در اولین روز نمایش فیلمهای نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در سینما فلسطین، نشست «یک روز یک تجربه» با حضور هادی محمدیان، کارگردان و حامد جعفری، رئیس هیاتمدیره گروه «هنر پویا» و تهیهکننده انیمیشنهای «شاهزاده روم» و «فیلشاه» برگزار شد. به گزارش مهر، در این نشست حامد جعفری با اشاره به اینکه انیمیشن «شاهزاده روم» بهعنوان سومین فیلم پرفروش در سال ۹۴ شناخته میشود، بیان کرد: بعد از موفقیت در این کار اقدام به ساخت «فیلشاه» کردیم و امروز معتقدیم «هنر پویا» به عنوان یک کمپانی با آثار خوبی که ارائه میدهد، شناخته میشود. رئیس هیاتمدیره گروه هنر پویا اضافه کرد: اگر یک فیلم از حداقلها برخوردار باشد، میتواند در عرضه موفق شود. داشتن مخاطب وفادار میتواند موفقیت یک کمپانی را به دنبال داشته باشد. بیش از ۶۰ درصد از کسانی که برند هنر پویا را میشناسند برای دیدن آثار این کمپانی به سینما میآیند. جعفری با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها کمپانیهای فیلمسازی از فروش محصولات جانبی درآمدزایی میکنند، افزود: از انیمیشن «فیلشاه» یک میلیون دفتر با کاراکترهای مختلف چاپ و در نمایشگاه نوشتافزار به عنوان نخستین محصول ایرانی- اسلامی به فروش رسید. هادی محمدیان، کارگردان انیمیشن «فیلشاه» و «شاهزاده روم» هم با اشاره به اینکه انیمیشنسازی باید بر اساس علاقه و انگیزه مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسیر انیمیشنسازی در ایران بسیار دشوار است و نیاز به انگیزه دارد، اگر این کار به عنوان هدف مورد توجه قرار گیرد، میتواند زمینه تولید را برای یک فیلم فراهم کند. محمدیان با تاکید بر اینکه مطالعه در هر زمینهای میتواند به موفقیت یک فرد کمک کند، تصریح کرد: زمانی یک پروژه به موفقیت میرسد که آن را به صورت تیمی انجام دهیم، اگر کارها در ایران به صورت مخاطبشناسی انجام میشد وضعیت سینما اینگونه دشوار نبود. کارگردان انمیشین «فیلشاه» با بیان اینکه در حوزه انیمیشنسازی دغدغهمندی کافی نیست، یادآور شد: برای ساخت یک انیمیشن موفق باید در همه حوزهها از جمله هنرهای تجسمی، موسیقی و... تسلط داشته باشیم، چراکه انیمیشنسازی سختترین مدل سینما و بشدت تخصصی است به همین دلیل باید با تلاش در هر زمینه تجربه به دست آوریم. محمدیان با اشاره به اینکه نویسندگی برای ساخت یک انیمشین بسیار سخت و دشوار است، تصریح کرد: در مرحله اول باید قصهگویی را بخوبی آموخت و مطالعه بسیار زیادی در این زمینه انجام داد، چرا که مخاطبان ما کودک و نوجوانان هستند و نمیتوانیم بدون شناختشان کاری برای آنها تولید کنیم.