printlogo


کد خبر: 204208تاریخ: 1397/10/12 00:00
کوتاه و گویا


 کانون زبان ایران مجموعه کتاب‌های «بستان العربیه» را برای نخستین‌بار در ایران برای آموزش زبان عربی به نوجوانان 11 تا 14 سال منتشر کرد. مسؤول بخش عربی کانون زبان در این باره گفت: کتاب‌های «بستان العربیه» برای نخستین بار با رویکردی مبتنی بر4 مهارت اصلی (شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن) برای نوجوانان 11 تا 14 سال طراحی و چاپ شده است. این کتاب‌ها در بخش عربی کانون زبان ایران از سوی کارشناسان بخش عربی آماده شده و تلاش دارد با استفاده از تصاویر جذاب به آموزش کلمات روزمره و کاربردی زبان عربی بپردازد.
 معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: اصلاح ساختار و تعیین تعداد معاونت‌های شهرداری باید با توجه به شرایط، ماموریت‌ها و حجم کار در برنامه سوم توسعه شهر تهران تعیین شود. سکینه اشرفی با اشاره به طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر برای کاهش تعداد معاونت‌های شهرداری از 9 به 6 و حذف پست‌های قائم‌مقام و مشاور از سطوح شهرداری تهران افزود: مطالعه‌ای در سال 89 انجام شده که در آن مطالعه پیشنهاد شد تعداد معاونت‌ها از 9 به 6 معاونت و تعداد ادارات کل از 48 به 32 اداره کل کاهش یابد.
وی با تاکید بر اینکه این مطالعه صرفا کاهش تعداد معاونت‌ها نبوده، تصریح کرد: در این مطالعه جامع، کل ساختار شهرداری مورد توجه قرار گرفته بود و اینگونه نبود که تنها به بخشی از اصلاح ساختار پرداخته شود.
 نمایشگاه بین‌المللی پوستر‌های آب تحت عنوان «به رنگ حیات»  با نمایش 48 اثر از هنرمندان 17 کشور جهان در باغ موزه قصر برگزار می‌شود. این نمایشگاه عصر پنجشنبه سیزدهم دی ماه ساعت 15در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه 48 اثر از هنرمندانی از کشورهای ایران، آمریکا، لهستان، پرو، سوییس، کره‌جنوبی، کنیا، چین، یونان، اکوادور، روسیه، اندونزی، فلسطین، فرانسه، مکزیک، اوکراین و اکوادور به نمایش در خواهد آمد.
 معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر اتخاذ تمهیدات ویژه در «طرح استقبال از نوروز 98» در سطح شهر تهران با رویکرد اقدامات نوآورانه، خلاقانه و زیبایی و نشاط بخشیدن به شهر تهران تاکید کرد. مجتبی یزدانی در جلسه شورای مدیران عامل حوزه معاونت خدمات شهری گفت: از هم اکنون تمهیدات و تدابیر لازم درباره «طرح استقبال از نوروز 98» با شعار«تهران شهری برای همه» آغاز شده است. یزدانی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد روحیه نشاط، شادابی و امید در شهروندان با تغییر و تحول در سیما و منظر شهری انجام  می‌شود.


Page Generated in 0/0067 sec