printlogo


کد خبر: 205526تاریخ: 1397/11/7 00:00
اخبار

رحیم مخدومی دبیر هفدهمین جشنواره قلم زرین شد
در آخرین جلسه هیأت‌مدیره انجمن قلم ایران، رحیم مخدومی، نویسنده به عنوان دبیر هفدهمین دوره جشنواره قلم زرین انتخاب شد. به گزارش تسنیم، رحیم مخدومی متولد 1345 ورامین و مدیرمسؤول موسسه فرهنگی - هنری و انتشاراتی رسول آفتاب است. تاکنون از وی آثار متعددی در حوزه‌های رمان، مجموعه داستان برای گروه سنی کودک و نوجوان، فیلمنامه و نمایشنامه منتشر شده است. وی پیش از این داور گروه خاطره نهمین و دهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس (سال‌های 84 و 85)، سرگروه داوری خاطره یازدهمین و دوازدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع‌مقدس (سال‌های 86 و 87)، سرگروه داوری آثار مستند جشنواره پاسداران اهل قلم (سال 86)، سرگروه داوری داستان بزرگسال جشنواره ربع قرن کتاب دفاع‌مقدس (سال 88)، دبیر ششمین جایزه ادبی یوسف 1392 و دبیر 5 دوره جشنواره ادبی رسول آفتاب (سال‌های 89 تا 93) بود. جشنواره قلم زرین که با این انتخاب، هفدهمین دوره خود را آغاز می‌کند، همه ساله در 14 تیرماه (روز ملی قلم) برگزار می‌شود و در 5 رشته داستان (بزرگسال و کودک و نوجوان)، پژوهش و نقد ادبی و شعر (بزرگسال و کودک و نوجوان)، برگزیدگان خود را معرفی می‌کند و مورد تقدیر قرار می‌دهد.

«تحولات ایمان دینی در مراحل رشد کودک» بررسی می‌شود
حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات به‌نشر از برگزاری نشست‌ بررسی «تحولات ایمان دینی در مراحل رشد کودک» در قالب سلسله نشست‌های تبلیغی- ترویجی «در پناه کلمات» در تهران خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسین سعیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: نشست بررسی «تحولات ایمان دینی در مراحل رشد کودک» با حضور عبدالعظیم کریمی، روانشناس و صاحب تالیفات متعدد در زمینه‌‌های تعلیم و تربیت یکشنبه هفتم بهمن‌ماه ساعت 14 در فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) واقع در تهران، خیابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به گفته مدیرعامل به‌نشر، این نشست با تاملی دوباره در حوزه ادبیات دینی برگزار می‌شود که پیش از آن نشست‌‌های «ادبیات دینی؛ چیستی، اصول و عناصر» و «بررسی فرشتگان در متون دینی و دستمایه‌‌های داستانی آن» توسط به‌نشر برگزار شده است و تمام علاقه‌مندان به حوزه ادبیات دینی می‌توانند در این جلسه حضور پیدا کنند.

چاپ دوم برای روایت سعید تشکری از کشف حجاب رضاخانی
رمان «پاریس پاریس» اثر سعید تشکری که روایتی از روزهای کشف حجاب در مشهد است، با ویرایش جدید از سوی نشر کتاب نیستان منتشر شد. به گزارش فارس، چاپ دوم رمان «پاریس پاریس» اثر سعید تشکری با ویرایش جدید از سوی نشر کتاب نیستان منتشر شد. رمان «پاریس پاریس» سعید تشکری اثری است که خواننده در آن به عمق یک اتفاق پی می‌برد و با شخصیت‌های آن حس همدردی پیدا می‌کند. چاپ دوم رمان «پاریس پاریس» که سعید تشکری آن را ویرایش کرده از سوی نشر کتاب نیستان با قیمت ۲۵ هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.


مافیای کنکور زیر ذره‌بین «سینماروایت»
مستندهای «قمار چهار گزینه‌ای» و «بی‌کارآفرین» در برنامه چهارم از فصل جدید سینما روایت با حضور کارشناسان این حوزه اکران، نقد و بررسی خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، چهارمین برنامه از فصل جدید سینما روایت به 2 مستند اختصاص خواهد یافت. مستند «قمار چهار گزینه‌ای» به کارگردانی عباس رحیمی و همچنین مستند «بی‌کارآفرین» به کارگردانی محمدرضا فهیمی با حضور دکتر محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و دکتر علی عبدالعالی، کارشناس و دانشیار دانشگاه علم و صنعت به نقد و بررسی خواهد رسید. همچنین قرار است در این برنامه یک گفت‌وگوی تصویری با مدیر و مؤسس انتشارات گاج (دکتر ابوالفضل جوکار) برقرار شود. برنامه سینما روایت یکشنبه ۷ بهمن‌ماه ساعت 17:45 در مجتمع اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش بهار برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec