printlogo


کد خبر: 207875تاریخ: 1397/12/26 00:00
آوای شهر

رئیس پلیس فتای تهران مطرح کرد
هشدار درباره آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای تهران نسبت به آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی و خطرات جبران‌ناپذیر آن هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: در آستانه چهارشنبه‌سوری هستیم، بنابراین جوانان باید در برابر تبلیغات فضای مجازی درباره نحوه ساخت مواد محترقه آگاه باشند، این دستورات جامع نیست و به دلیل سر و کار داشتن با مواد آتش‌زا و خطرناک می‌تواند باعث بروز حوادث جبران‌ناپذیری شود. وی در ادامه با اشاره انجام خریدهای عید از طریق فضای مجازی، اظهار کرد: هموطنان باید دقت داشته باشند که در صورت انجام خریدهای شب عید خود از طریق فضای مجازی، از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد بهره گیرند و تا حد امکان سعی کنند پس از دریافت کالا و خدمات درخواستی وجه را به صورت نقد پرداخت کنند. در مواردی مشاهده شده وجه کالا به صورت آنلاین پرداخت شده اما کالا ارسال نشده، یا اینکه به صورت معیوب یا ناقص ارسال شده است. رئیس پلیس فتای تهران همچنین گفت: شهروندان برای جلوگیری از اینکه در دام سایت‌های جعلی بیفتند، قبل از انجام خرید اینترنتی از سابقه‌ سایت آگاه شوند تا حتما سابقه خرید و فروش داشته باشند، زیرا سایت‌های جعلی فقط برای شناسایی اطلاعات حساب بانکی و سرقت وجوه ایجاد شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد
امدادرسانی به ۶۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
رئیس سازمان امداد و نجات گزارش امدادرسانی به 8 استان گرفتار حوادث جوی طی ٢٤ ساعت گذشته را تشریح کرد.
 مرتضی سلیمی به میزان اظهار داشت: ٨ استان (آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، قزوین، گلستان، لرستان، مرکزی و همدان) متاثر از حوادث جوی بودند که ۵۹ نفر در قالب ۱۹ تیم به ۶۶۸ نفر در ۱۷ محور کوهستانی امدادرسانی کردند. وی با بیان اینکه ۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۲ نفر اسکان پیدا کردند، گفت: ۱۰۲ دستگاه خودروی گرفتار در برف رهاسازی شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تشریح کرد
ویژه برنامه‌های نوروزی پایتخت
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های نوروزی را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، سعید اوحدی با بیان اینکه عید نوروز یک سنت ملی است که نماد انسجام خانواده است، گفت: ۲۵ عنوان برنامه با ۱۶۰۰ اجرا در نوروز پیش‌بینی  شده است.
وی با بیان اینکه برنامه استقبال از بهار را تحت عنوان «فصل دل تکانی» خواهیم داشت، گفت: ۱۰ عنوان برنامه برای استقبال از بهار پیش‌بینی کرده‌ایم که با برگزاری میهمانی لاله‌ها در پنجشنبه آخر سال و غبارروبی از مزار شهدا در فرهنگسرای رضوان آغاز شد. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دیگر نیز «مهرآئین» است که براساس آن فراخوانی در سازمان فرهنگی و هنری ابلاغ شد که کارمندان، تکنسین‌ها و کارمندان بخش فنی اعلام آمادگی کردند و داوطلبان از روز پنجشنبه به دیدار خانواده شهدا رفته و آنها را در تعمیرات ساختمانی و خانه‌تکانی‌شان کمک کردند و این برنامه تا ۲۹ اسفند ادامه دارد. رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه از امروز 4 نوروزگاه سیار در قالب اتوبوس به مراکز پرتردد شهر رفته و برنامه‌های شاد و مفرحی در راستای استقبال از بهار اجرا می‌کنند، گفت: همچنین 2 عنوان کتاب را معرفی کردیم تا مردم در قالب طرح «یک عید یک کتاب» به مطالعه آن بپردازند و خلاصه‌نویسی‌های خود را در سایتی بارگذاری کرده و بعد از نوروز طی قرعه‌کشی‌ای به بهترین‌ها جایزه داده می‌شود.


Page Generated in 0/0051 sec