printlogo


کد خبر: 205147تاریخ: 1397/10/30 00:00
اخبار

فرمانده ناجا:
کلانتری‌ها به مراکز مشاوره  تجهیز می‌شوند
فرمانده ناجا گفت: تلاش می‌کنیم برای سال ۹۸ اکثر کلانتری‌ها را مجهز به مراکز مشاوره کرده و از همکارانی که در این حوزه تخصص دارند، استفاده کنیم. به گزارش ایلنا، سردار اشتری در حاشیه بیست‌ویکمین همایش معاونان اجتماعی نیروی انتظامی درباره مراکز مشاوره‌ای در کلانتری‌ها اظهار داشت: در ۷۰۰ کلانتری مراکز مشاوره‌ای ایجاد شده و از ۴۰۰ هزار پرونده که به صورت میانگین در سال به ما ارجاع داده می‌شود، با مراجعه به این مراکز مشاوره و مددکاری بیش از ۷۰ درصد آنها منجر به صلح می‌شود. وی  خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که امروز ارائه می‌دهیم مراکز مشاوره است و از تیم‌های مجرب و تعدادی از افرادی که تحت عنوان همیار پلیس یا پلیس افتخاری هستند، استفاده می‌کنیم. فرماندهی ناجا خاطرنشان کرد: امسال هم آمار نشان‌دهنده این است که مراکز مشاوره‌ای حدود ۷۰ درصد در حل و فصل شدن پرونده‌های کلانتری‌ها تاثیر داشته است. تلاش ما این است برای سال ۹۸  اکثر کلانتری‌ها را مجهز به مراکز مشاوره کرده و از همکارانی که در این حوزه تخصص دارند استفاده کنیم. سردار اشتری درباره ساخت فیلم‌هایی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و پلیس گفت: بودجه ما برای ساخت فیلم یک بودجه محدود است، صدا و سیما باید به ما در این زمینه کمک کند، البته قول‌هایی در این باره داده شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد
رونمایی از ۴۰ داروی جدید در دهه فجر
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در دهه فجر از ۴۰ داروی جدید رونمایی می‌شود و با این اقدام قیمت این داروها ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. به گزارش مهر، مهدی پیرصالحی درباره  داروهای جدید بیماران اظهار داشت: در زمینه‌های گوناگون دارویی اعم از داروی بیماران خاص و عمومی در دهه فجر ۴۰ داروی جدید به بهره‌برداری می‌رسد. وی گفت: همچنین در بحث مواد اولیه نیز اقداماتی در دست انجام است به طوری که در بخش‌های گوناگون دارویی، با این اقدام تلاش خواهیم کرد در بحث داروهای خارجی که در بازار بوده، کاهش قیمت محسوسی ایجاد شود. رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: در داروهای عمومی تا ۳۰ درصد و داروهای بیماران خاص حداقل ۴۰ درصد کاهش قیمت خواهیم داشت که البته در برخی موارد، این کاهش قیمت به ۶۰ درصد نیز می‌رسد. پیرصالحی درباره کمبودهای دارویی اظهار داشت: تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد می‌کند به طوری که در حال حاضر با کمبود ۲۱ قلم دارو مواجهیم اما تمام دست‌اندرکاران صنعت دارویی کشور تلاش می‌کنند کمترین مشکل ایجاد شود.

ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد
ثبت‌نام برای پذیرش در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد از ۲۹ دی‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ بهمن‌ماه ادامه دارد. به گزارش مهر، پذیرش در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی براساس سوابق تحصیلی و برای مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته انجام می‌شود. پذیرش در این دوره‌ها برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۷ انجام می‌شود. متقاضیان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها باید به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org  مراجعه و پس از مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. هر داوطلب می‌تواند ۲۰ رشته محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته شهرهای ارائه شده را انتخاب کند، نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیمه بهمن اعلام خواهد شد.


Page Generated in 0/0054 sec