printlogo


کد خبر: 207880تاریخ: 1397/12/26 00:00
گزارش بنیاد بریتانیایی «قاچاق انسان»
2 برابر شدن قاچاق انسان و تجارت فحشا در انگلیس

بنیاد بریتانیایی «قاچاق انسان» از افزایش ۳۶ درصدی قاچاق انسان در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل از آن خبر داد و این پدیده را ناشی از ناکارآمدی و شکست سیستم دولتی انگلیس در حمایت از قربانیان بالقوه برده‌داری مدرن دانست. به گزارش آژانس جرائم ملی انگلیس در سال 2018، ۶۹۹۳ نفر قربانی بالقوه مافیای ربایش و قاچاق انسان‌ها به منظور بهره‌کشی‌های مختلف شده‌اند که این افزایش 1800 نفری نسبت به سال 2017 و 3100 نفری نسبت به 2 سال پیش را نشان می‌دهد. «تامارا بارنت» عضو این بنیاد به بی‌بی‌سی گفت: «بسیاری از نجات‌یافتگان به خانه بازگردانده می‌شوند یا ناپدید شده و به دوران فقر بازمی‌گردند». وی اظهار داشت: «از افسران پلیس شنیدیم که افرادی را بارها به ان‌.آر‌.ام تحویل داده‌اند اما آنها ان.آر.ام را ترک می‌کنند و دوباره درگیر فقر می‌شوند، قاچاق می‌شوند و پلیس دوباره آنها را شناسایی می‌کند».
او تاکید کرد که «ان.آر.ام» نهاد دولتی مبارزه با قاچاق انسان در طولانی‌مدت کارایی‌اش را از دست داده است. «ان.آر.ام» یا نهاد «مکانیزم ارجاع ملی» در انگلیس برای شناسایی و حمایت از قربانیان قاچاق انسان و تسهیل محاکمه قاچاقچی‌ها طراحی شده اما حتی سخنگوی وزارت کشور بریتانیا نیز تایید کرده که نمی‌تواند جلوی همه موارد قاچاق انسان را بگیرد. خردادماه امسال بود که انتشار نتایج تحقیقات «گروه پارلمانی فراحزبی تحقیق روی فحشای بین‌المللی» از قاچاق انسان در «مقیاس صنعتی» با هدف فحشا در انگلیس و ولز پرده برداشت.
بر اساس این گزارش مستقل غیردولتی مشخص شد خانه‌های فحشا رشدی قارچ‌گونه و سریع در انگلیس و ولز داشته و گروه‌های تبهکار برای پاسخ به تقاضای مراجعان این اماکن، از «زنان آسیب‌پذیری» که اکثرا از کشورهای فقیر شرق اروپا قاچاق می‌شوند، استفاده می‌کنند. اما قاچاق انسان به قصد فحشا به همین جا ختم نمی‌شود و اخیراً گروه بین‌المللی حمایت از مهاجران «اینفو میگرنت» گزارش تکان‌دهنده‌ای از وضعیت پناهجویان عمدتاً سوری در یونان منتشر کرده است.
 


Page Generated in 0/0060 sec