printlogo


کد خبر: 205549تاریخ: 1397/11/7 00:00
اخبار

رزمایش اقتدار ۹۷ ارتش  پایان یافت
رزمایش بزرگ اقتدار ۹۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به تمام اهداف از پیش تعیین‌شده پایان یافت. به گزارش تسنیم، در این رزمایش که به ‌مدت 2 روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد، بیش از 12 هزار نیروی هجومی شرکت کردند و انواع عملیات‌های تازش آفندی، تک هماهنگ‌شده و پاکسازی را با استفاده از نیروهای واکنش سریع به ‌اجرا درآوردند. بنا بر این گزارش، یگان‌های زرهی، توپخانه، واکنش سریع، پیاده مکانیزه، مهندسی رزمی، مخابرات و جنگال، پهپاد و هوانیروز با پشتیبانی جنگنده‌های نیروی هوایی در این رزمایش نقش‌آفرینی کردند. در مرحله نخست رزمایش بزرگ اقتدار 97 نزاجا، پس از شناسایی پهپادها و بالگردهای هوانیروز، تیپ 55 ه‍وابرد و تیپ 25 واکنش سریع با تجهیزات کامل توسط بالگردهای ترابری شنوک و 214 با عملیات هلی‌برن وارد منطقه رزمایش شدند و علاوه بر شناسایی، به عملیات پاکسازی و انهدام عناصر، تجهیزات و استحکامات دشمن فرضی پرداختند. در مرحله پایانی رزمایش اقتدار 97 نزاجا، توپخانه‌های ثابت و متحرک نیروی زمینی ارتش با حجم وسیع در کالیبر‌های مختلف مواضع دشمن را از فواصل بین 10 تا 30 کیلومتری با شلیک گلوله‌های هوشمند و نقطه‌زن مورد اصابت قرار دادند. همچنین یگان‌های زرهی و پیاده مکانیزه، با انجام عملیات هجومی و تک هماهنگ‌شده به‌سمت دشمن، مواضع و تجهیزات آنها را منهدم کردند.

تأکید بر هم‌افزایی‌ و همکاری‌ نیرو‌های مسلح
فرمانده نیروی دریایی ارتش و فرمانده نیروی دریایی سپاه در فضایی صمیمی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. به گزارش سپاه‌نیوز، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از معاونان و مسؤولان نداجا با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه، با دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده این نیرو دیدار و در فضای صمیمی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه در این دیدار با اظهار خرسندی از همدلی، برادری و وحدت موجود بین ارتش و سپاه و راهبردی دانستن نیروی دریایی در نگاه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، گسترش و تعمیق تعاملات، همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها در اجرای هرچه بهتر مأموریت‌های محوله در صیانت از حریم دریایی ایران اسلامی را مورد تأکید قرار دادند. همچنین در این دیدار امیر خانزادی و سردار تنگسیری اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی اطمینان‌بخش ایران اسلامی را ثمره وحدت و یکپارچگی نیرو‌های مسلح تحت تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا دانسته و بر عزم و اراده راسخ مدافعان دریایی کشور در ارتش و سپاه، بر ناکام گذاردن هرگونه تهدید و توطئه دشمنان علیه حریم دریایی میهن اسلامی تاکید کردند.

انتقاد از عدم ارسال  پرونده فریدون به قوه‌قضائیه
عضو کمیسیون آموزش گفت: تخلفات اثبات شده پرونده فریدون باید به قوه‌قضائیه ارجاع شود اما ظاهرا اراده کافی برای این کار وجود ندارد. محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، به اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به تخلف تحصیلی حسین فریدون اظهار کرد: گزارش رسیدگی به این پرونده در کمیسیون آموزش به اتمام رسیده است. وی افزود: طبق آیین‌نامه، کمیسیون آموزش و تحقیقات موظف بود طی 10 روز گزارش بررسی این پرونده را ارائه دهد، درحالی که پس از گذشت یک سال هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است، این امر برای نظام پارلمانی و سوگندی که نمایندگان یاد کرده‌اند بسیار تاسف‌آور است. ابطحی تصریح کرد: این گزارش باید برای قرائت به هیأت‌رئیسه مجلس تحویل شود و تخلفات اثبات‌شده هم باید به قوه‌قضائیه ارجاع شود اما به نظر می‌رسد اراده کافی برای انجام این کار وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0053 sec