printlogo


کد خبر: 205697تاریخ: 1397/11/10 00:00
اخبار

جایزه «کتاب سال» نقدی می‌شود
مدیرعامل خانه کتاب با تشریح فعالیت‌های سی‌وششمین دوره جایزه «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» از نقدی شدن این جایزه با توجه به شرایط اقتصادی و تغییر آیین‌نامه در این زمینه خبر داد. به گزارش ایسنا، نشست خبری سی‌وششمین دوره جایزه «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» و بیست‌وششمین دوره «جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» در خانه کتاب برگزار شد. نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب در این نشست اظهار کرد: جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به ایستگاه ۳۶ خود رسیده و در این ۳۶ سال فراز و فرود زیادی را طی کرده است. جایزه کتاب سال به عنوان یک برند در منطقه و جهان مطرح شده است و تعداد زیادی از نویسندگان خارج از کشور مشتاق هستند جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند. در ادامه نشست، حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران درباره کیفیت کتاب‌ها بیان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته در فضای کمی رشد داشتیم اما در فضای کیفی رشد قابل توجهی نداشتیم. بسیاری از رشته‌ها از درون‌مایه ضعیف رنج می‌برند. در برخی رشته‌های علوم پایه و محض کتاب شایسته‌ای نداشتیم. حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب درباره میزان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی اظهار کرد: ما در شرایط اقتصادی بدی به سر می‌بریم، بنابراین تصمیم گرفتیم کتاب سال را از سکه به سمت نقدی شدن ببریم. ۱۶ بهمن‌ماه (مراسم پایانی جایزه کتاب سال) رقمی که مصوب کرده‌ایم، اعلام خواهد شد.


«نسل امروز» روی آنتن شبکه 5 می‌رود
برنامه تلویزیونی «نسل امروز» با محوریت پرداخت شفاف به موضوعات فرهنگی و اجتماعی روی آنتن شبکه 5 سیما می‌رود. به گزارش فارس، مریم فیروزی، تهیه‌کننده برنامه «نسل امروز» درباره هدف این برنامه گفت: با رویکرد رئیس سازمان و همچنین تاکید مدیر شبکه 5، در این برنامه تلاش می‌کنیم با پرداختی شفاف و مستدل به مسائل فرهنگی و اجتماعی، آنچه دغدغه جوانان ایران امروز است با حضور خود آنان بررسی شود. در هر قسمت از برنامه در کنار یک کارشناس خبره و نام‌آشنا، یک نسل امروزی به نمایندگی از جوانان حضور خواهد داشت تا حرف دل آنان بدون واسطه طرح و شبهات برطرف شود. دنبال جنجال نیستیم اما در بیان مسائل شفاف خواهیم بود و امیدواریم تریبون نسل امروز برای مسؤولان بویژه در مسائل فرهنگی و اجتماعی باشیم. یک تیم کارشناسی مطالعات خود را درباره موضوعات و دغدغه‌های واقعی مردم بویژه نسل امروز از ماه‌ها پیش آغاز کرده تا با طرح مباحثی غیرتکراری بتواند به حل مشکلات کمک کند. برنامه «نسل امروز» از هفته پایانی بهمن‌ماه ۹۷، جمعه صبح‌ها از شبکه ۵ سیما میهمان مردم خواهد بود.


«گلس» بازار جهانی را گرفت
«گلس» ‌در دومین هفته اکرانش با فروش ۱۹ میلیون دلار، همچنان فیلم اول باکس آفیس آمریکا ماند و در عین حال «بچه‌ای که باید شاه می‌شد» و «سرنیتی» موفقیت چندانی نشان ندادند. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی «گلس» فیلم اول باکس آفیس آمریکا باقی ماند که فروش آن از نمایش در ۳۸۴۴ سالن سینما، ۵۳ درصد کم شد. البته این بهتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت و مجموع فروش فیلم در ۱۰ روز در بازار داخلی آمریکا به 6/73 میلیون دلار رسید. شیامالان کارگردان فیلم از سرمایه‌گذاران تولید آن هم بوده است. در همین حال «گلس» یا «شیشه» در دومین هفته اکرانش در باکس آفیس جهانی موفق ظاهر شد و فروش خود در ۵۵ بازار فیلم را به 6/23 میلیون دلار رساند. به این ترتیب مجموع فروش فیلم در بازار جهانی به 7/162 میلیون دلار رسیده است. در باکس آفیس داخلی آمریکا «بچه‌ای که باید شاه می‌شد» ‌محصول مشترک آمریکا - بریتانیا از فیلم‌هایی بود که این آخر هفته نخستین اکران خود را تجربه کرد و با فروش 3/7 میلیون دلاری، در مکان چهارم بازار آمریکا قرار گرفت.


Page Generated in 0/0044 sec