printlogo


کد خبر: 205137تاریخ: 1397/10/30 00:00
اخبار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد
کشف یک میلیون کتاب قاچاق در ماه‌های اخیر
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ د‌ر حاشیه گردهمایی معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس تخصصی نیروی انتظامی د‌ر جمع خبرنگاران د‌رباره تبلیغات محیطی و منع به کار بردن واژگان خارجی اظهار داشت: د‌ر آگهی‌های تبلیغاتی باید قانون منع به کارگیری حروف و الفاظ خارجی رعایت شو‌د که ا‌گر این قانون اجرا نشود، با متخلفان برخورد می‌شو‌د. طبق این قانون د‌ر هر آگهی تبلیغاتی باید ۷۰ درصد واژگان فارسی با‌شد که این قانون د‌ر بیلبوردها نیز باید اجرا شو‌د. و‌ی د‌رباره قاچاق محصولات فرهنگی گفت: این مساله، مساله مهمی‌است، چرا که هم به مالکیت معنوی و هم به اقتصاد فرهنگی ضربه می‌زند. خوشبختانه همکاری خوبی د‌ر ما‌ه‌های اخیر با نیروی انتظامی داشته‌ایم که شاهد آن اکتشاف یک میلیون کتاب قاچاق بوده است.

نقد و بررسی «فدک در تاریخ»  اثر شهید آیت‌الله صدر
مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «فدک در تاریخ» همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری و شهادت حضرت زهرا(س) در قالب سلسله نشست‌های تبلیغی- ترویجی «در پناه کلمات» در مشهد خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین سعیدی با بیان اینکه این مراسم با همکاری به‌نشر و پژوهشکده تخصصی شهید صدر برگزار می‌شود، اظهار کرد: نقد و بررسی کتاب «فدک در تاریخ» ساعت 18 روز یکشنبه 30 دی‌ماه (امروز) با حضور «محمدحسین رجبی‌دوانی» مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام و «حجت‌الاسلام مجتبی الهی‌خراسانی» رئیس میز توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم در فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر واقع در بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر برگزار می‌شود. «فدک در تاریخ» به عنوان یکی از آثار مهم و ارزشمند آیت‌الله محمدباقر صدر درباره تاریخچه فدک و سرگذشت حضرت فاطمه زهرا(س) پس از درگذشت پیامبر اسلام(ص) است.


معرفی اعضای شورای راهبردی تئاتر
شهرام کرمی به منظور بهره‌مندی و مشورت با اهالی تئاتر درباره فعالیت کلان و برنامه‌ریزی در حوزه‌ هنرهای نمایشی،  اعضای شورای راهبردی تئاتر را معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، دکتر محمدرضا خاکی، دکتر علی منتظری، دکتر مسعود دلخواه، دکتر منصور براهیمی، دکتر شهرام گیل‌آبادی، مجید گیاهچی و شهرام کرمی اعضای شورای راهبردی تئاتر را تشکیل می‌دهند. ریاست این شورا بر عهده‌ شهرام کرمی است و مجید گیاهچی نیز دبیر آن خواهد بود.

حضور ۱۹ اثر در بخش 40 سالگی انقلاب اسلامی تئاتر فجر
۱۹ اثر نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و دیگرگونه اجرایی برای حضور در بخش 40 سالگی انقلاب اسلامی معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، این آثار عبارتند از: «(U-turn2)» به کارگردانی داریوش نصیری در بخش خیابانی، «آخرین باران بهاری» به کارگردانی محمد لارتی در بخش صحنه‌ای، «آهسته با گل سرخ» به کارگردانی هادی مرزبان در بخش صحنه‌ای، «باغ خونی» به کارگردانی امیر بشیری در بخش صحنه‌ای، «تراژدی پارک اتابک» به کارگردانی سیروس مصطفی در بخش صحنه‌ای، «خدیجه» به کارگردانی داوود براهیمی در بخش خیابانی، «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در بخش صحنه‌ای، «خواجه‌عطا» به کارگردانی حسین غلام‌شاهی در بخش صحنه‌ای، «خورشید از حلب طلوع می‌کند» به کارگردانی کورش زارعی در بخش صحنه‌ای، «دایک» به کارگردانی حامد عالمی‌پور در بخش صحنه‌ای، «دلارام ناآرام» به کارگردانی نرگس صابری در بخش صحنه‌ای، «سقوط اضطراری» به کارگردانی سیدعلی موسویان در بخش صحنه‌ای، «شدن» به کارگردانی علی‌محمد رادمنش در بخش دیگرگونه‌ اجرایی، «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان در بخش صحنه‌ای، «گم‌ وگور» به کارگردانی امین ابراهیمی در بخش صحنه‌ای، «لامکان لازمان» به کارگردانی مارال ایزدبخش در بخش خیابانی، «ماشین زمان» به کارگردانی محمد یوسفی‌زاده در بخش خیابانی، «موزه زنده» به کارگردانی میلاد جباری مولانا در بخش دیگرگونه‌ اجرایی و «نامیرا» به کارگردانی امیرحسین شفیعی در بخش خیابانی. سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند ۹۷ برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec