printlogo


کد خبر: 206073تاریخ: 1397/11/17 00:00
نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است
فراتر از یک بشارت

نوید  مؤمن : اخیرا حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی به نکته اساسی و مهمی در دیدار «زیاد النخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین اشاره فرمودند: پیروزی مردم فلسطین در سال‌های اخیر، به معنای توانایی تشکیل حکومت در تل‌آویو نبوده است که البته این موضوع نیز به فضل پروردگار محقق خواهد شد، بلکه پیروزی اصلی این بوده است که رژیم صهیونیستی که ارتش‌های عربی نتوانستند آن را شکست دهند، به ‌وسیله مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت به زانو درآمد و به اذن الهی پیروزی‌های بزرگ‌تری نیز خواهید داشت....
آنچه رهبر معظم انقلاب به آن بشارت داده‌اند، پیروزی نهایی و تضمین شده‌ای است که برکات و آثار آن نه‌تنها متوجه ملت مظلوم و غیور فلسطین، بلکه متوجه ملت‌های آزاده دنیا خواهد شد. تاریخ به یاد دارد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، چگونه لرزه بر اندام رهبران رژیم غاصب صهیونیستی افتاد. «موشه دایان» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دولت «مناخم بگین» درباره انقلاب اسلامی چنین اعلام کرد: «زلزله‌ای در منطقه رخ داده است و من بگین را نصیحت کردم که مساله‌ای مهم‌تر از کمپ دیوید اتفاق افتاده که باید به آن بپردازیم».
این اظهارات 3 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان شد. امروز حدود 40 سال از پیروزی این انقلاب مقدس می‌گذرد و بازماندگان بگین و دایان در وضعیت احتضار به سر می‌برند. امروز نتانیاهو و لیبرمن نه‌تنها دیگر از طرح نیل تا فرات سخنی نمی‌گویند، بلکه ناباورانه شاهد تبلور «گفتمان مقاومت» در میان ملت فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه هستند. بذری که خمینی کبیر(ره) آن را کاشت و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آن را آبیاری کرد، امروز در حال ثمر دادن است. امروز، زمانی که رهبر معظم انقلاب از تشکیل حکومت فلسطین در تل‌آویو سخن می‌گویند، بار دیگر لرزه بر اندام صهیونیست‌ها می‌افتد. آنها بخوبی دریافته‌اند مساله «آزادی فلسطین» دیگر صرفا یک آرمان نیست، بلکه در حال تبدیل شدن به یک «واقعیت» است؛ واقعیتی که نشانه‌های آن در جریان جنگ 33 روزه سال 2006 و جنگ 22 روزه سال 2009 و اخیرا نیز در جنگ 2 روزه سال 2018 قابل مشاهده بود؛ جایی که ارتش رژیم صهیونیستی در عرض 48 ساعت ناچار شد پرچم سفید شکست را در برابر حماس بالا بگیرد.  حضرت امام خمینی(ره) در یکی از سخنان مهم خود درباره آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی خطاب به کشورهای منطقه فرمودند: آیا برای حکومت‌های کشورهای اسلامی ننگ نیست که آمریکا از آن طرف دنیا بر مقدرات‌شان حکومت کند و به دست اسرائیل غاصب همه را به دام اندازد و به خاک سیاه نشاند. چه بهتر که دولت‌های منطقه تمام نیروی خود را برای محو اسرائیل از جغرافیا تجهیز کنند؛ اسرائیل مفسد که فلسطینیان مظلوم را بدین روز انداخته و به لبنان قهرمان و به کشورهای منطقه ظلم کرده است؛ چه چیز بهتر از اینکه دولت‌های منطقه دست در دست هم نهند و منطقه را از شر اسرائیل و حامی آن یعنی آمریکا نجات دهند. من بارها گفته‌ام که اسرائیل از نیل تا فرات را از آن خود می‌داند و شما را غاصب سرزمین‌های خویش می‌شمرد، اگرچه جرات اظهار صریح آن را ندارد.
این تبشیر و انذار درباره مساله فلسطین که مربوط به بشارت پیروزی بر رژیم صهیونیستی و هشدار به کشورهای منطقه درباره پذیرش موجودیت این رژیم متوحش و اشغالگر بود، بر جان و دل افکار عمومی بیدار منطقه نشست. بی‌دلیل نیست که امروز به‌رغم خیانت برخی کشورهای مرتجع عربی و تلاش آنها برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، هر روز بر شدت ضعف این رژیم و حرکت آن به سوی نابودی افزوده می‌شود. امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی که از ابتدا نسبت به ذات و ماهیت رژیم‌های مرتجع منطقه آگاه بودند، «مبارزه با رژیم صهیونیستی» و «رهایی قدس شریف» را در قالب یک گفتمان و خطاب به ملت‌های آزاده منطقه و جهان مدیریت کردند. امام خمینی(ره) در جای دیگر می‌فرمایند: موضوع قدس یک مسأله شخصی و خاص یک کشور یا یک مسأله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‏ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده؛ از روزی که مسجدالاقصی‏ پی‏ریزی شد، تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است.
