printlogo


کد خبر: 205725تاریخ: 1397/11/10 00:00
اخبار

دلیل قوام سپاه، بسیج است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل قوام سپاه، بسیج است؛ زمانی که بسیج با بدنه سپاه عجین شد، سپاه قدرت فعلی را کسب کرد. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه فرمانده بسیج قوه مقننه با اشاره به اینکه بسیج یک امر فرعی نیست بلکه امر اصلی است و این نهاد قوام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ایجاد کرد، ادامه داد: امروز با توجه به شرایط کشور، ریل‌گذاری جدید بسیج مستضعفین اقدام مناسبی محسوب می‌شود. لاریجانی در پایان با بیان اینکه برای حل مسائل کشور لازم است در قوه مقننه تصمیماتی گرفته شود تا از کلیات بسیج استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند اگر ایده‌ای در این باره وجود داشته باشد روی آن کار کند، از سرمایه بسیج باید برای حل مشکلات مردم استفاده کرد و همچنین به برخی وزرا مخصوصاً وزیر آموزش‌و‌پرورش برای حل مشکلات اعلام کردند تا از بدنه بسیج استفاده کنند.گفتنی است در این نشست از زحمات مسعود مهدیان، فرمانده سابق بسیج قوه مقننه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده بسیج مستضعفین تقدیر و سرهنگ سیدمحمود هاشمی به عنوان فرمانده جدید معرفی شد.

دستور فرمانده کل سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان
سخنگوی سپاه از دستور سرلشکر جعفری به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان مبنی بر آمادگی و بسیج امکانات برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل خوزستان خبر داد. به گزارش سپاه نیوز، در پی فراگیری سامانه بارشی در مناطق شمالی و شرق استان خوزستان و بالا آمدن آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه که منجر به سیلاب شدید و آبگرفتگی وسیع در مناطق و روستاهای اهواز، شوش، دشت‌آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر و بروز شرایط بحرانی برای مردم این مناطق شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه از دستور سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و سپاه حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف استان خوزستان مبنی بر آمادگی و بسیج نیروها و امکانات برای امدادرسانی و رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم شهرها و روستاهای سیل‌زده خبر داد.

جزئیات عفو گسترده عمومی
جعفری‌دولت‌آبادی گفت: حکم مربوط به پرونده حمله‌کنندگان به سفارت عربستان اجرا شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دادستان تهران ضمن اعلام این خبر درباره پرونده مهدی جهانگیری بیان کرد: تحقیقات درباره بانک گردشگری به صورت مفصل انجام و به کارشناسان ارجاع شده و به محض تمام شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد. جعفری‌دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: بازپرس پرونده هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده است. وی با بیان اینکه هرساله به مناسبت ۲۲ بهمن عفو محکومان انجام می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته استثنائاتی درباره قرار‌های عفو در نظر گرفته می‌شد، امسال برخی استثنائات کاهش یافته است. جعفری‌دولت‌آبادی افزود: در عفو‌هایی که قرار است به مناسبت 40 سالگی انقلاب صورت بگیرد، این طور نخواهد بود که با امنیت و مسائل مردم سر و کار داشته باشد و آنها را تغییر دهد. دادستان تهران بیان کرد: برخی جرائم که امکانش وجود دارد با تخفیف مواجه خواهند شد و مثلا کسی که نخستین بار جرم کوچکی داشته و شاکی ندارد؛ تلاش شده مشمول عفو شود تا تعداد زندانی‌ها کم شود.

اجتماع «دختران انقلاب» در میدان امام‌حسین(ع)
میدان امام حسین (ع) میزبان اجتماع دختران انقلاب با حضور خانواده مرضیه هاشمی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، قرارگاه آمرین به معروف صراط (دختران انقلاب) به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری اجتماع عظیم دختران و پسران انقلاب کرده است. این برنامه روز پنجشنبه یازدهم بهمن ساعت 14:45 در میدان امام حسین(ع) با حضور  جمعی از خانواده شهدای شاخص، آمرین به معروف و خانواده مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی برگزار می‌شود. خانواده شهید برونسی، شهید صیادشیرازی، شهید طهرانی‌مقدم، شهید نورخدا موسوی، شهید سیداحمد پلارک، شهید ابراهیم هادی، شهید احمدی‌روشن، شهید محسن حججی، شهید محمدحسین حدادیان و ... در این مراسم حضور خواهند داشت. در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به سخنرانی و امیر عباسی به مداحی می‌پردازند.


Page Generated in 0/0063 sec