printlogo


کد خبر: 205724تاریخ: 1397/11/10 00:00
اخبار

مدافعان حرم برای اسلام عزت‌آفرینی کردند
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با بیان اینکه مبانی جهاد و شهادت باید برای مردم تبیین شود، گفت: مدافعان حرم با خون خود برای اسلام عزت‌آفرینی کردند. به گزارش رسا، آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر دیروز در دیدار اعضای کنگره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه؛ مدافعان عقیله» خاطرنشان کرد: در جبهه مقاومت سنگری شکل گرفت که در یک سوی آن آمریکا، صهیونیست‌ها، عربستان‌سعودی و داعش‌پروران و در سوی دیگر جبهه اسلام ناب و اهل یقین و ایمان قرار داشتند؛ مدافعان حرم اوج قله ایمان را در نظر گرفته بودند. وی با بیان اینکه مدافعان حرم با تأسی به حضرت زینب(س) عظمت اسلام را احیا کردند، گفت: این مشیت خداوند بود که حضرت زینب(س) پس از حضور در کربلا و مدینه به دمشق رفتند تا امروز نیز حرم مطهر ایشان منشأ نشر و گسترش بیداری اسلامی باشد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مبانی جهاد و شهادت باید برای مردم تبیین شود، یادآور شد: فضای مدافعان حرم، فضای غلبه خون بر شمشیر است، زیرا این بزرگواران با خون خود برای اسلام عزت‌آفرینی کردند.

هیچ تنگنایی برای افزایش برد موشک‌ها نداریم
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هیچگونه تنگنای علمی و اجرایی برای افزایش برد موشک‌های نظامی نداریم، گفت: ایران بر اساس دکترین دفاعی در کنار تلاش برای ارتقای دقت، اراده‌ای برای ارتقای برد موشک‌ها ندارد. به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی صبح دیروز در همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: توسعه برنامه فضایی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم و بالا بردن توان فناورانه کشور را با جدیت دنبال خواهیم کرد. وی افزود: داشتن توانمندی فضایی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های ماهواره‌ای موجب ایجاد جهش در قابلیت‌های مدیریتی به منظور مقابله با بلایای طبیعی و جلوگیری از گسترش سطح بیابان‌ها، کاهش سطح جنگل‌ها و مراتع و مواجهه کارشناسی با بحران کاهش بارش برف و باران و خشک‌تر شدن اقلیم می‌شود. شمخانی فضاسازی رسانه‌های غربی و رژیم صهیونیستی برای مرتبط کردن برنامه‌های فضایی جمهوری اسلامی به توسعه توانمندی‌های موشکی را دادن آدرس غلط برای ایجاد انحراف در افکار عمومی عنوان کرد و افزود: ایران هیچگونه تنگنای علمی و اجرایی برای افزایش برد موشک‌های نظامی نداشته و صرفا بر اساس دکترین دفاعی خود در کنار تلاش مستمر برای ارتقای دقت، اراده‌ای برای ارتقای برد موشک‌ها ندارد.

خطای برجام را دارند با FATF تکرار می‌کنند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خطایی که در برجام شد را دارند با FATF می‌کنند، گفت: اینکه بگوییم کالاها با پذیرفتن FATF 20درصد ارزان می‌شود، گروگانگیری معیشت و رفاه مردم با یک بازی سیاسی است و پشتوانه عقلانی ندارد. محمدحسین صفارهرندی در مراسم «بصیرت و دستاوردهای انقلاب اسلامی» که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در ماجرای برجام تصور برخی‌ها که با اشتهای فراوان پیگیر آن بودند این بود که همان روزی که برجام امضا می‌شود همه مشکلات حل می‌شود ولی امروز مشخص شد برجام نه تنها مشکلات را حل نکرد بلکه مشکلات جدیدی را هم درست کرده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته الان برخی می‌گویند قرار نبود برجام مشکل اقتصادی را حل کند و ما جلوی حمله نظامی را گرفتیم ولی آنها از اول می‌گفتند برجام حلال مشکلات اقتصادی است. وی تاکید کرد: همین خطا را الان دارند با مقوله FATF می‌کنند و می‌گویند به مردم بگوییم اگر می‌خواهید کالاها 20 درصد ارزان شود باید به این موضوع بپیوندیم. این چه کاری است؟ این گروگانگیری معیشت و رفاه مردم با یک بازی سیاسی است و پشتوانه عقلانی ندارد. وزیر اسبق ارشاد گفت:‌ وقتی از آنها می‌پرسیم آیا در صورت پیوستن ما مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل می‌شود، می‌گویند نه حل نمی‌شود! این در صورتی است که ما برای حل مشکلات نسخه داخلی داریم.
 


Page Generated in 0/0103 sec