printlogo


کد خبر: 204215تاریخ: 1397/10/12 00:00
اخبار

محمدحسین نیرومند، خالق نمایشگاه  «حق مسلم ماست»:
به هنرهای تجسمی توجه نمی‌شود
محمدحسین نیرومند متولد ۱۳۴۱ در شهر مشهد و فارغ‌التحصیل طراحی صنعتی از دانشگاه تهران است. او مدرک درجه یک هنری از شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد را دریافت کرده و از سال ۱۳۶۳ به صورت حرفه‌ای هنر را دنبال می‌کند. او بتازگی نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک خود را تحت عنوان «حق مسلم ماست» در فرهنگسرای گلستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نیرومند با اشاره به  آثاری که در فرهنگسرای گلستان به نمایش گذاشته شده بود، اظهار کرد: در گالری گلستان ۵۰ اثر با موضوع عدالت اجتماعی و مباحث فرهنگی و سیاسی به نمایش درآمد. اندازه بیشتر آثار ۱۰۰ در ۷۰ است و تصاویری از محمد بن‌سلمان و ترامپ به چشم می‌خورد. نیرومند با بیان اینکه در کشور به رشته‌هایی مثل رشته کاریکاتور و در کل هنر‌های تجسمی اصلا توجه نمی‌شود،گفت: اگر جشنواره یا برنامه‌ای برگزار شود، موضوع تجسمی داغ می‌شود اما امیدوارم روزی فرا برسد که مردم روزانه اخبار تجسمی را دنبال کنند.


رونمایی از «پری‌دخت» قاجار
مجموعه «پری‌دخت» با زیرعنوان «مراسلات پاریس طهران» نوشته حامد عسکری در فرهنگسرای اندیشه رونمایی می‌شود. به گزارش مهر، مجموعه «پری‌دخت» با زیرعنوان «مراسلات پاریس طهران» شامل نامه‌هایی است که به زبان و نثر قاجار نوشته شده‌اند و داستان‌های عاشقانه‌ای دارند. در این کتاب نامه‌هایی بین شخصی به نام سیدمحمود که در فرانسه درس طبابت می‌خواند و پری‌دخت که در تهران است رد و بدل می‌شود. در میان ۴۰ نامه خرده‌قصه‌هایی روایت می‌شود که قطعاً برای خوانندگان جالب خواهد بود. این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه بتازگی از سوی انتشارات قبسات که همان مهرستان قدیم است با تیراژ دو هزار نسخه و بهای ۲۲ هزار تومان به بازار آمده است.گفتنی است رونمایی از این کتاب با حضور علاقه‌مندان و برخی فعالان فرهنگی و هنری روز پنجشنبه 13 دی ماه ساعت 15:30 در فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی (اندیشه) برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کارگاه شعر‌ آیینی با امیری‌اسفندقه
«کارگاه شعرآیینی» سه‌شنبه‌های هر هفته با حضور مرتضی امیری‌اسفندقه، شاعر، منتقد و مدرس شعر، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.
 به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این کارگاه از جمله برنامه‌های هفتگی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری است که به منظور شعرخوانی و نقد و بررسی شعر‌ایی نی برگزار می‌شود. «کارگاه شعر‌ آیینی» به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌شود و ورود به این کارگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
این کارگاه هر هفته در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.


 راز جنگل در تماشاخانه سرو
نمایش موزیکال «راز جنگل» از ۱۰ دی ماه با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس در مجتمع فرهنگی- هنری اسوه روی صحنه رفت. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس، نمایش موزیکال «راز جنگل» به کارگردانی علیرضا شریف کاظمی و سعید کامیابی تا پانزدهم دی ماه در مجتمع فرهنگی- هنری اسوه ویژه کودکان و نوجوانان روی صحنه خواهد بود. مجتمع فرهنگی هنری اسوه در خیابان انقلاب ابتدای بهار جنوبی
قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0067 sec