printlogo


کد خبر: 206025تاریخ: 1397/11/16 00:00
خرید‌های جدید استقلال و امید شفر برای قهرمانی
اگر حواشی بگذارد

زهره فلاح‌زاده: استقلال در حالی خود را آماده بازی با پیکان می‌کند که شرایط و وضعیت این تیم نسبت به ابتدای فصل کاملاً دگرگون شده است! از یک طرف اعضای هیات مدیره باشگاه انتخاب شده و افراد جدیدی به این تیم آمده‌اند که سر نخواستن ۲ تن از آنها دعواست و باید دید هیأت مدیره‌ای که نیامده کلی با خود حواشی‌ آورده‌، در آینده چه عملکردی خواهد داشت و از طرف دیگر استقلالی‌ها ۳ بازیکن جدید برای نیم‌فصل دوم خریداری کرده‌اند و احتمال دارد بازیکنی که این روزها سر آمدنش به استقلال کلی در محافل و شبکه‌های اجتماعی هم صحبت بود، بزودی به این تیم بپیوندد! اما حضور بازیکنان جدید در استقلال با حواشی زیادی همراه بوده است. اولین خرید آبی‌ها، «امید نورافکن» بازیکن فصل گذشته استقلال بود که پس از نیم‌فصل ناامیدکننده در شارلوای بلژیک به صورت قرضی به جمع آبی‌ها ملحق شد. خیلی‌ها این انتقال را به ضرر باشگاه استقلال و به نفع تیم بلژیکی می‌دانند، چرا که نورافکن با درخشش احتمالی خود در استقلال باز هم باید چمدان‌هایش را برای رفتن به بلژیک ببندد و این یعنی استقلال، ستاره‌ خودساخته را بار دیگر دودستی تقدیم تیم بلژیکی باید کند! دومین خرید آبی‌ها هم از گزند حاشیه‌سازان در امان نبود. برخی‌ بحث سیاسی را وسط کشیدند و همسر «اسماعیل گونکالوس» را  به رژیم غاصب صهیونیستی ارتباط دادند که البته خیلی زود دست حاشیه‌سازان رو شد و داستان ختم به خیر شد. اما سومین خرید استقلال همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند!
«آیاندا پاتوسی» بازیکن ۲۶ ساله آفریقای جنوبی نیامده با کلی حواشی روبه‌رو شده است. برخی‌ نوشتند بدون گذراندن تست پزشکی قرارداد بسته و بعضی گفتند این بازیکن به دلیل نبودن در تیم‌ملی یا لیگ‌های اروپایی و آمریکای جنوبی [در ۲ سال گذشته] قراردادش با استقلال غیرقانونی است که همچنان هم سر آن بحث است. البته سال ۲۰۱۶ این بازیکن در دیداری تدارکاتی برای تیم‌ملی کشورش بازی کرده و باید دید وضعیت این بازیکن در روزهای آینده چه می‌شود. بر کسی پوشیده نیست که همه ساله در فصل نقل و انتقالات اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد اما برای نخستین‌بار است که یک عده خیلی سفت و سخت بر غیرقانونی بودن قرارداد بازیکنی پافشاری می‌کنند.
تا نخستین ‌دیدار استقلال در نیم فصل دوم تنها 2 روز باقی مانده و این تیم باید خود را آماده دیدار با پیکان در روز پنجشنبه ۱۸ بهمن کند. استقلال قرار است از بازیکنان جدیدش بزودی رونمایی کند، در حالی که هنوز این بازیکنان نیامده‌اند‌ و کمیته فنی باشگاه از خرید آنها اظهار بی‌اطلاعی کرد‌‌ه و اعضایش طوری شمشیرها را از رو بسته‌اند‌ که اگر این بازیکنان در استقلال عملکرد موفقی نداشته باشند، آنها نخستین‌ نفراتی باشند که صدای اعتراض‌شان گوش فلک را کر ‌کند؛ اعتراضی که در خصوص ۲ خارجی نیم‌فصل اول (گرو و نیومایر) هم خیلی زود به گوش هواداران رسید و در نهایت این بازیکنان با فشار و استرس ناشی از انتقادات خود استقلالی‌ها، از باشگاه جدا شدند! البته امید استقلالی‌ها به این است که گونجالوس و پاتوسی مثل مامه تیام، ستاره فصل گذشته تیم‌شان، عملکرد درخشانی داشته باشند؛ نه اینکه مثل گرو و نیومایر با کمترین دقایق بازی و با چمدان‌های پر از پول بار سفر ببندند و بروند.


Page Generated in 0/0078 sec