printlogo


کد خبر: 204206تاریخ: 1397/10/12 00:00
نبض جامعه

مدیرکل نوسازی مدارس تهران اعلام کرد
وجود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده در تهران
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده در استان تهران خبر داد که نیازمند تخریب، نوسازی و بازسازی هستند.
علی شهری با بیان اینکه در استان تهران حدود ۲۳ هزار کلاس درس فرسوده وجود دارد، به ایسنا اظهار داشت: در شهر تهران ۷۱۰۴ کلاس درس و در شهرستان‌های تهران ۱۳۹۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است. همچنین ۸۷۰۸ کلاس در شهر تهران و ۵۴۶۲ کلاس درس در شهرستان‌های تهران نیز نیازمند مقاوم‌سازی است. وی افزود: تعدادی مدرسه با عمر بالای ۶۰ سال نیز در شهر تهران وجود دارد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه در این حوزه با مشکلاتی از جمله تامین زمین در تهران روبه‌رو هستیم، گفت: علاوه بر این به عنوان مثال امروز اگر مدرسه ۹ کلاسه‌ را تخریب کنیم دیگر نمی‌توانیم یک مدرسه ۹ کلاسه جدید به جای آن بسازیم و باید مدرسه را 3 یا 4 کلاسه بسازیم، زیرا استانداردهای ساخت فضاهای آموزشی به نسبت دهه‌های گذشته تغییر کرده‌ است.
شهری افزود: تهران به لحاظ فضاهای آموزشی به نسبت دیگر استان‌های کشور شرایط مطلوبی ندارد و باید مدارسی جدید احداث شود تا سرانه فضای آموزشی استان را به شرایط استاندارد برسانیم. وی با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز 39/8 مترمربع است، اظهار کرد: این در حالی است که اکنون سرانه فضای آموزشی در تهران به ازای هر دانش‌آموز 52/4 مترمربع است  که با سرانه مطلوب فاصله قابل توجهی دارد و باید ۱۱۱۵ مدرسه با ۱۵ هزار و ۷۲۵  کلاس درس جدید بسازیم تا به سرانه میانگین کشور برسیم.

همزمان با  ایام دهه فجر
4 هزار واحد مسکونی  به مددجویان تحویل می‌شود
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: در فاز اول تفاهمنامه امداد با سپاه، ساخت ۴ هزار واحد مسکونی تا دهه فجر امسال به پایان رسیده و تحویل خانوارهای تحت حمایت می‌شود.
به گزارش مهر، ابراهیم بازیان با اشاره به اینکه مراسم افتتاح و واگذاری ۸۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، افزود: کمیته امداد در راستای ماموریت‌های خود به منظور توانمندی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانوارهای جامعه هدف بویژه در مناطق روستایی، توجه ویژه‌ای به تامین مسکن مددجویان دارد. وی گفت: با توجه به شرایط خاص در مناطق محروم و صعب‌العبور، کمیته امداد استفاده از هم‌افزایی و همگرایی نهادها و دستگاه‌های مسؤول در محرومیت‌زدایی را مورد توجه قرار داده است و در همین راستا در سال ۹۵ تفاهمنامه‌ای را با سپاه پاسداران به منظور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان امداد منعقد کرد. مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه، سپاه مجری ساخت و تامین‌کننده بخشی از اعتبارات مورد نیاز شد و کمیته امداد به عنوان تامین‌کننده مالی و معرفی‌کننده جامعه هدف شناخته شد. بازیان با اشاره به اینکه فاز یک این تفاهمنامه در قالب ساخت ۴ هزار واحد مسکونی تا دهه فجر امسال به پایان رسیده و تحویل خانوارهای تحت حمایت می‌شود، تاکید کرد: سهم استان سیستان‌وبلوچستان از فاز یک تفاهمنامه، ساخت هزار واحد مسکونی در ۵۴۵ روستای این استان بوده است که مراسم واگذاری ۸۰۰ واحد مسکونی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در یکی از واحدهای احداث شده به صورت نمادین برگزار شد. مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اظهار داشت: برای ساخت هر واحد مسکونی روستایی در این پروژه بیش از
۳۰ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان ۲۵ میلیون تومان توسط کمیته امداد و
۵ میلیون تومان توسط سپاه تامین شده است.
 


Page Generated in 0/0163 sec