعیت درخواستها بسیار پیچیده است؛ برای نمونه فردی را داشتهایم که نسبت به قطع یارانهاش اعتراض داشته، وقتی به او گفته میشود معامله ملکی به مبلغ ۸ میلیارد تومان داشته میپذیرد اما میگوید من حقوق ندارم یا درمورد دیگر پزشکی داشتیم که میگفت من پزشک متخصص هستم اما فوقتخصص نیستم. شاید اینها شوخی به نظر برسد ولی واقعا جدی است. میدری تاکید کرد: آنقدر میزان مراجعات زیاد است که بحث شناسایی و رسیدگی شکایات به این افراد بسیار مهم و پیچیده بوده است. میدری با تاکید بر اینکه بهروزرسانی بانک اطلاعاتی کاری بدون توقف و مدام است، ادامه داد: در بحث شناسایی نمیتوانیم پایان کاری برای سیستمها در نظر بگیریم، چرا که به دلیل نیاز بهروزرسانی مداوم اطلاعات و وضعیت افراد، این سیستمها به شکل پویا باید کار شناسایی را انجام دهند و بانک اطلاعاتی مدام در حال بهروزرسانی است. وی درباره وضعیت بانکهای اطلاعاتی وزارت رفاه برای شناسایی دهکها نیز تصریح کرد: ما یکی از قویترین نظامهای اطلاعات آماری را داریم که البته فقط مربوط به وزارت رفاه نیست بلکه به این دلیل است که در ایران ۲۰ سال است کد ملی جدی شده است. وی در پاسخ به اینکه آیا در بررسی شکایتهای کسانی که یارانهشان قطع شده بوده، برقراری دوباره یارانه هم انجام شده است، گفت: بله! همانطور که گفته شد ۴۵۰ هزار شکایت را از طریق سایت و مراکزی در کل کشور و مراجعه حضوری در شهرستانها ثبت کردهایم که در نهایت از 4 میلیون و ۷۰۰ هزار نفری که از فهرست یارانهبگیران حذف کردیم، یارانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دوباره برقرار شده است.