printlogo


کد خبر: 205515تاریخ: 1397/11/7 00:00
لانه عنکبوت

جنبش بایکوت اسرائیل  یک پیروزی بزرگ به دست آورد
تحریم قانونی کالاهای صهیونیست‌ها در ایرلند
تصویب لایحه تحریم واردات و فروش تولیدات شهرک‌های صهیونیست‌نشین فلسطین اشغالی توسط پارلمان جمهوری ایرلند (جنوبی) بر رژیم نامشروع اسرائیل گران آمده است. به گزارش شبکه ‌ای24، ارگان بین‌المللی صهیونیست‌ها، وزارت خارجه این رژیم روز جمعه «الیسون کیلی» سفیر ایرلند جنوبی در تل‌آویو را فراخواند تا او را در اعتراض به تصویب لایحه مزبور بازخواست کند. «بنیامین نتانیاهو» نیز به همراه وزارت خارجه‌اش طبق روال همیشگی پروپاگاندای اسرائیلی، این حرکت ضداشغالگرانه نمایندگان ایرلندی را نوعی یهودی‌ستیزی (آنتی سمیتیسم) دانسته است. بر اساس قانون تصویب شده توسط پارلمان جمهوری ایرلند، واردات و فروش تولیدات شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطینی ممنوع خواهد بود و هر شهروند این کشور که این کالاها را وارد یا به واردات آن کمک کند یا خدماتی به شهرک‌نشینان ارائه دهد تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. این نخستین اقدام قانونی از این دست توسط یک دولت اروپایی یا عضو اتحادیه اروپایی است.
ایرلندی‌ها ملت آزاده‌ای هستند که قرن‌ها طعم استعمار و اشغال انگلیس را چشیده و علیه آن مبارزه کرده‌اند و با چنین پس‌زمینه‌ای به پیشواز قانونی کردن مطالبات روزافزون ضدصهیونیستی در جوامع غربی رفته‌اند که بیش از یک دهه است تحت عنوان «جنبش تحریم اسرائیل» یا «بی‌دی‌اس»- اختصار از 3 کلمه بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم در زبان انگلیسی- ادامه دارد.  جنبش تحریم رژیم صهیونیستی از سال 2005 به دست 171 سازمان غیردولتی فلسطینی ایجاد شد تا با ایجاد فشارهای اقتصادی بر رژیم صهیونیستی، آن را مجبور به پایان اشغال فلسطین و شناسایی حق بازگشت آوارگان کند اما اکنون جنبشی کاملا بین‌المللی است به طوری که سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ایالات متحده که اغلب حقوق‌بگیر لابی اسرائیلی «آیپک» هستند در بحبوحه چالش با ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بر سر لایحه بودجه که به یک ماه و اندی تعطیلی دولت فدرال انجامید، به جای آنکه به فکر مردم خودشان باشند به دنبال گنجاندن بندی قانونی برای ممنوع شدن جنبش تحریم اسرائیل در آمریکا بودند. حال با ابتکار نمایندگان ملت ایرلند این جنبش وارد مرحله‌ای جدیدتر و بزرگ‌تر از مبارزه ضداشغالگرانه خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شده است و این پیام از دوبلین به همه پایتخت‌های اروپایی مخابره شده که رژیم صهیونیستی با وجود تمرکز بر جنگ روانی توأم با جنگ قانونی و اطلاعاتی‌اش علیه جنبش «بی‌دی‌اس»، شکستی سخت را متحمل شده است. این رژیم اخیرا در راستای ادامه مقابله خود با این جنبش، به شکلی مذبوحانه 3 میلیون شِکِل دیگر پول اسرائیلی را برای تشکیل شبکه وکلای بین‌المللی و حمایت از سازمان‌های قانونی علیه جنبش تخصیص داده است.

ژنرال سوری: کل فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های ما است
سرتیپ رضا شریقی، افسر سابق ارتش سوریه بر در امان ماندن و وارد نیامدن هیچ خسارتی بر توانمندی موشکی سوریه بویژه نوع استراتژیک آن و نگهداری از آن در مقرهای محرمانه و حفاظت‌شده تاکید کرد. سرتیپ شریقی اظهار کرد: فرماندهی نظامی سوریه در اقدامی پیش‌دستانه زرادخانه‌های موشک‌های راهبردی خود را در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و تجاوزات مزدورانش در خاک سوریه و نمایندگان داعش، النصره و بقیه گروه‌های تروریستی که علیه ارتش سوریه در مناطق حائل بین نیروهای سوریه و رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان و همجوار آن می‌جنگند، حفظ کرده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در ادامه تاکید کرد: طبق اطلاعات میدانی و نظامی ما این صحیح نیست که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی بتواند موشک‌های سوری را در صورت وقوع جنگ دفع کند و موشک‌های راهبردی ما قادر به رسیدن به اهدافی در اراضی اشغالی هستند. این در کنار توسعه سلاح‌ها، به واسطه دفاع هوایی است که از لحاظ کیفی دوچندان شده؛ موضوعی که اسباب نگرانی رهبران رژیم صهیونیستی را فراهم کرده است.
 


Page Generated in 0/0061 sec