printlogo


کد خبر: 207905تاریخ: 1397/12/26 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی جنایت تروریستی در نیوزیلند را محکوم کرد
رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت حادثه تروریستی نیوزیلند تاکید کرد: از دولت نیوزیلند می‌خواهیم با برخورد جدی با عاملان این جنایت هولناک، مانع بروز حوادث مشابه در این کشور شود. به گزارش مهر، در بخشی از بیانیه آیت‌الله احمد جنتی آمده است: بی‌شک این جنایت وحشیانه، نتیجه اسلام‌ستیزی و تحریک عده‌ای نژادپرست علیه مسلمانان به سردمداری سران برخی کشورهای غربی با ایدئولوژی منسوخ قرون وسطایی و تصور برتری نژادی است. در کدام دین، فرهنگ و آیین آمده است که به محل عبادت و پرستش پیروان ادیان که مکانی امن و مورد احترام است، تعرض شده و عبادت‌کنندگان قتل‌عام شوند؟! در این بیانیه همچنین تصریح شده است: مجلس خبرگان رهبری، ضمن همدردی با مسلمانان نیوزیلند و خانواده قربانیان این حادثه دلخراش، اقدام تروریستی روز جمعه این کشور را بشدت محکوم می‌کند و درباره تکرار چنین اقداماتی هشدار می‌دهد و از دولت نیوزیلند می‌خواهد با برخورد جدی با عاملان این جنایت هولناک، مانع بروز حوادث مشابه در این کشور شود.

لزوم تعامل همه‌جانبه برای مقابله با معضل تروریسم
رئیس دستگاه قضا با تسلیت حادثه نیوزیلند اعلام کرد: دستگاه قضایی آماده همکاری با دستگاه دیپلماسی و نهادها برای پیگیری ابعاد این حادثه و مقابله با عوامل منطقه‌ای و جهانی است. به گزارش رسا، در بخشی از بیانیه حجت‌الاسلام رئیسی آمده است: حمله تروریستی و نژادپرستانه به مسلمانان نیوزیلند که به شهادت جمعی از نمازگزاران بی‌گناه انجامید، اقدامی وحشیانه، جاهلانه و فاجعه‌بار بود که قلب انسان‌های آزاده، مسلمانان و همچنین ملت ایران را به درد آورد و بار دیگر جنایات وحشیانه داعش را تداعی کرد. در این بیانیه همچنین تاکید شده است: واقعیت تلخ نهفته در متن و حواشی این جنایت وحشیانه یادآور اهمیت فوریت همکاری و تعامل همه‌جانبه بین‌المللی در مقابله با معضل تروریسم و مبارزه با نفرت‌‌پراکنی نسبت به ادیان و اقوام و همچنین پایان دادن به اسلام‌‌هراسی مخربی است که متأسفانه هر روز در بسیاری از رسانه‌های غربی و از زبان برخی دولتمردان آنها شنیده و دیده می‌شود. حجت‌الاسلام رئیسی همچنین در این بیانیه آورده است: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری با دستگاه دیپلماسی کشور و نهادهای ذی‌ربط در پیگیری ابعاد این حادثه و مقابله با عوامل منطقه‌ای و جهانی است.

بهره‌مندی ۹۲ هزار و پانصد زندانی از بخشنامه عفو رهبری
رئیس سازمان زندان‌ها گفت: تا پایان روز ۲۴ اسفند، آمار زندانیان مشمول بخشنامه عفو گسترده زندانیان به 92 هزار و 500 نفر رسید. به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر افزود: طبق آخرین آمار از مشمولین بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان روز 24 اسفند ۹۲۵۰۰ نفر مشمول اجرای این بخشنامه شدند که از این تعداد 56 هزار زندانی آزاد و ۳۶۵۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند. رئیس سازمان زندان‌ها گفت: اقدام ارزشمند و پدرانه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در اعطای عفو گسترده به زندانیان که بر اساس رأفت اسلامی و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بود، حلاوت خاصی به جامعه بویژه خانواده‌های زندانیان بخشید که بازتاب آن در پیام‌های قدردانی آنان که بویژه از رهبر بزرگوارمان صورت می‌گیرد کاملاٌ مشهود است. وی در ادامه با اشاره به برخی آمارهای مربوط به اجرای بخشنامه عفو گسترده گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و کرمان به ترتیب 5 استان اول کشور هستند که بیشترین تعداد محکومان مشمول عفو را در اختیار دارند. وی تعداد زندانیان اتباع بیگانه را که تا پایان دیروز مشمول این عفو گسترده و رأفت اسلامی قرار گرفته‌اند، ۱۲۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۱۹۳ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند. وی در پایان اظهار کرد: با توجه به ادامه اجرای بخشنامه در تلاش هستیم با کمک قضات و پیگیری‌های مددکاران زندان‌ها بتوانیم تعداد بیشتری از زندانیان را که مشمول مفاد این بخشنامه هستند از زندان‌ها آزاد کنیم.
 


Page Generated in 0/0042 sec