اعتراض خریداران خودرو به بدقولی کرمانموتور
صبح دیروز تعدادی از مشتریان شرکت کرمانخودرو در برابر ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسؤولان به بدعهدی این خودروساز شدند. به گزارش ایسنا، این افراد در ماههای اردیبهشت و خرداد 97 اقدام به پیشخرید خودروهای جک S5 و J4 با قیمتهای قطعی کرده و ۵۰ میلیون تومان هم بابت پیشپرداخت واریز کرده بودند ولی در زمان تحویل این خودروها (آبانماه و آذرماه) در حالی که قراردادها قطعی بوده و اجازه مطالبه مبلغ بیشتر از آنچه در قراردادها ثبت شده بود، وجود ندارد اما شرکت کرمانخودرو برای تحویل خودروها بیش از ۳۰ میلیون تومان از مشتریان مطالبه کرده است. بر این اساس روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر از مشتریان این شرکت که به گفته خودشان تاکنون چند بار از شرکت کرمانموتور به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان شکایت کرده ولی به نتیجهای نرسیدهاند، در برابر ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات خود و تعیین تکلیف خودروهای ثبتنامی شدند. به گفته مشتریان خودروی جکS5، طبق قرارداد قطعی، وجه کل خودرو ۱۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شده است. طبق قرارداد، قرار بود با 2 شرط تخفیف یکمیلیون تومانی بابت پرداخت نقدی و ۱۸ درصد سود مشارکت شرکت در زمان تحویل خودرو، مشتریان با پرداخت حدود ۶۰ میلیون تومان تکمیل وجه کرده و خودروی خود را در آبان و آذرماه دریافت کنند اما در زمان ارسال دعوتنامه بیش از مبلغ قید شده در قرارداد و در حدود ۹۲ میلیون تومان از مشتریان طلب شده است. گفتنی است ایسنا برای پیگیری بیشتر موضوع سراغ شرکت کرمان خودرو رفت که این شرکت اعلام کرد فعلاً پاسخی ندارد.
عذرخواهی ایرانخودرو بابت ندادن خودرو
ایرانخودرو خود را مکلف به اجرای قوانین و ضوابط ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت میداند. به گزارش تسنیم، مصطفی خانکرمی، معاون بازاریابی و فروش ایرانخودرو با بیان این مطلب گفت: براساس تصمیم وزیر صنعت، معدن و تجارت، دعوتنامههای ارسالی به مشتریان برای پیشفروشهای با زمان تحویل تا پایان دی 97 ابطال و دعوتنامهها براساس قیمتهای قبلی صادر خواهد شد. وی تأکید کرد: وجوه پرداختی اضافی مشتریانی که با زمان تحویل قبل از اول بهمنماه تکمیل وجه کرده یا خودروی خود را تحویل گرفتهاند، مسترد خواهد شد. خانکرمی ضمن عذرخواهی از مشتریان بابت تأخیر ناشی از شرایط تحمیلی افزود: ایرانخودرو جریمه و خسارت دیرکرد را به مشتریان پرداخت و همه تعهدات ایجادشده برای محصولات ایرانخودرو را با تأخیر اجرا خواهد کرد.
مدیرعامل رایتل تغییر کرد
با حکم مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل تغییر کرد. به گزارش فارس، محمد رضوانیفر، مدیرعامل شرکت سرمایهگذاری تامین اجتماعی (شستا)، طی حکمی سعید کریمزاده را به عنوان سرپرست شرکت خدمات ارتباطی رایتل منصوب کرد. کریمزاده فارغالتحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مالی و مدیریت ریسک دانشگاه تهران است که پیش از این به عنوان عضو هیات مدیره شرکت رایتل انتخاب شده و طی چند سال اخیر معاونت مالی و سرمایه انسانی این شرکت را نیز بر عهده داشت. پیش از این محمدمهدی عطوفی به مدت 8 ماه عهدهدار این سمت بود.
لزوم احراز هویت تراکنشهای موبایلی
مدیر اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی از طرح این بانک برای الزامی شدن احراز هویت در تراکنشهای موبایلی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، داوود محمدبیگی در اینباره افزود: اجرای این کار در مرحله اول میتواند مشکلاتی را برای افرادی به همراه داشته باشد که سیمکارتشان به نام خودشان نیست ولی اجرای آن از کلاهبرداریها و دیگر مشکلات این حوزه میکاهد. محمدبیگی درباره طرح جدید این بانک برای احراز هویت تراکنشهای موبایلی، اظهار داشت: این طرح شاید آسانی دریافت خدمات را تحتالشعاع قرار دهد و کار را برای برخی مردم سخت کند ولی امری لازم و ضروری است. وی تصریح کرد: در 2 ماه اخیر و برای برقراری امنیت بیشتر در تراکنشهای کارتی، اطلاعات کارتهای بانکی مردم را ساماندهی کردیم.