پس از رحلت امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مساله «نابودی رژیم صهیونیستی» و «پیروزی نهایی ملت فلسطین» را به عنوان یک «بشارت قطعی» به ملت‌های آزاده جهان گوشزد فرموده و از هیچ فرصتی درباره تبیین این وعده الهی دریغ نکردند. شهریورماه سال 1394 و متعاقب پایان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و اعضای 1+5، رهبر معظم انقلاب به نکته مهمی درباره آینده رژیم صهیونیستی اشاره کردند: برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم اما ما به آنها می‌گوییم شما 25 سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت. در همین مدت نیز روحیه اسلامی مبارز، حماسی و جهادی، صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت. سال 1388 نیز رهبر حکیم انقلاب اسلامی، به الگوگیری ملت فلسطین از ملت انقلاب ایران اشاره فرموده و بر نابودی رژیم صهیونیستی تاکید کرده بودند. معظم‌له در دیدار با رهبران فلسطینی در همایش همبستگی ملی و اسلامی برای آینده فلسطین اظهار داشتند: فلسطین و قدس در پرتوی مقاومت و جهاد به آغوش امت اسلام باز خواهد گشت و اسرائیل غاصب سرنوشتی جز شکست و نابودی نخواهد داشت. فلسطین قطعاً و یقیناً و در سایه ادامه استقامت و وحدت گروه‌های مبارز جهادی و حول محور مقامت، آزاد خواهد شد و حامیان رژیم صهیونیستی نصیبی جز روسیاهی و بدنامی تاریخی نخواهند برد. پیروزی ملت ایران بر رژیم گذشته که از حمایت همه‌جانبه آمریکا و غرب بهره‌مند بود، امری محال به شمار می‌آمد. یقیناً آزادی فلسطین دشوارتر از پیروزی ملت ایران بر رژیم گذشته نخواهد بود.
در اینجا به برخی دیگر از مواضع و جملات رهبر انقلاب اسلامی درباره پیروزی نهایی ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی اشاره می‌کنیم:
- برخلاف آرزوی احمقانه‌ اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر می‌پروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است. (08/07/1393)
- رژیم صهیونیستی در واقع یک رژیمی است که پایه‌های آن بشدت سست است، رژیم صهیونیستی محکوم به زوال است. (29/08/1392)
- امام بزرگوار همان کسی است که درباره مساله رژیم صهیونیستی از هیچ کس تقیه نکرد؛ اینکه رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و باید از بین برود، این حرف امام است. (14/06/1392)
- نباید شک کرد که شجره خبیثه‌ اسرائیل که «اجتثت من فوق الارض ما لها من قرار»، هیچ پایه و پایگاه و استمرارى نخواهد داشت و بى‌شک نابود خواهد شد. (15/08/1370)
- موضع ما در مقابل اسرائیل، همان موضع همیشگی است. اسرائیل در منطقه، یک غده‌ بدخیم سرطانی است که باید قطع شود و ریشه‌کن گردد. (09/05/1370)
امروز نشانه‌های نابودی نظامی، گفتمانی و فکری رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری نمایان شده است تا جایی که ساکنان مناطق اشغالی نیز دیگر نسبت به دروغ‌پردازی موهوم سران خود مبنی بر «سکونت دائم در سرزمین فلسطین» باور ندارند! چندی پیش دانشکده «تل‌حای» در شمال فلسطین اشغالی در پژوهشی که بر اساس نظرسنجی‌ها انجام شده بود، به نتایج قابل تاملی درباره شرایط داخلی رژیم صهیونیستی دست پیدا کرد. پژوهشگر ارشد این موسسه در این باره اذعان کرد: در تفسیر رخدادی که هیچ تفسیری نمی‌تواند داشته باشد 80 درصد اسرائیلی‌ها به سخنان سیدحسن نصرالله اعتماد کامل دارند و تنها ۲۰ درصد به روایت تصمیم‌سازان تل‌آویو اعتقاد دارند. در جای دیگر، وبین اشتاین، روزنامه‌نگار اسرائیلی درباره شخصیت سیدحسن نصرالله می‌نویسد: سیدحسن نصرالله شخصیت بزرگی است که چشمان فلسطینی‌ها و جهان عرب را به سوی خود خیره کرده است، به نحوی که حتی از جمال عبدالناصر در زمان اوج موفقیت‌هایش نیز جایگاه بالاتری دارد، عبدالناصر در جنگ 6 روزه توانست مقاومت کند اما سیدحسن نصرالله یک‌چهارم از ساکنان اسرائیل را طی ۴ هفته مجبور به پناه گرفتن در پناهگاه‌ها کرد.
واقعیت امر این است که افشاگری‌های انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران درباره ماهیت رژیم اشغالگر قدس و مشاهده مظلومیت توأم با جدیت گروه‌های مقاومت از سوی ساکنان مناطق اشغالی، حتی آنها را نسبت به سرزمینی که در آن ساکن هستند و مقاماتی که بر آنها حکومت می‌کنند به فکر فرو برده است! بی‌دلیل نیست که رژیم صهیونیستی در کنار فروپاشی از بیرون، با فروپاشی از درون نیز مواجه خواهد شد. فروپاشی و نابودی رژیم اشغالگر قدس، نوعی فروپاشی همه‌جانبه و بازگشت‌ناپذیر است، به گونه‌ای که حتی اگر ایالات متحده آمریکا، بازیگران اروپایی حامی رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عربی (که خیانت آنها به جهان اسلام و آرمان فلسطین بارها به اثبات رسیده است) با یکدیگر جمع شوند، قدرت جلوگیری از آن را نخواهند داشت. این سرنوشت محتومی است که در انتظار غاصبان سرزمین فلسطین خواهد بود.


Page Generated in 0/0136 sec