printlogo


کد خبر: 207873تاریخ: 1397/12/26 00:00
نبض جامعه

دادستان تهران:
قیمت واقعی دیه  بالای ۵۰۰ میلیون تومان است
جعفری دولت‌آبادی گفت: قیمت دیه برای سال ۹۸ بالای ۵۰۰ میلیون تومان است، در صورتی که قیمت دیه را امسال ۲۷۰ میلیون تومان اعلام کردیم.
به گزارش مهر، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران صبح دیروز در نشست مشترک شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راه‌ها اظهار کرد: اگر می‌خواستیم به قیمت واقعی عمل کنیم، قیمت دیه به بالای ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسید در صورتی که قیمت دیه امسال را ۲۷۰ میلیون تومان اعلام کردیم. وی افزود: مرتب با بحث رانندگی پرخطر رانندگان درگیر هستیم و اگر قوانین بدرستی اجرا شود تعداد این رانندگان کم می‌شود. دادستان تهران گفت: با همکاری تمام نهادها باید تلاش کنیم آمار تصادفات در ایام عید کاهش یابد و مسافران نوروزی سفرهای امنی داشته باشند.

سرانجام برداشت از صندوق  توسعه ملی برای‌ حوزه سلامت
وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی  درباره سرانجام چگونگی تخصیص 500‌میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، گفت‌: براساس گزارشی که به من داده شد، این پول به دانشگاه‌ها پرداخت شده است.
به گزارش ایسنا، سعید نمکی با بیان این مطلب افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مکلف بودند این پول را برای دارو و تجهیزات پزشکی هزینه کنند. اینکه برخی شرکت‌های پخش بگویند ریالی از این محل به آنها داده نشده است، مقداری بی‌انصافی است. از طرفی هم با رئیس دانشگاهی که این پول را در جایگاه خود هزینه نکرده باشد، برخورد می‌کنم و اگر جابه‌جایی در هزینه کرد این پول اتفاق افتاده باشد، این جابه‌جایی به سمت هدف اصلی هدایت خواهد شد. وی گفت: چگونگی هزینه‌کرد این پول را تا آخرین مرحله پیگیری خواهم کرد و مطمئن باشید این مبلغ در درست‌ترین جایگاه خود هزینه خواهد شد. وی افزود: وزنی که دارو و تجهیزات پزشکی  از این  مبلغ دارد، حدود 1800 میلیارد تومان است که پیگیر هستیم تا ببینیم این 1800 میلیارد تومان در کجا نشسته است.
 


Page Generated in 0/0049 sec