printlogo


کد خبر: 204442تاریخ: 1397/10/17 00:00
مدیرکل دفتر دبستانی آموزش‌وپرورش اعلام کرد
کلاس اسباب‌بازی تنها تا پایه سوم ابتدایی

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتردبستانی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: مساحت در نظر گرفته شده در طرح کلاس اسباب‌بازی برای هر دانش‌آموز یک متر است و قبل از اجرا باید یک کلاس و اسباب‌بازی‌های مناسب وجود داشته باشد و مهم‌تر از آن رعایت نکات ایمنی در این کلاس‌هاست.
دوره‌های آموزشی برای مدیران و معلمان اجرایی خواهد شد. مرتضی شکوهی درباره اجرای طرح کلاس اسباب‌بازی در مدارس به میزان گفت: در اجرای این طرح و برای کارآمدتر بودن آن مدیران و معلمانی انتخاب می‌شوند که داوطلب اجرای این طرح باشند. وی افزود: مساحت در نظر گرفته شده در طرح کلاس اسباب‌بازی برای هر دانش‌آموز یک متر است و قبل از اجرا حتما باید یک کلاس و اسباب‌بازی‌های مناسب وجود داشته باشد و مهم‌تر از آن رعایت نکات ایمنی در این کلاس‌هاست.
شکوهی با بیان اینکه ویژگی اسباب‌بازی‌ها مشخص و انتخاب شده است، اشاره کرد: در حال شناسایی مدیران، معلمان و مدارسی که بتوانند این طرح را اجرایی کنند هستیم و قطعا این طرح تا دهه فجر اجرایی می‌شود. وی درباره هدف از اجرای این طرح گفت: کلاس اسباب‌بازی با هدف ایجاد نشاط و سرگرمی و ایجاد انگیزه است اما هدف مهم‌تر این طرح بهره‌گیری از ظرفیت بازی در ایجاد شرایط بهتر یادگیری است. شکوهی همچنین افزود: در مرحله اول این طرح در هزار مدرسه اجرایی می‌شود. برای هر مدرسه یک کلاس اسباب‌بازی در نظر گرفته شده است. این طرح در مقطع ابتدایی اجرایی می‌شود و شامل کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم نمی‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec