printlogo


کد خبر: 205132تاریخ: 1397/10/30 00:00
بررسی حریف امشب تیم ملی
شب افتخار برای ما

زهره فلاح زاده: تیم‌ملی ایران پس از شکست یمن و ویتنام و تساوی مقابل عراق، با ۷ امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله یک‌‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا رسید. در این مرحله تیم ما باید به مصاف عمانی برود که در گروه خود با ۴ امتیاز و به عنوان تیم سوم به این دور از رقابت‌ها رسیده است. ایران درحالی امشب
رو در روی عمان قرار می‌گیرد که حاشیه‌هایی عجیب و غریب تا دل‌تان بخواهد در تیم ما ایجاد شد که زیرسبیلی رد می‌کنیم و تنها به موفقیت تیم‌مان فکر می‌کنیم.
آنچه در این برهه زمانی برای ما مهم است داشتن اتحاد، همدلی و رفاقت بین هواداران و تیم ملی‌مان است؛ مثلث خوشبختی‌ای که ایران را در جهت رسیدن به جام زرین آسیا سوق دهد و از گزند اتفاقاتی که می‌تواند راه نفس کشیدن‌مان‌ را تنگ و تنگ‌‌‌‌‌‌تر کند، رهایی سازد. با عمانی دیدار داریم که خاطرات تلخ و شیرین زیادی برای ما رقم زده است. یکی از تلخ‌ترین آنها بازمی‌گردد به تنها تقابل‌مان در جام ملت‌ها در سال ۲۰۰۴؛ دیداری که تیم تحت هدایت برانکو با یک نمایش ضعیف 2 بر هیچ از حریف عقب افتاد و در نیمه دوم با تعویض‌های سرمربی بازی را به تساوی ‌‌کشاند. این نتیجه در حالی رخ داد که نه از طرف عمانی‌ها بلکه از طرف خود تیم ما حواشی‌ای ایجاد شد و درگیری‌هایی که بین بازیکنان خودی (رحمان رضایی و علی بداوی) رخ داد، اتفاقات کمی نبود. دیداری که اگر تیم ما در آن شکست می‌خورد از جام ملت‌ها حذف می‌شد.
ناگفته نماند محمد نصرتی، مدافع تیم‌ملی در این دیدار پرحرف و حدیث به دلیل خطای شدید ۴ جلسه از همراهی تیم‌ملی محروم شد.
تیم برانکو در همان سال توانست ایران را به مقام سوم آسیا برساند. هرچند انتظارات از تیم او بیشتر از سوم شدن بود ولی آخرین مقامی هم بود که تیم ما در تاریخ جام ملت‌‌ها کسب کرده‌ است. حالا کی‌روشی که دل‌خوشی از برانکو ندارد و با حمله کردن به او روزش را شب می‌کند، درصدد موفقیت بیشتری نسبت به مرد کروات است.
مقابل عمان ۱۲ بار بازی کرده‌ایم که نصف این دیدارها را با برد پشت ‌سر گذاشته‌ایم، ۴ تساوی و 2 باخت هم نتایج به‌دست آمده از تقابل 2 تیم است. برد ۴ بر هیچ مقابل عمانی‌ها بهترین نتیجه برای تیم ما است.
اما حالا قرار است دومین دیدار ما با عمان در جام ملت‌های آسیا امشب در ورزشگاه محمد بن‌زاید ابوظبی برگزار شود؛ ورزشگاهی که برای تیم ما خوش‌یمن بود و برد ۵ گله ایران مقابل یمن در همین استادیوم رقم خورد. گفته می‌شود عمانی‌ها درصدد پر کردن استادیوم محمد بن‌زاید هستند و باید دید در این جام که استادیوم‌ها هرگز حتی برای یک دیدار هم کامل پر نشد، در دیدار ایران و عمان این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر!
آنچه برای ایران در دیدار امشب مهم است پیروزی پس از 3 دوره ناکامی در مرحله حذفی است. تیم‌ملی ایران در 3 دوره قبلی خود با قبول شکست مقابل رقیبان از صعود به مراحل بالاتر باز مانده بود و حالا می‌خواهد طلسم ۱۵ ساله خود را بشکند و با عبور از سد عمانی‌ها، خط و نشان جدی‌ای برای رقیبان بکشد.
نکته مهم این دیدار حضور پیم فربیک روی نیمکت عمانی‌هاست؛ مربی‌ای که ۱۲ سال پیش با هدایت تیم کره‌جنوبی توانست در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۷ ما را شکست دهد و از گردونه رقابت‌ها حذف‌مان کند. حالا ایرانی‌ها می‌توانند با شکست دادن عمان، انتقام سختی از پیم فربیک بگیرند.
باید دید ایرانی که دروازه‌اش را در
3 دیدار قبلی بسته نگه داشته و مقتدرانه به این مرحله رسیده و به گفته کارشناسان، کی‌روش ترکیب اصلی خود را برای رقیبان رو نکرده، در دیدار با عمان چه می‌کند؟!
البته قطعاً برای رسیدن به فینال آسیا هیچ حریفی آسان نخواهد بود و ایران هم خوب می‌داند عمانی که به عنوان تیم سوم از گروه خود صعود کرده، برای رفتن به مرحله بعد به دنبال شکست دادن تیم اول آسیاست.
 


Page Generated in 0/0057 sec