printlogo


کد خبر: 204222تاریخ: 1397/10/12 00:00
ترامپ در هر روز سال 2018 به طور متوسط 15 حرف اشتباه زده است
پیام امپراتور گاف‌ها: آمریکای تعطیل به پیش!

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در روزهایی که همه امور مشخصا بر خلاف جهت منافع آمریکایی‌ها پیش می‌رود، در پیام سال نوی خود به مناسبت ورود به سال نوی میلادی همه مرزهای گاف و گزافه و طنز و توهم را جابه‌جا کرد تا سال 2019 را هم همانند 2018 پر گاف آغاز کرده باشد.
دونالد ترامپ در حالی که دولت او همچنان به‌خاطر اختلاف با مجلس سنا بر سر لایحه بودجه تعطیل است، نیروهای آمریکایی در شرف عقب‌نشینی بزرگ و تاریخی از خاورمیانه بوده و اقتصاد ایالات متحده طبق ادعای هفته گذشته او با تصمیمات اشتباه خزانه فدرال (بانک مرکزی) به انتظار سقوطی دیگر نشسته، در پیام سال نو گفت: «ما واقعا داریم خوب پیش‌ می‌رویم!»
ترامپ در یک ویدئوی از پیش ضبط شده در حالی به دستاوردهای دولتش افتخار کرد که بیشتر وزارتخانه‌ها و بخش‌‌های دولت فدرال ایالات‌متحده وارد دهمین روز تعطیلی به‌خاطر مخالفت‌ها در کنگره با تخصیص بودجه درخواستی کاخ سفید برای ساخت «دیوار» مرزی مکزیک شده‌اند.
اما ترامپ در حالی مدعی بهترین دستاورد اقتصادی تاریخ آمریکا توسط دولت تعطیل خود شده که سال ۲۰۱۸ شدیدترین افت شاخص‌های اصلی وال‌استریت (بازار بورس آمریکا) از زمان آغاز بحران اقتصادی یک دهه پیش (2008) به پایان رسیده به طوری که شاخص  «اس‌‌ اند پی» در یک سال گذشته 2/6 درصد و شاخص «داوجونز» هم 6/5 درصد پایین آمده است.
او همچنین اقداماتی مثل طرح احمقانه انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را که مخالفان جهانی و اروپایی‌‌‌‌اش از «مرده متولد شدن» آن می‌گویند، خروج غیرقانونی واشنگتن از برجام هسته‌‌‌ای، آغاز مذاکرات صلح با کره‌شمالی بدون گرفتن تضمین هسته‌ای از پیونگ‌یانگ و پروژه متوقف شده دیوارکشی در مرز مکزیک را جزو دستاوردهای بزرگ دولتش در سال 2018 خواند و بعد تلویحا مدعی شد تا سال دیگر از حضور در کاخ سفید لذت خواهد برد. به عبارت دیگر او انتخاب مجدد خود به ریاست‌جمهوری در سال 2020 را پیش‌بینی کرد.
روزنامه «واشنگتن‌پست» که هنوز در عزای ستون‌نویس عربستانی تکه‌تکه شده‌‌‌‌اش به دست بن‌سلمان، ولیعهد سعودی و دوست ترامپ است، به محض رسانه‌ای شدن پیام سال نوی رئیس‌جمهور آمریکا، وعده او مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها «یک سال عالی خواهند داشت» را با انتشار گزارشی از ادعاهای نادرست و دروغگویی‌های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی در صفحه ویژه خود با عنوان «ارزیابی‌کننده حقیقت» به چالش کشید تا به قول معروف ثابت کند «سالی که نکوست از اوانش پیداست». طبق تحقیق این روزنامه، رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای سال ۲۰۱۸ کارش را با ۱۹۸۹ ادعای غلط آغاز کرد و بتدریج تا پایان سال روند ادعاهای نادرستش ادامه یافت به طوری که 5600 دروغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ادعای ناراست بر زبان آورده که 3 برابر بیشتر از سال قبل از آن است؛ یعنی به طور متوسط هر روز 15 گاف.
در نظرسنجی ماه دسامبر واشنگتن‌پست هم اشاره شده که کمتر از ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها به اظهارات و سخنان ترامپ باور دارند و از هر ۱۰ آمریکایی کمتر از 3 نفر بیانیه‌ها و اظهارات ترامپ در مسائلی از قبیل مهاجرت، دیوار مرزی و تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ و تبانی کارزار انتخاباتی او با مسکو را قبول کرده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec