printlogo


کد خبر: 205456تاریخ: 1397/11/6 00:00
اخبار

 مدیریت نیروهای مردمی در حل مشکلات موجود راهگشاست
فرمانده کل سپاه پیامدهای اعتماد به استعدادهای جوان و توانمندی‌های بومی و درونی کشور در عرصه دفاعی را قابل الگوبرداری در سایر عرصه‌ها دانست و گفت: پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بدون نقش‌آفرینی گسترده و مستقیم مردم ممکن نیست و پیشتازی و خط‌شکنی آن با نسل جوان است. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در دومین اجلاسیه مجمع اساتید طرح صالحین کشور که در مجتمع فرهنگی- آموزشی امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نقش مردم در انقلاب اسلامی و بویژه دفاع‌مقدس نقشی بی‌نظیر و مثال‌زدنی بود که می‌توان از آن به عنوان یک الگو یاد کرد؛ اینکه موتور انقلاب اسلامی روشن است و به جلو می‌رود به دلیل الگوی درخشان دفاع‌مقدس و حماسه‌‌های شکل گرفته در این مقطع تاریخ‌ساز است. فرمانده کل سپاه با اشاره به نقش‌پذیری درست مردم و بویژه جوانان در دوران دفاع‌مقدس و عبور پیروزمندانه از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، گفت: مدیریت نیروهای مردمی که در حل یک بحران بزرگ اجتماعی نظیر جنگ بسیار تاثیرگذار بود و آن را به دفاعی مقدس و عزت‌بخش تبدیل کرد، امروز نیز در حل مشکلات موجود می‌تواند راهگشا باشد. فرمانده کل سپاه تجربیات دفاع‌مقدس و پیامدهای اعتماد به استعدادهای جوان و توانمندی‌های بومی و درونی کشور در عرصه دفاعی را گرانبها و قابل الگوبرداری در سایر عرصه‌ها همچون فرهنگ، سیاست و اقتصاد دانست.
 
عده‌ای علاوه بر کم‌کاری  کارشکنی می‌کنند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای در داخل علاوه بر کم‌کاری، کارشکنی هم می‌کنند و با هواداری آمریکا، چوب لای چرخ ملت می‌گذارند. دولت آمریکا از بیرون فشار می‌آورد، اینها از داخل، کم‌کاری و کارشکنی می‌کنند. به گزارش فارس‌‌‌‌‌‌‌‌، محسن رضایی در مراسم چهلمین روز درگذشت شهادت‌گونه فرمانده دلاور قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه(ع) افزود: دشمن گمان می‌کند با اقتصاد می‌تواند مردم را ناراضی کند. مسیری که بعد از 40 سال انتخاب کرده‌‌‌‌اند، به هم زدن اوضاع اقتصادی کشور است. مساله مهم این است که در این شرایط، نمی‌توانیم فقط از مردم انتظار داشته باشیم تنها در میدان باشند. دولت، مجلس و همه مسؤولان باید فعال‌تر شوند. باید مشکلات را حل کرد. الان روز پرکاری است نه تنبلی و بیکاری. روز سوءاستفاده و دنبال کردن منافع شخصی نیست. کسی که القای ناامیدی و خستگی می‌کند، به نفع آمریکایی‌ها گام برمی‌دارد. باید مشکلات مردم را حل کنیم تا مردم و نظام در یک سنگر در برابر دشمن ایستادگی کنند.
 
استانی شدن انتخابات موجب ایجاد تنش در استان‌ها می‌شود
نماینده ورامین در مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس زمینه بحران را در کشور ایجاد می‌کند و تنش‌هایی را در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف به‌وجود می‌آورد که این تنش‌ها جز ساختن گروه‌های معاند و اقلیت ضدنظام نتیجه دیگری ندارد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه من با استانی شدن انتخابات مجلس مخالف هستم، گفت: تنها هدفی که طرح استانی شدن انتخابات برای آن مطرح شده این است که کیفیت انتخاب نمایندگان ارتقا پیدا کند و نماینده از مسائل جزئی و شهرستانی خارج شده و به مسائل ملی بپردازد و این تنها مزیتی است که من از نمایندگان موافق این طرح شنیده‌ام و حتی با رئیس کمیسیون شوراها هم که صحبت کردم، وی فقط همین مزیت را مطرح می‌کرد.  وی افزود: هر طرحی دارای مزایایی است، اینگونه نیست که طرحی بدون مزیت باشد، اما طرح استانی شدن انتخابات معایب بسیار زیادی دارد و معایبش ۱۰ برابر مزیت آن است. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ استانی شدن انتخابات مجلس، مشارکت مردم در انتخابات را بشدت کاهش می‌دهد، نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار است و افتخار جمهوری اسلامی این است که مردم پای صندوق رأی حضور دارند و ما می‌خواهیم با این طرح، مشارکت مردم را به یک دهم کاهش دهیم. وقتی انتخابات مجلس استانی شد، مردم شهریار باید به نماینده ورامین رأی دهند و بالعکس و این کار را نمی‌کنند و می‌گویند سرنوشت یک شهر و شهرستان دیگر به ما چه ارتباطی دارد.
 

Page Generated in 0/0065 sec