printlogo


کد خبر: 205461تاریخ: 1397/11/6 00:00
اخبار

احتمال آزادسازی سهام‌عدالت  طی 2 هفته آینده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت موافقت اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور و پس از آن تأیید مقام معظم رهبری، امیدواریم طی 2 هفته آینده آزادسازی سهام‌عدالت بر اساس جدول زمان‌بندی عملیاتی شود. به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی گفت: با موافقت رؤسای قوا و اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور، پیشنهاد آزادسازی سهام‌عدالت در کشور در قالب گزارش کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح شد. وی با اشاره به نشست مشترک 2 روز پیش خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: جمع‌بندی ما در این جلسه این بود که با مجوزی که در اختیار دولت قرار می‌دهیم، روش واگذاری جدید سهام‌عدالت در کشور فراهم شود. وی گفت: حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار دارند که این افراد برای آزادسازی سهام‌عدالت در اولویت اول هستند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: برآورد ما این است که متوسط ارزش هر برگ سهام‌عدالت برای هر فرد ایرانی حدود 3 میلیون تومان است که اگر یک خانواده 5 نفره را در نظر بگیریم حدود 15 میلیون تومان سهام به آنها منتقل می‌شود. پورابراهیمی گفت: بر اساس آخرین آمار حدود 50 میلیون ایرانی دارای سهام‌عدالت هستند و ما تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم که اگر افرادی به هر دلیلی از ثبت‌نام در لیست سهام‌عدالت جا مانده‌اند امکان ثبت‌نام آنها وجود داشته باشد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیشنهادی نیز مطرح شده است که دارندگان سهام‌عدالت به صورت تدریجی بتوانند خرید و فروش سهام را در یک بازه زمانی 3 ساله انجام دهند. وی گفت: ما در مجلس و در کمیسیون اقتصادی به صورت جدی دنبال این هستیم که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی موضوع انتقال قطعی مالکیت سهام به مردم را عملیاتی کنیم. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سهام‌عدالت طی 12 سال گذشته که در اختیار مردم قرار گرفته دارای خاصیتی نبوده و نه ارزش انتقال داشته و نه ارزش مدیریت و اگر هم سودی به آن تعلق گرفته بسیار ناچیز بوده است. 
 
 
افزایش 60هزارتومانی حق مسکن دردی از کارگران دوا نمی‌کند
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: افزایش ۱۰۰هزار تومانی مشکلی از کارگران دوا نمی‌کند اما امیدواریم هیأت دولت برای تصویب این موضوع زود اقدام کند. هادی ابوی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: ۶۰هزار تومان به حق مسکن کارگران اضافه کرده‌اند اما در جامعه همه می‌گویند به حق مسکن کارگران اضافه شده است. این در حالی است که اگر بخواهیم به این مورد منطقی نگاه کنیم باید حق مسکن به اندازه ۵۰ درصد اجاره بهای یک خانوار ۴ نفری کارگری می‌بود تا می‌توانست بخشی از هزینه‌های زندگی را برایش جبران کند. وی با بیان اینکه نمایندگان کارگران با جدیت کامل دنبال ترمیم مزد هستند، اظهار داشت: نمایندگان کارگران درخواست‌هایی درباره معیشت کارگران دارند. کارگران با یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نمی‌توانند از عهده هزینه‌های زندگی برآیند. وی ادامه داد: در یک سال کارگر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حق مسکن دریافت می‌کند در حالی که این میزان برای یک ماه اجاره‌بها خانه در تهران است.  
 
 
تشکیل ستاد پاسخگویی به اعتراض مشتریان سایپا و ایران‌خودرو
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تشکیل ستادی در 2 شرکت خودروسازی خبر داد که مسؤولیت آنها پاسخگویی و رسیدگی به اعتراض مشتریان است. به گزارش تسنیم، وی گفت: در راستای دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت‌های خودروساز برای تعیین‌تکلیف مشتریان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا، ستادی را در معاونت فروش خود تشکیل داده‌اند و به اعتراض مشتریان نسبت به تاخیر و شرایط تحویل خودرو رسیدگی می‌کنند. او در ادامه افزود: به صورت سرزده از این ستاد بازدید کردم که با توجه به فراخوان شرکت‌های خودروساز، افرادی که امکان تحویل خودروهای‌شان نبود، به ستاد مراجعه کرده بودند و توافقاتی با خودروسازان داشتند. وی با اعلام اینکه سایر گروه‌ها نیز می‌توانند در روزهای آینده به این ستاد مراجعه کنند، گفت: با توجه به گروه‌بندی محصولات خودروسازان، متقاضیان با مراجعه به ستاد و انتخاب محصول مورد نظر، می‌توانند از زمان تحویل خودرو که توسط شرکت خودروساز اعلام خواهد شد، مطلع شوند.

Page Generated in 0/0089 sec