printlogo


کد خبر: 205664تاریخ: 1397/11/9 00:00
اخبار

حکم حبس ابد شیخ سلمان  قطعی شد
دادگاه تجدیدنظر رژیم آل‌خلیفه حکم حبس ابد شیخ علی سلمان، دبیرکل بزرگ‌ترین جمعیت سیاسی معارض بحرین را تأیید کرد. رژیم بحرین شیخ سلمان را به جاسوسی برای قطر در جریان مشارکت در مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور در چارچوب راهکار سیاسی قطر و آمریکا متهم کرده است. سیدحسن نصرالله شنبه‌شب در مصاحبه با شبکه المیادین از تلاش قطر برای وساطت در حل بحران بحرین خبر داد و گفت دولت بحرین ارتباط شیخ سلمان با تلاش‌های میانجیگرانه قطر را جاسوسی اعلام و او را محکوم به حبس کرده است. با وجود اینکه شیخ سلمان دوره 4 ساله محکومیت خود را به اتهام رهبری جریان اعتراضات مردمی بحرین سپری کرده اما رژیم آل‌خلیفه با طرح اتهام جدیدی، برای پنجمین سال شیخ سلمان را در زندان نگه داشته است.

دعوت از سوریه برای کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی
اردن از رئیس پارلمان سوریه برای حضور در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی دعوت به عمل آورد. «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن گفت: اردن از «حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه برای حضور در کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی که مارس آینده در امان برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورده است. الطراونه بر اهمیت هماهنگی و همکاری بین اردن و سوریه، بویژه در مسائل پارلمانی تاکید کرد. روند همگرایی میان امان و دمشق اخیراً افزایش یافته و با وجود برخی سنگ‌اندازی‌ها، اردن تلاش می‌کند روابط 2 طرف به شرایط قبل از ۲۰۱۱ و پیش از وقوع بحران سوریه بازگردد. آخرین این اقدامات دیدار الطراونه با انجمن وکلای سوریه در امان و دعوت از رئیس پارلمان سوریه برای حضور در کنفرانس اتحادیه پارلمان عربی بوده است.

نویسنده سعودی:
وجود اسرائیل واقعیت است!
نویسنده عربستانی در اظهارنظری جسورانه و جنجالی مدعی شد «وجود اسرائیل به یک واقعیت تبدیل شده و مخالفت با عادی‌سازی روابط با آن تنها شعاری احساسی است!» سهام حسین القحطانی، نویسنده بخش فرهنگی روزنامه الجزیره عربستان توئیت کرد؛ «رسوایی عادی‌سازی روابط با اسرائیل، ننگ عادی‌سازی روابط با اسرائیل و جرم عادی‌سازی با اسرائیل! دیگر دوره این شعارهای احساسی سرآمده است». القحطانی، نویسنده کتاب «اعراب و اسرائیل، قرارداد صلح» افزود: اسرائیل واقعیت دارد و اعتراف نکردن به این واقعیت و اهمیت و تاثیر آن بر ما هرگز آن را تغییر نخواهد داد؛ همواره آغازهای جدیدی در تاریخ وجود دارد. القحطانی در کتاب خود که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، دعوت به عادی‌سازی روابط با اسرائیل در سایه تغییرات جهانی را مطرح کرده بود.

محرومیت مالزی  از میزبانی مسابقات جهانی شنا
کمیته بین‌المللی پارالمپیک، یکشنبه مالزی را از میزبانی مسابقات جهانی پارالمپیک شنا محروم کرد.  علت این تصمیم، مخالفت مالزی با حضور شناگران اسرائیلی در این رقابت‌ها عنوان شده است. وزیر ورزش و جوانان مالزی درباره تصمیم دولت این کشور در ممانعت از ورود ورزشکاران اسرائیلی به مالزی برای شرکت در مسابقات قهرمانی شنای پارالمپیک جهان (۲۰۱۹)، گفت: مالزی از تصمیمی که برای فلسطین و کل بشریت گرفته است، حمایت می‌کند. وزیر ورزش مالزی گفت: برای ما میزبانی مسابقات جهانی مهم‌تر از برادران فلسطینی نیست که توسط رژیم نتانیاهو قتل‌عام می‌شوند؛ مالزی وجدان خود را نادیده نمی‌گیرد.

هشدار سازمان ملل  درباره بحران انسانی در یمن
سازمان ملل متحد می‌گوید وضعیت در یمن بسیار بحرانی است و هرگونه بی‌ثباتی بیشتر می‌تواند منجر به قحطی در این کشور جنگ‌زده شود. این هشدار برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد در حالی اعلام شده است که حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به بندر الحدیده که شریان اصلی کمک‌ها به یمن است افزایش یافته. از ماه پیش تاکنون آتش‌بس در این منطقه اعلام شده اما بر اساس گزارش‌ها در چند روز گذشته یک انبار غله و اردوگاه آوارگان زیر آتشباری جنگنده‌های این ائتلاف قرار گرفته است. بنابر اعلام سازمان ملل متحد، حدود ۶۸۰۰ نفر در جنگ داخلی یمن کشته شده‌اند و هزاران نفر دیگر به خاطر بیماری‌های واگیردار و سوء‌تغذیه جان‌شان را از دست داده‌اند.


Page Generated in 0/0055 sec