printlogo


کد خبر: 207768تاریخ: 1397/12/23 00:00
اخبار

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خبر داد
برخورد با فروشندگان  سمندر، مار آبی و لاک‌پشت
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: جریمه فردی که یک سمندر را به فروش می‌رساند ۳۰۰ هزار تومان است. همچنین جریمه فروش لاک‌پشت ۲۰۰ هزار و مار آبی ۱۰۰ هزار تومان است. به گزارش میزان، سرهنگ جمشید محبت‌خانی درباره فروش مار‌های آبی، سمندر لرستانی و لاک‌پشت‌ها که در مغازه‌ها در زمان عید عرضه می‌شود، گفت: فروش این 3 حیوان در هر تعداد و در هر جا جرم است. مردم در صورت مشاهده فروش اینگونه حیوانات به سامانه ۱۵۴۰ اعلام کنند. در مکان‌هایی که حدس می‌زنیم افراد اقدام به فروش این گونه‌ها می‌کنند حضور می‌یابیم و با افراد متخلف برخورد می‌کنیم. جریمه فردی که یک سمندر را به فروش می‌رساند ۳۰۰ هزار، لاک‌پشت ۲۰۰ هزار و مار آبی ۱۰۰ هزار تومان است. وی ادامه داد: جریمه فروش این حیوانات افزایش نیافته و باید میزان جرایم به‌روز شود. این مبلغ در سال ۹۴ تعیین شده است و اشکالی است که به یگان حفاظت وارد است. وی در پاسخ به این پرسش که مردم چگونه باید وقوع این جرم‌ها را گزارش کنند، افزود: سامانه اعلام جرم‌های محیط‌زیستی ۱۵۴۰ است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:
کارت ملی قدیمی  تا پایان سال اعتبار دارد
ابوترابی با بیان اینکه حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر هنوز کارت هوشمند ملی خود را نگرفته‌اند، گفت: مهلت اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر از مردم در نوبت کارت ملی هوشمند هستند و تاکنون آن را نگرفته‌اند. وی افزود: این افراد تا پایان سال مهلت دارند به دفاتر پیشخوان، پست و ثبت ‌احوال مراجعه و برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: قرار شده کارت‌های کاملا ایرانی تولید و صادر شود و متقاضیان برای ثبت‌نام نگران دریافت کارت ملی خود نباشند، چراکه این افراد پس از ثبت‌نام تا زمانی که کارت ملی هوشمند خود را نگرفته‌اند مشمول ابطال کارت نمی‌شوند و ثبت احوال با دستگاه‌های مختلف جهت استعلام مدارک آنها هماهنگی کرده است. ابوترابی افزود: بنابراین اعتبار کارت ملی قدیم تا پایان سال است و جاماندگان باید هرچه سریع‌تر به دفاتر پیشخوان و دفاتر پست مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و مراحل ثبت‌نام اقدام کنند. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام خود را تا این لحظه تکمیل کرده، برای ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت صادر شده و بیش از ۴۴ میلیون کارت نیز ارسال شده است. وی گفت: متقاضیان بدانند هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است و گران نشده است، ۲۰ هزار تومان واریزی به خزانه و ۱۱ هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و بیش از این مبلغ تخلف به حساب می‌آید.

استقرار تیم‌های واکنش سریع  در ۳۱ استان
رئیس جمعیت هلال احمر، تمهیدات در نظر گرفته شده در طرح نوروزی ۹۸ را تشریح کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا، علی‌اصغر پیوندی  در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر که در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر بر اساس وظیفه ذاتی خود برای ترویج ایمنی و کمک به شهروندان در طرح نوروزی امسال نیز حضور دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر در تمام صحنه‌ها کنار مردم خواهد بود و خدماتی را به مردم ارائه می‌کند. وی با اشاره به اینکه هلال‌احمر ۲۲ روز در طرح نوروزی در خدمت مردم خواهد بود، اظهار کرد: 5 هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر در بیش از ۱۴۲۱ پایگاه نوروزی در خدمت مردم خواهند بود که در این مدت 3هزار و ۵۰۰ خودروی امدادی در ۱۴۲۱ پایگاه ثابت نیز استقرار خواهند داشت. پیوندی همچنین از استقرار تیم‌های واکنش سریع در ۳۱ استان تحت عنوان «تیم‌های توانا» خبر داد و در این باره گفت‌: همچنین ۲۴ امداد هوایی نیز در این مدت در آماده‌باش خواهند بود.


Page Generated in 0/0097 sec