گروه اجتماعی: معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال گفت: با ایجاد سامانه ثبت تغییر نشانی محل سکونت در سازمان ثبت احوال، هموطنان ۲۰ روز مهلت دارند تغییرات را اطلاع دهند.
به گزارش میزان، حمید پارسایی گفت: سامانهای با عنوان ثبت تغییر نشانی محل سکونت در سازمان ثبت احوال ایجاد شده و به هموطنانی که نشانی آنها تغییر کرده یا تغییر خواهد کرد ۲۰ روز مهلت دادهایم برای ثبت تغییر نشانی خود اقدام کنند. معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه این اقدام در جهت بهروز کردن نشانی محل سکونت شهروندان راهاندازی شده است، تاکید کرد: متقاضیان میتوانند از طریق سامانه ncr.ir یا sabteahval.ir تغییرات را اعلام و ثبت کنند. وی گفت: با توجه به اینکه به سمت دولت الکترونیک حرکت میکنیم بعد از 2 ساعت از ثبت اطلاعات در سامانه، تمام دستگاههای متصل به پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال از این نشانی جدید استفاده خواهند کرد و نیازی به این نیست که مردم در هر مراجعه به سازمانی فرمهای کاغذی را پر کنند. پارسایی گفت: چنانچه فردی تغییرات محل سکونت خود را اطلاع ندهد برای دریافت خدمات به مشکل میخورد و از این پس شماره ملی و آدرس افراد به تمام دستگاهها اطلاع داده میشود. وی همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه سرشماری که در حال حاضر وجود دارد زمانبر و هزینهبر است و خیلی هم دقیق نیست، از این پس این سامانه در شناسایی جمعیت و مهاجرتها کمک خواهد کرد و هر لحظه که مدیران اراده کنند، میتوانند آمار جمعیتی را به تفکیک شهر و روستا و دهستان داشته باشند. معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور درباره کارتهای هوشمند ملی نیز گفت: ۳ میلیون نفر تا خردادماه امسال برای دریافت کارتهای هوشمند ملی ثبتنام کردهاند اما بهدلیل تحریم کارتهای آنها چاپ نشد که چاپخانه دولتی قرار است تا پایان سال کارتهای این افراد را چاپ و آماده کند. وی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر از افراد واجد شرایط هنوز کارت هوشمند ملی ندارند، گفت: این افراد تا زمانی که کارتهای ملیشان اعتبار دارد میتوانند از آنها استفاده کنند و بهتر است تا قبل از اتمام مهلت کارتها برای ثبتنام کارت هوشمند ملی به دفاتر مراجعه کنند.