printlogo


کد خبر: 205519تاریخ: 1397/11/7 00:00
کمیته ملی المپیک به دنبال گرفتن نظر IOC
ارسال صورتجلسه مجمع تا پایان هفته

صورتجلسه مجمع کمیته ملی المپیک که مهم‌ترین موارد مربوط به اساسنامه در آن قید شده تا آخر هفته به IOC ارسال می‌شود تا مشخص شود نظر این نهاد بین‌المللی نسبت به موارد مطرح‌شده چیست. جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور اعضا برگزار شد. در این جلسه قرار شد صورتجلسه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تا آخر هفته به IOC ارسال شود.
تغییرات اساسنامه جدید در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اعلام شد که اعضا کلیات اساسنامه را تصویب کردند و برای بقیه موارد اختیار را به هیأت اجرایی دادند. مهم‌ترین مواردی که در این صورتجلسه قید شده این است که دبیرکل و خزانه‌دار با پیشنهاد رئیس و تایید هیات اجرایی انتخاب شود. مورد دیگر پیشنهاد اضافه شدن یک عضو جدید (از رئیسان فدراسیون‌ها) به هیأت اجرایی است. مورد مهم سوم، بحث رئیسان فدراسیون‌های عضو هیأت اجرایی است که ممکن است به هر دلیل تغییر کنند و آنها می‌توانند تا پایان دوره 4 ساله در هیأت اجرایی باقی بمانند.
کمیته ملی المپیک این صورتجلسه مجمع و موارد مطرح شده را تا پایان هفته به IOC ارسال می‌کند و پس از آن باید دید کمیته بین‌المللی المپیک چه نظری درباره موارد مطرح شده دارد. همچنین در نشست  روز شنبه، متن فارسی اصلاح‌شده اساسنامه به تأیید هیأت اجرایی رسید و قرار است ترجمه شود و احتمال دارد تا دو هفته دیگر متن انگلیسی اساسنامه هم به IOC ارسال شود.


Page Generated in 0/0062 sec