printlogo


کد خبر: 204224تاریخ: 1397/10/12 00:00
چهره‌ها

سخنگوی پنتاگون هم رفت!
با استعفای جیمز متیس، وزیر سابق دفاع آمریکا زلزله سیاسی در این وزارتخانه به راه افتاده است. متیس که سیاست‌‌های ترامپ را نمی‌پسندید بالاخره مجبور به کناره‌‌‌گیری شد تا دومین وزیر مهمی باشد که پس از تیلرسون، وزیر سابق خارجه آمریکا از مسند خود کناره‌گیری می‌کند. این در حالی است که «دانا وایت» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم از مقام خود کناره‌‌‌گیری کرد. وی  در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که از دولت ترامپ به‌دلیل فرصتی که برای کار کنار وزیر دفاع متیس، نیروهای مسلح و همه کارکنان حامی آنها برایش فراهم کرد، سپاسگزار بوده و این افتخار و امتیازی برای او به‌شمار می‌آید. متیس و «برت مک‌گورک» فرستاده آمریکا در ائتلاف ضدداعش به‌دلیل اختلاف با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از سمت‌شان کناره‌گیری کردند. اختلاف متیس و مک‌گورک با رئیس‌جمهوری به‌دلیل تصمیم ترامپ برای عقب‌نشینی از سوریه بود. در 2 سالی که از دولت ترامپ می‌گذرد، ده‌ها مقام ارشد از جمله بسیاری از اعضای کابینه از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند. بسیاری از افرادی که در عکس‌های روزهای نخست دولت ترامپ حضور داشته‌اند، اکنون یا از سمت‌شان کنار رفته‌اند یا اخراج شده‌اند.

یونکر با جت شخصی تردد می‌کند
ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا است که بتازگی مواضعی ضدشرقی علیه رومانی گرفته است. یونکر که با لابی‌‌های قدرت حتی با اتهام اعتیاد به الکل روبه‌رو است با جت شخصی در سفرهای خارجی‌‌‌‌اش تردد می‌کند. این مقام اروپایی نیمی از سفرهای خود را با اعمال فشارهای مالی شدید به اتحادیه اروپایی و تنها برای راحتی خودش با هواپیمایی سفر می‌کند که از هیچ‌کدام از قواعد اروپای متحد پیروی نمی‌کند. این در حالی است که  اطلاعات رسمی این موضوع را تایید می‌کند و طبق قوانین کمیسیون اروپا، از این هواپیماها فقط باید در صورتی استفاده شود که پرواز مناسبی برای انجام ماموریت وجود نداشته باشد. اما یونکر از 43 پروازی که در فاصله ژانویه تا نوامبر برای ماموریت‌های رسمی داشته است در 21 مورد از جت شخصی استفاده کرده است و احتمالا صورت‌حسابی صدها هزار پوندی به اتحادیه اروپایی تحمیل کرده است. این افشاگری باعث شد هزینه‌ای که یونکر تحمیل کرده، مورد بررسی قرار گیرد.

مکرون سوژه تمسخر رسانه‌‌ها  در سال 2019 شد
امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهوری فرانسه مورد تمسخر رسانه‌ها در روز نخست سال 2019 قرار گرفت. او که تحت شدید‌‌‌‌‌ترین فشارهای اجتماعی قرار دارد اکنون با موج جدیدی از مخالفت‌ها رو به رو است که وی را دروغگو و ناتوان توصیف می‌کنند. اما همزمان با سال 2019 میلادی جمعی از کاربران شبکه‌‌های اجتماعی در فرانسه، ضمن بازنشر نطق سال 2018 امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور که در آن از «انسجام ملی» خبر داده بود، با انتشار پیام‌‌‌هایی به تمسخر وی پرداختند. مکرون در نطق تحویل سال 2018 در یک پیام توئیتری سال 2018 را سال انسجام ملی توصیف کرده بود. این در حالی است که کاربران فرانسوی با طعنه زدن به مشکلات دولت مکرون، تشدید اعتراضات در فرانسه و در نهایت ایجاد جنبش فراگیر جلیقه‌زردها، اظهارات وی درباره انسجام ملی در فرانسه را به باد تمسخر و  انتقاد گرفتند. برخی کاربران شبکه‌‌های اجتماعی با اشاره به بحران اقتصادی در فرانسه و جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها به طعنه نوشتند: «انسجام ملی که مکرون در سال 2018 وعده آن را داده بود، به طور کامل اجرا شد؛ باید منتظر وعده‌‌های رئیس‌جمهور در سال 2019 بود».

نواز شریف در زندان چه می‌کند؟
پس از آنکه اخباری مبنی بر نظافتچی شدن نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان در این کشور در رسانه‌ها مخابره شد به نظر می‌رسد این مقام سابق پاکستانی یکی از بد‌‌‌‌‌ترین سال‌های عمر خود را تجربه کند. شریف که روابط نزدیکی با عربستان دارد به جرم فساد و سوءاستفاده از قدرت در زندان به سر می‌برد و جز نظافت زندان مجبور است کارهایی را که روسای زندان از وی انتظار دارند انجام دهد. نواز عمر سیاسی خود را پس از سپری کردن دوران محکومیتش پایان‌یافته می‌بیند.
 


Page Generated in 0/0058 sec