printlogo


کد خبر: 204194تاریخ: 1397/10/12 00:00
اخبار

نامه شورای نگهبان به رئیس مجلس درباره CFT
شورای نگهبان پس از بررسی مصوبه اصلاح‌شده مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT،‌ در قالب نامه‌ای به تاریخ ۳ دی ۹۷ خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام کرد همچنان اکثر مغایرت‌های این مصوبه با شرع و قانون اساسی در این مصوبه برطرف نشده است.  متن کامل نامه عباسعلی کدخدایی، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان درباره لایحه CFT که یکی از لوایح چهارگانه گروه ویژه اقدام مالی FATF است، به شرح زیر است:
 رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
عطف به نامه شماره ۳۴۵/۷۸۰۵۲ مورخ 17/09/1397 و پیرو نامه شماره ۹۷/۱۰۲/۷۸۹۷ مورخ 21/09/1397 لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم که با اصلاحاتی در جلسه مورخ 14 آذرماه 1397 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 28/09/1397 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به شرح زیر اعلام‌نظر می‌گردد:
۱- در بند یک نظر قبلی شورای نگهبان به جز ایراد مبنیا بند ۳ سابق (بند ۴ مصوبه فعلی)، سایر ایرادات این بند به قوت خود باقی است.
۲- سایر ایرادات قبلی شورای نگهبان به جز ایرادات ۲ و ۳ نظریه سابق، کماکان به قوت خود باقی است.
به گزارش فارس، شورای نگهبان قبلا پس از بررسی مصوبه مورخ ۱۵ مهر ۹۷ مجلس درباره الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، در قالب نامه‌ای به تاریخ ۶ آبان ۹۷ خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس، ۲۲مغایرت این مصوبه را با شرع و قانون اساسی اعلام کرده بود.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی  از چهره‌های برجسته کشور است
عضو هیأت‌رئیسه مجلس اعتقاد دارد حضور آیت‌الله آملی ‌لاریجانی می‌تواند تاثیر مهمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری به همراه داشته باشد. اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به انتصاب آیت‌الله آملی‌لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب با درایت و دوراندیشی، بر همه امور اشراف دارند و نهادهای مهم کشور مانند شورای نگهبان،  مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی انقلاب فرهنگی و غیره را به دست افرادی می‌سپارند که کارایی داشته باشند و بتوانند فعالیت مناسبی انجام دهند. نماینده مردم رودسر و املش در مجلس اظهار کرد: باید یادآور شد مجمع تشخیص مصلحت نظام بالاترین شورای مشورتی تحت نظر رهبر انقلاب محسوب می‌شود که برای امور مهم کشور تصمیم‌گیری می‌کند. وی ادامه داد: بر این اساس باید گفت آیت‌الله آملی‌لاریجانی یکی از چهره‌های برجسته اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود و سوابق خوبی بویژه در قوه‌قضائیه دارد.

بازدید فرمانده ارتش  از قرارگاه شمال‌شرق نزاجا
فرمانده کل ارتش با حضور در قرارگاه شمال شرق نزاجا، از نمایشگاه ابداعات و اختراعات کارکنان این یگان بازدید کرد. به گزارش فارس، حضور در جلسه هم‌اندیشی با فرماندهان و مسؤولان و دیدار با روسای عقیدتی- سیاسی و حفاظت اطلاعات از جمله برنامه‌های امیر سرلشکر موسوی در بازدید از این قرارگاه بود. فرمانده کل ارتش در ادامه از بیمارستان 550  بازدید و با کارکنان و بیماران بستری در این بیمارستان دیدار و گفت‌‌وگو کرد. همچنین وی از گروه 444 مهندسی- رزمی قرارگاه شمال‌شرق نیز بازدید کرد و آمادگی تجهیزات و نیروی انسانی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد. گفتنی است، امیر سرلشکر موسوی با خانواده‌های شهید یاور فرزین از شهدای جنگ تحمیلی و شهید سیدمهدی جودی‌ثانی از شهدای مدافع حرم دیدار کرد.


Page Generated in 0/0061 sec