printlogo


کد خبر: 205462تاریخ: 1397/11/6 00:00
اخبار

نظام پرداخت در ایام پیش رو تغییرات مثبتی را به خود خواهد دید
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: نظام پرداخت در ایام پیش رو تغییرات مثبتی را در حوزه دسترسی بهتر، ایمنی بیشتر و امکانات جدید به خود خواهد دید. هفته آینده خبرهای خوبی از کسب و کار نوپای فناوری اطلاعات می‌دهم. عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: درباره اقدامات چند ماه اخیر بانک مرکزی، آنچه بیشتر در رسانه‌ها انعکاس داشت، اخبار مرتبط با بازار ارز بود اما در کنار اقدامات اصلاحی در بازار پول و ارز، طرح‌هایی زیربنایی برای توسعه زیرساخت‌های بانکی به اجرا درآمده‌اند که تاثیر آنها بر زندگی مردم و کسب و کارها، على‌الخصوص کسب و کار‌های نوآورانه (استارت‌آپ‌ها)، عمیق و ماندگار خواهد بود. نگاه راهبردی به فناوری و کاربری درست آن، راه برون‌رفت از بیشتر مشکلات موجود و برطرف‌کننده موانع اقتصادی است. به یاری خداوند متعال مجموعه نظام پرداخت در ایام پیش رو تغییرات مثبتی را در حوزه خودکارسازی، دسترسی بهتر، ایمنی بیشتر و معرفی ابزار‌ها و امکانات جدید به خود خواهد دید. هفته آینده خبر‌های خوبی از این اقدامات، خصوصا از بابت کسب و کار‌های نوپای فناوری اطلاعات، خواهم داد که در کنار دسترسی بهتر و ایمن‌تر، یک جهش بزرگ در جهت ارتقای رقابت و خدمت‌رسانی بهتر به مردم خواهد بود. 
 
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی:
سامانه نیما برای مدیریت تقاضای ارز ضروری است
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به برخی انتقادها درباره سامانه ارزی نیما، گفت: ممکن است برخی مشکلات در این باره وجود داشته باشد اما در شرایطی که کشور با تنگناهایی درباره ورود ارز به کشور مواجه است، اتخاذ تدابیری برای مدیریت تقاضای ارز، ضروری است. به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند اظهار کرد: انتظار من از جامعه دانشگاهی و صاحبنظران حیطه اقتصاد، این است که به دور از حاشیه‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود به وضع موجود را مطرح کنند. وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر نرخ ارز پیش‌بینی شده در بودجه سال آتی بر قیمت‌ها تصریح کرد: نرخ ارز درج شده در بودجه را نباید به ‌عنوان نماگر قیمت ارز در اقتصاد درنظر گرفت، بلکه تنها معیاری برای محاسبه نرخ ریال محسوب می‌شود.  
 
 
دبیر انجمن برنج کشور:
برای شب عید نیاز به واردات نداریم
دبیر انجمن برنج کشور میزان تولید برنج در سال جاری را حدود ٢ میلیون و ٢٥٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: برای تنظیم بازار شب عید نیاز به واردات نداریم و مشکل بازار عدم نظارت است. جمیل علیزاده‌شایق در گفت‌وگو با مهر، میزان تولید برنج در سال جاری را حدود ٢ میلیون و ٢٥٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید خوبی که داشتیم، واردات چندان پررونق نبود به طوری که در 6 ماه امسال حدود یک میلیون و ١٠٠ هزار تن برنج وارد شد. وی با بیان اینکه قرار بود دولت به وارد‌کنندگان برنج ارز ٤٢٠٠ تومانی برای واردات برنج بدهد، افزود: اما این اتفاق رخ نداد در نتیجه واردکنندگان نیز اقدام به واردات نکردند، چون واردات با ارز آزاد برای آنان به‌صرفه نیست. دبیر انجمن برنج کشور اضافه کرد: بنابراین این مساله نیز به کاهش واردات کمک کرد. شایق با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده کمک می‌کند تا برای شب عید مقداری برنج وارد شود، گفت: به اعتقاد ما میزان تولیدی که انجام شده با میزان واردات 6 ماهه و وارداتی که قبلا انجام شده، برای شب عید کافی است. 
 
 
قیمت نفت به 60 دلار بازگشت
قیمت نفت دیروز در بازارهای جهانی تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت آمریکا و چشم‌انداز ضعیف از اقتصاد جهان کاهش یافت و در محدوده ۶۰ دلار در هر بشکه معامله شد. به گزارش فارس، دیروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت ۴۸ سنت کاهش داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت ۶۰ دلار و ۶۵ سنت به فروش رفت. قیمت نفت آمریکا هم کاهش ۳۲ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۵۲ دلار و ۳۰ سنت عرضه شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، کاهش قیمت نفت تحت تأثیر سیگنال‌های نهاد بین‌المللی برای ضعف اقتصاد جهانی و همچنین افزایش ذخایر نفت آمریکا اتفاق افتاد. 

Page Generated in 0/0065 sec