printlogo


کد خبر: 205166تاریخ: 1397/10/30 00:00
اخبار

تهاتر مانده بدهی بانک‌های دولتی با بدهی دولت
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، مانده بدهی بانک‌های دولتی در آخر سال 96 به بانک مرکزی با بدهی دولت به بانک مرکزی تهاتر می‌شود. محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 کل کشور در گفت‌وگو با فارس در این‌باره اظهار داشت: به هر میزان بانک‌های دولتی به بانک مرکزی در آخر سال 96 بدهکار بودند در واقع بدهی دولت به بانک مرکزی محسوب خواهد شد و در عوض به همان مبلغ سرمایه دولت در بانک‌های دولتی افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: این مصوبه در صورت اجرایی شدن باعث افزایش قدرت بازدهی و بهبود سرمایه بانک‌های دولتی می‌شود. حسن‌نژاد تصریح کرد: بر این اساس، مانده بدهی بانک‌های دولتی در آخر سال 96 به بانک مرکزی با بدهی دولت به بانک مرکزی تهاتر می‌شود و این عدد باعث افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی خواهد شد.


ممنوعیت ثبت‌سفارش خودرو تا 98
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر مدیریت منابع ارزی گفت: این سازمان برنامه‌ای برای بازگشایی ثبت‌سفارش واردات خودرو ندارد. به گزارش فارس، محمد مودودی درباره بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو افزود: سازمان توسعه تجارت درباره بازگشایی سایت ثبت‌سفارش واردات خودرو تا سال ۹۸ هیچ برنامه‌ای ندارد. وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مدیریت منابع ارزی و ارز حاصل از صادرات محصولات نفتی، صنعتی و کشاورزی در اولویت نخست کشور قرار دارد، ادامه داد: ارز حاصل از صادرات باید صرف تأمین کالاهای اساسی، تأمین دارو و همچنین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنعت و کارخانجات شود، بنابراین برای واردات کالاهایی همچون خودرو اولویتی نداریم. مودودی درباره تعیین‌تکلیف خودروهای دپو شده در گمرکات کشور اظهار داشت: برای این خودروها هزینه‌هایی شده است و ارز کشور صرف واردات آن شده و حتی مشتریانی در داخل کشور بابت خرید آنها پول پرداخت کرده‌اند و منتظر ترخیص خودروهای خود از گمرکات هستند، بنابراین جدای از مباحث مربوط به تخلف یا عدم تخلف واردکنندگان باید موضوع ترخیص این خودروها مورد بررسی قرار گیرد.


ساخت پلاسکوی جدید  تا مهر 99
قوه‌قضائیه اعلام کرده است در ماجرای پلاسکو ۱۴ دستگاه  دخیل هستند اما بنیاد مستضعفان معطل هیچ چیز نشده و کار ساختمان جایگزین پلاسکو را با قوت ادامه می‌دهد تا پلاسکوی نو به عنوان ساختمانی فاخر ساخته شود. به گزارش ایسنا، محمد سعیدی‌کیا در مراسم منتخبان مسابقه طراحی پلاسکوی نو اظهار داشت: بنیاد تصمیم گرفت همه مسائل حقوقی را کنار بگذارد و به عنوان خواست ملی به میدان بیاید و خواست کسبه را برآورده کند. وی با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری عنوان کرد برای طراحی و ساخت پلاسکو باید مسابقه ملی برگزار شود، افزود: برای اینکه خواست اجتماعی برآورده شود، فراخوان ایده گذاشتیم تا نظریات را دریافت کنیم. سعیدی‌کیا تاکید کرد: ساختمان ۱۵ طبقه با توجه به حقوق کسبه تا مهر 99 سر جای خود ساخته می‌شود و درخواست کردیم موضوع در کمیسیون ماده ۵ نهایی شود. در همین فاصله هم شورای تأمین استان موضوع را تصویب و ابلاغ کرد. وی با بیان اینکه در طراحی پلاسکوی نو، یادمان شهدای آتش‌نشان نیز ساخته می‌شود، گفت: ۱۱ طرح در قالب مسابقه‌ای برای ساخت پلاسکو ارائه شده است که یکی از آنها انتخاب می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec