printlogo


کد خبر: 205485تاریخ: 1397/11/6 00:00
مارچلو لیپی: نباید به تیم قدرتمند ایران موقعیت هدیه می کردیم
کی‌روش: کوسه‌های بزرگ به ‌سمت‌مان می آیند!

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال کشورمان از عملکرد تیمش در دیدار مقابل چین ابراز رضایت و در عین حال بر این نکته تأکید کرد که ملی‌پوشان فوتبال ایران باید از اشتباهات‌شان در دیدارهای اخیر درس بگیرند.
به گزارش تسنیم، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل چین در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌‌های آسیا 2019 ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: الان تیم‌های بزرگ یا به‌اصطلاح کوسه‌های بزرگ در حال آمدن به‌سمت ما هستند، تیم‌هایی که مدعیان آسیا هستند؛ باید منتظر این تیم‌ها باشیم، کره‌جنوبی، ژاپن و تیم‌هایی که مدعی قهرمانی در آسیا هستند. باید کار را به ‌نحو احسن  انجام دهیم. دیداری که امشب انجام دادیم کافی نیست و باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم.
من طرفدار استفاده از سیستم مدرن هستم
وی در رابطه با استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی برای این دیدار عنوان کرد: همان‌طور که دیدید در صحنه گل دوم ما از سیستم ویدئویی استفاده شد. بنده نه امروز، بلکه سالیان زیادی است که طرفدار استفاده از سیستم مدرن هستم اما توقعم این است که بازی به بازی پیشرفت کنیم و به اعتبار فوتبال افزوده شود. از نظر فنی منطقی، عقلانی و درست نیست که با 2 سیستم مختلف مسابقات را پشت‌سر بگذاریم. ما ابتدای مسابقات را با یک سیستم پشت‌سر گذاشتیم و حالا با سیستم دیگری مسابقات را دنبال می‌کنیم! البته این نظر من است و باید به ‌نظرات دیگران هم احترام گذاشت.
وی در واکنش به این سؤال که تیم‌ملی ایران پس از 15 سال به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها راه یافت، اکنون چقدر به قهرمانی نزدیک شده است، گفت: همان‌طور که گفتم رؤیا و هدف‌مان این بود که به جمع 4 تیم برتر راه پیدا کنیم. این عمل را انجام دادیم و به خودمان افتخار می‌کنیم. نظر خاضعانه خودم را باید بگویم که مدعیان اصلی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، ژاپن، کره‌جنوبی و همین‌طور استرالیا هستند، آن هم از بُعد پیشرفت فوتبال‌ در تاریخچه کشورشان در 25 سال گذشته که شامل کیفیت زمین‌ها، امکانات و حضور بازیکنان در اروپا می‌شود. برای ما اما، کت قهرمانی بزرگ است.
مارچلو لیپی:  از چینی‌ها عذرخواهی می‌کنم
مارچلو لیپی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال چین از عملکرد تیمش در هفدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ابراز رضایت کرد و گفت پایان خوبی برای خود در این تیم متصور بوده است.
مارچلو لیپی پس از شکست 3 بر صفر تیم‌ملی چین مقابل ایران در نشست خبری این بازی اظهار داشت: چین عملکرد خوبی از خود در این دوره جام ملت‌های آسیا به‌نمایش گذاشت و موفق شد خود را تا مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها برساند. ما بازی‌های خوبی از خود در این تورنمنت به‌نمایش گذاشتیم.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد تیمش در دیدار مقابل ایران خاطرنشان کرد: ما در این بازی مقابل ایران باختیم، نتیجه‌ای که خیلی‌ها انتظارش را داشتند و پیش‌بینی کرده بودند. به‌ اعتقاد من، ما در جریان این بازی مرتکب اشتباهات فردی شدیم که منجر به باز شدن دروازه‌مان شد. وقتی مقابل تیمی قدرتمند همچون ایران بازی می‌کنید نباید چنین اشتباهاتی داشته باشید و به آنها چنین موقعیت‌هایی هدیه کنید.
سرمربی تیم‌ملی فوتبال چین افزود: تجربه بالای ایران در این بازی سبب شد تا آنها نتیجه خیلی خوبی بگیرند، مخصوصاً اینکه ما چند اشتباه بسیار تأثیرگذار مقابل آنها داشتیم. ایران تیم خیلی قوی‌ای است که نباید مقابل آنها اشتباه داشته باشید اما این اتفاق افتاد و آنها در هر 3 گل از اشتباهات ما استفاده کردند.
وی ادامه داد: من باید بگویم این اشتباهات باعث شد تا هواداران فوتبال چین ناراحت شوند و ما باید بهتر از اینها شویم و تلاش بیشتری کنیم. من امیدوارم راه و روش بهتری را در ادامه پیش بگیریم.
لیپی تصریح کرد: به ‌هر حال باز هم تأکید می‌کنم اشتباه داشتیم و این برای ما بد بود. من از هواداران خوب چینی هم عذرخواهی می‌کنم.

Page Generated in 0/0066 sec