printlogo


کد خبر: 206088تاریخ: 1397/11/17 00:00
اخبار

بهره‌برداری از 15 ورزشگاه 5 و 15 هزار نفری در کشور
14 برابر شدن فضاهای ورزشی نسبت به قبل از انقلاب
وزیر ورزش و جوانان گفت: سال آینده 12 استادیوم 5 هزار نفری، 10 سالن سرپوشیده 6 هزار نفری و 3 استادیوم 15 هزار نفری در ارومیه، زنجان و شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد. مسعود سلطانی‌فر دیروز در مراسم افتتاح استادیوم 5 هزار نفری مراغه اظهار داشت: از ابتدای سال 9 استادیوم 5 هزار نفری در کشور افتتاح شده است. وی افزود: ساخت این طرح‌ها از 20 سال قبل آغاز شده ولی نیمه‌تمام مانده بود. سلطانی‌فر اضافه کرد: با وجود تحریم‌های ناعادلانه، وزارت ورزش با وجود تمام مشکلات فجر چهلم را از هفته دولت آغاز کرده و هر هفته یک طرح بزرگ ورزشی در کشور به بهره‌برداری رسیده است. وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود: سال آینده نیز 12 استادیوم 5 هزار نفری، 10 سالن سرپوشیده 6 هزار نفری، 3 استادیوم 15 هزار نفری در ارومیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، زنجان و شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته وزیر ورزش و جوانان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، همچنین سال آینده 2 پیست دوچرخه‌سواری در رشت و ساری و 3 سالن سرپوشیده دوومیدانی در اردبیل، یزد و خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد. سلطانی‌فر افزود: تعداد فضاهای ورزشی در 40 سال گذشته در کشور 14 برابر و سرانه فضای ورزشی نیز 32 برابر افزایش یافته است.
ورزشگاه ۵ هزار نفری مراغه در آذربایجان‌شرقی با زیربنای ورزشی حدود ۲۶ هزار متر مربع دیروز با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید. این ورزشگاه دارای اسکلت بتنی به همراه سایبان فلزی با پوشش ورق جهت جایگاه ویژه تماشاگران و همچنین پیست دوومیدانی ۸ خطه و زمین چمن مصنوعی مناسب است. شهرستان مراغه با 263 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع است.

پای دختر کی‌روش به قرارداد با کلمبیا باز شد
دختر سرمربی سابق تیم‌ملی ایران تنظیم‌کننده قرارداد پدرش با فدراسیون کلمبیا شد. سایت «elespectador» کلمبیا خبر داد که کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق ایران در چند روز آینده به بوگوتا، پایتخت کلمبیا می‌‌‌‌‌‌‌‌رود تا قراردادش را با فدراسیون فوتبال کلمبیا نهایی کند. نکته قابل توجه اینکه دختر کی‌روش در رشته حقوق تحصیل کرده است و او تنظیم‌کننده قرارداد پدرش با فدراسیون کلمبیا خواهد بود. کی‌روش قرار است به تیم‌‌های پایه کلمبیا نیز نظارت داشته باشد و تیم‌‌های لیگ برتر این کشور را نیز بررسی کند.

فسخ قرارداد طارمی و الغرافه
مهدی طارمی قراردادش را با الغرافه فسخ کرد. به گزارش وب‌سایت نود، در شرایطی که از مدت‌ها پیش اخباری مبنی بر جدایی این بازیکن از الغرافه قطر شنیده می‌شد گفته می‌شود طارمی با اتمام مسابقات جام ملت‌‌های آسیا و بعد از توافقی که با مسؤولان الغرافه داشت از این تیم جدا شد. طبق شنیده‌ها طارمی به دنبال پیوستن به یک تیم اروپایی و ادامه فوتبالش در خارج از قطر است. این بازیکن که زمستان سال قبل با عقد قراردادی 6 ماهه با الغرافه به این تیم قطری پیوست، در ادامه قراردادش را برای یک فصل دیگر با تیم قطری تمدید کرد که شرط جدایی‌‌‌‌اش در قرارداد جدید، پرداخت رقمی در حدود 2 میلیون دلار بود اما ظاهرا با شرایط فعلی هم مسؤولان قطری هم طارمی علاقه‌ای به ادامه این قرارداد ندارند و از همین رو با پرداخت رقمی به مراتب کمتر، طارمی قراردادش را فسخ کرده و حالا بازیکن آزاد محسوب می‌شود. او که در جام ملت‌ها تلاش زیادی برای درخشش در تیم‌ملی داشت با پیشنهادهای غیررسمی هم از اروپا مواجه شده است، چند تیم قطری هم خواهان طارمی هستند اما به نظر می‌رسد این بازیکن تصمیم گرفته راهی اروپا شود.
 


Page Generated in 0/0069 sec