printlogo


کد خبر: 205153تاریخ: 1397/10/30 00:00
آمریکا غیرنظامیان فراری از چنگال داعش در دیرالزور را بمباران کرد
عملیات حشدالشعبی علیه تروریست‌ها در سوریه

گروه بین‌الملل: ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در سوریه، جنایت دیگری را علیه غیرنظامیان این کشور جنگ‌زده مرتکب شده است.
 خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شامگاه جمعه گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف تحت هدایت آمریکا شهر «باغوز علیا» را در شرق استان «دیرالزور» هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند که بر اثر این حملات ۲۰ نفر کشته شده‌اند. این حمله آمریکا به بهانه هدف قرار دادن عناصر داعش در منطقه تحت اشغال این گروه تروریستی صورت گرفته است.
در بین کشته‌ها تعدادی کودک و زن وجود دارد. برخی منابع غیررسمی از جمله فعالان شبکه‌های اجتماعی شمار قربانیان حمله جمعه ائتلاف آمریکایی را تا ۳۱ نفر نیز گفته‌اند. رسانه‌های وابسته به معارضان سوریه نیز با تأیید خبر این حمله و کشته‌شدگان، نوشت که قربانیان حمله اخیر جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در حال فرار از چنگ عناصر داعش بودند که هدف حملات این جنگنده‌ها قرار گرفتند.
 فراس علاوی، سردبیر وبگاه شرق‌نیوز به این خبرگزاری گفته است که همه این افراد گروهی و با پای پیاده قصد داشتند باغوز علیا را به مقصد مکانی امن احتمالا شهرک السوسه ترک کنند. جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی بارها به بهانه جنگ با داعش غیرنظامیان سوری بی‌گناه را در مناطق مختلف این کشور هدف قرار داده‌اند. گروه نظارتی «ایروارز» که حملات ائتلاف آمریکایی به عراق و سوریه را رصد می‌کند اخیرا اعلام کرد، بیش از 5 هزار غیرنظامی از سال 2014 تاکنون در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه کشته شده‌اند.
 از سوی دیگر، پس از اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، دولت عراق تصمیم گرفته است حضور امنیتی خود را در این کشور افزایش دهد. در همین راستا، فرمانده عملیات الانبار حشدالشعبی عراق جمعه‌شب اعلام کرد در حملات توپخانه‌ای این نیروها به مواضع تروریست‌های داعش در خاک سوریه 35 تن از آنها کشته یا زخمی شدند.
قاسم مصلح اظهار داشت: توپخانه ما پس از دستیابی به اطلاعات دقیق توانست گروهی از عناصر داعش را که قصد حمله به نیروهای ما را داشت در منطقه سوسه در داخل خاک سوریه هدف قرار دهد. فرمانده عملیات الانبار حشدالشعبی اضافه کرد وضعیت تحت کنترل است و نیروهای بسیج مردمی عراق تحرکات دشمن در خاک سوریه را رصد می‌کنند. پیش‌تر یک منبع امنیتی در استان الانبار، از اقدام نیروهای نظامی عراق در گلوله‌باران مواضع گروهک تروریستی تکفیری خبر داده بود.


Page Generated in 0/0060 sec