قائممقام مدیرعامل راهآهن گفت: تمایلی به ورود در حوزه ساخت خطآهن نداریم، چون کارهای زیادی در بهرهبرداری داریم اما ممکن است در پروژهای به ما تکلیف شود که در بخش ساخت نظیر خطآهن رشت- آستارا وارد شویم. به گزارش فارس، نشست هماندیشی روابط عمومی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اصحاب رسانه درباره فرآیندهای اطلاعرسانی در ساختمان راهآهن برگزار شد. در این مراسم، مدیرکل روابط عمومی راهآهن با اشاره به لزوم ارتباط مستمر بین اصحاب رسانه و شرکت راهآهن اظهار داشت: توجه به صنعت حملونقل ریلی یکی از اولویتهای کشور و نظام است که توسعه آن ضروری است و در این رابطه دست یاری رسانهها را میفشاریم. صادق سکری از برگزاری نخستین جشنواره راهآهن و رسانه (جشنواره دو خط موازی) خبر داد و گفت: اصحاب رسانه میتوانند آثار خود درباره حملونقل ریلی را تا پایان امسال به دبیرخانه این همایش ارسال کنند، این آثار میتواند جنبه انتقادی، حمایتی و توسعهای در حوزه ریلی داشته باشد. وی ادامه داد: جشنواره راهآهن و رسانه در اردیبهشت 98 و در روز ارتباطات برگزار خواهد شد و به مجموعههای برتر جوایزی اهدا میشود. در ادامه این مراسم، حسین عاشوری، قائممقام مدیرعامل راهآهن با تأکید بر اینکه ضرورت دارد جامعه از طریق رسانه از دولتها مطالبهگری کند، گفت: قطعا باید به موضوعاتی نظیر اینکه چرا راهآهن به تناسب نیاز جامعه توسعه نیافته است یا در 100 سال اخیر توسعهیافتگی راهآهن مطلوب نبوده است پرداخت؟ وی یادآور شد: در همه برنامههای بالادستی توسعه، به توسعه حملونقل ریلی به عنوان حملونقل ایمن و سبز اشاره میشود اما زمانی که صحبت از تخصیص منابع میشود توجه جدی به این بخش صورت نمیگیرد که اصحاب قلم باید در این حوزه به کمک راهآهن بیایند تا تصمیمگیران کشور توجه واقعی به حوزه ریلی داشته باشند. وی ادامه داد: در سند چشمانداز ۲۰ ساله باید تا سال ۱۴۰۴ شمسی ۲۵ هزار کیلومتر خطآهن در کشور داشته باشیم در حالی که امروز ۱۲ هزار کیلومتر خط ریلی داریم و دستیابی به این هدف تا پایان سال ۱۴۰۴ بسیار مشکل است. وی با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار راهآهن به صورت جدی دنبال میشود، گفت: از حضور بخش خصوصی در صنعت ریلی استقبال میکنیم.