printlogo


کد خبر: 207877تاریخ: 1397/12/26 00:00
اخبار

در پنجمین جشن هفته هنر انقلاب
چهره سال ۹۷ هنر انقلاب معرفی می‌شود
پنجمین جشن هفته هنر انقلاب با شعار «هنر متعهد به حقیقت» ۲۰ تا ۲۷ فروردین ۹۸ در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، جشن هفته هنر انقلاب که به همت حوزه هنری و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر برگزار می‌شود، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ ۲۷ فروردین ادامه می‌یابد.


درگذشت کارگردان «دادشاه»
حبیب کاوش از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای ایران درگذشت. به گزارش فارس، حبیب کاوش از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای ایران، عصر روز جمعه (24 اسفند) بر اثر بیماری سرطان و در ۷۴ سالگی درگذشت. حبیب کاوش در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۳ با عضویت در گروه تئاتر «آناهیتا» آغاز کرد و با کارگردانی فیلم «آب» در سال ۵۳ وارد فعالیت حرفه‌ای سینمایی شد. پرواز در قفس، فصل خون، دادشاه، آتش پنهان و امید از فیلم‌های شاخص کارنامه زنده‌یاد کاوش محسوب می‌شوند. وی آخرین فیلم سینمایی که کارگردانی آن را برعهده داشته، «محفل ایکس» در سال ۱۳۸۳ بوده است.

آغاز ثبت‌نام برای اکران‌های دانشگاهی «زندانی‌ها»
ثبت‌نام اکران‌های دانشگاهی فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، ثبت‌نام اکران دانشجویی فیلم سینمایی «زندانی‌ها» تازه‌ترین ساخته مسعود ده‌نمکی آغاز شد. این فیلم در سبد فیلم‌های اکران نوروز ۹۸ قرار گرفت و اکران خود را از دیروز شنبه ۲۵ اسفندماه به سرگروهی سینما آزادی آغاز کرده است. دانشگاه‌‌هایی که علاقه‌مند به نمایش این فیلم در دانشگاه خود هستند، می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۸۸۷۰۷۰-۰۲۱ و ۴۲۸۸۷۰۸۰-۰۲۱ تماس بگیرند. همچنین با استفاده از شماره ۰۹۰۵۰۴۲۰۱۴۸ می‌توانند از طریق فضای مجازی برای اکران‌های دانشجویی ثبت‌نام کنند. این فیلم داستان دانشجوی جوانی است که قصد دارد برای پایان‌نامه‌اش روی تعدادی زندانی‌ تحقیق کند. هدایت هاشمی، هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، برزو ارجمند، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی‌زاده و امیر نوری از جمله بازیگران فیلم سینمایی «زندانی‌ها» هستند.


بهار کتاب به استقبال زائران مشهدالرضا(ع) می‌آید
«کتاب خوب، بهترین سوغات زیارت امام رضا(ع)»، این شعار سرآغازی است در اجرای طرح بهارانه کتاب «به‌نشر»، طرحی که می‌تواند سبد خرید زائران و مسافران نوروزی مشهد مقدس را با کتاب همراه کند. به گزارش «وطن امروز»، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات «به‌نشر» در همین زمینه اظهار کرد: با توجه به میزان فروش سال‌های گذشته در بازه زمانی نوروز، اجرای طرحی مدون برای این ایام پرمخاطب برنامه‌ریزی شد که با دسته‌بندی موضوعات و بر اساس اولویت در حال اجراست. مدیرعامل به‌نشر با اشاره به اجرای این طرح دومرحله‌ای اظهار کرد: در مرحله نخست، طراحی ستادی و عملیاتی در بازه زمانی بیستم بهمن‌ماه تا بیستم اسفندماه انجام شد و در بازه زمانی 20 اسفندماه 97 تا پایان 20 فروردین 98 مرحله دوم این طرح در حوزه نظارت، کنترل، پشتیبانی و دریافت نتایج اجرا خواهد شد. فعالیت شبانه‌روزی فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در تمام شعبه‌های اطراف حرم مطهر رضوی، تجهیز شعب فروشگاهی، جابه‌جایی کتب، تخفیفات نوروزی کتاب و... در دستور کار قرار دارد.


Page Generated in 0/0052 sec