printlogo


کد خبر: 205457تاریخ: 1397/11/6 00:00
اخبار

رزمایش اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش آغاز شد
رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش روز گذشته با آرایش عملیاتی یگا‌ن‌های مختلف این نیرو در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز شد. به گزارش تسنیم، این رزمایش را که با هدف ارزیابی تغییر جدید ساختار نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود، بالغ بر 12 هزار نیروی هجومی با تاکتیک‌های نوین آفندی اجرا می‌کنند. در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا، پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای  ترابری شنوک و 214 با عملیات هلی‌برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن پرداختند. نمایش قدرت و توان تحرک و جابه‌جایی سریع نیروها و همچنین پشتیبانی هوایی بالگرد‌‌های هوانیروز در تمام مراحل رزمایش از ویژگی‌‌های مهم این مرحله از رزمایش بزرگ اقتدار 97 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است.
 
حمایت ایران  از دولت و ملت ونزوئلا
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا یا هر اقدام نامشروع و غیرقانونی همچون تلاش برای کودتا و اقدامات ضدمردمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، از دولت و ملت این کشور حمایت می‌کند. به گزارش فارس، بهرام قاسمی با توجه به حوادث سیاسی داخلی اخیر ونزوئلا و دخالت‌های علنی و نامشروع آمریکا در امور آن کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا یا هر اقدام نامشروع و غیرقانونی همچون تلاش برای کودتا و اقدامات ضدمردمی، از دولت و ملت این کشور حمایت می‌کند. وی افزود:‌ ما امیدواریم هرگونه اختلاف و مشکل سیاسی در ونزوئلا توسط مردم و دولت این کشور با به کارگیری راهکارهای قانونی و مسالمت‌آمیز هر چه سریع‌تر حل‌وفصل شود.
 
ترامپ بر جنگ داخلی  در ونزوئلا اصرار دارد
دستیار ویژه رئیس مجلس نوشت: ترامپ با تداوم مداخلات خود و سوءاستفاده آشکار از شرایط داخلی ونزوئلا، بر«ترویج آشوب و جنگ داخلی» در این کشور اصرار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ترامپ با تداوم مداخلات خود و سوءاستفاده آشکار از شرایط داخلی ونزوئلا، بر «ترویج  آشوب و جنگ داخلی» در این کشور اصرار دارد و از احترام به دموکراسی و تشویق مخالفان به «گفت‌وگوی ملی» حمایت نمی‌کند. وی تاکید کرد: این امر نمونه دیگری است از سیاست استاندارد دوگانه آمریکا و متحدانش!
 
تاج‌زاده باید بابت ادعای تقلب از مردم عذرخواهی کند
مجتبی ذوالنور، نماینده مردم  قم در مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از عدم صداقت تاج‌زاده در رابطه با ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ گفت: سناریوی اغتشاش و براندازی نظام ۱۴ ماه قبل از انتخابات در جلسه‌ای در آمریکا با حضور افراد ملی- مذهبی و جریان‌های مختلف اپوزیسیون و با حضور مقامات ارشد آمریکایی طرح‌ریزی‌شده بود. ذوالنور افزود: از مدت‌ها قبل به دنبال دوقطبی‌‌سازی جامعه بودند تا در زمان مقرر عواطف طیف‌هایی از جامعه را جریحه‌دار کنند و آنها را در موضع لجاجت قرار دهند و  به کف خیابان بکشانند. وی یادآور شد: تاج‌زاده در اعترافاتش بیان کرده است دنبال این بودیم که انتخابات ابطال شود و وقتی این امر صورت گرفت در انتخابات بعدی نظام را فاقد صلاحیت برگزاری انتخابات سالم بدانیم و پای مجامع بین‌المللی را به کشور باز کنیم. وی تأکید کرد: شورای نگهبان همه جور انعطاف به خرج داد تا آقای تاج‌زاده و دوستانش اگر سندی برای تقلب دارند بیاورند ولی برنامه دوستان از اساس این نبود که بخواهند از مسیر قانونی اقدام کنند. ذوالنور افزود: تاج‌زاده باید شجاعت داشته باشد و از مردم بابت ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ عذرخواهی کند، چرا که عده‌ای فریب ادعای دروغ آقایان را خوردند.
 

Page Generated in 0/0057 sec