printlogo


کد خبر: 207907تاریخ: 1397/12/26 00:00
پیروزی استقلال و پرسپولیس در آخرین بازی سال
سوغاتی پایان سال

روز گذشته، پرسپولیس و استقلال موفق شدند با عبور از سد حریفان شمالی خود به تعطیلات نوروزی بروند. بازی پرسپولیس و سپیدرود در شرایطی با برتری شاگردان برانکو به پایان رسید که داور 2 پنالتی بحث‌برانگیز را به سود 2 تیم اعلام کرد اما در یک مورد نظرش را برگرداند.
در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر دیروز تیم سپیدرود در ورزشگاه سردار جنگل رشت میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر یک تیم تهرانی به پایان رسید. علی علیپور (۱۰)، احمد نورالهی (۳۰) و سیامک نعمتی (۴۰) برای پرسپولیس و محمد بایرامی (۶۷) برای سپیدرود گل زدند. سرخپوشان تهران که برای ماندن در کورس قهرمانی و رسیدن مجدد به صدر جدول به 3 امتیاز این بازی نیاز داشتند، در همان نیمه اول کار سرخپوشان رشت را تمام کردند و در نیمه‌ای که سپیدرود یک تیم بی‌نظم و آشفته بود، 3 بار دروازه میزبان را گشودند. نیمه اول می‌توانست گل‌های بیشتری برای پرسپولیس به همراه داشته باشد اما دروازه‌بان سپیدرود نمایش خوبی داشت و اجازه نداد بیشتر از 3 گل وارد دروازه‌اش شود. در نیمه دوم اما شرایط کاملاً متفاوت شد و پرسپولیس که به نظر می‌رسید بی‌انگیزه شده است، اواسط نیمه دوم میدان را به حریف واگذار کرد و سپیدرودی‌ها هم توانستند در دقیقه ۶۷ به گل اول دست پیدا کنند و یک دقیقه بعد هم صاحب ضربه پنالتی شوند. در این دقیقه شجاع خلیل‌زاده درون محوطه جریمه با مهاجم حریف بر سر توپ درگیر شد که حسین زرگر اعتقاد به پنالتی داشت. این تصمیم داور مورد اعتراض بازیکنان پرسپولیس قرار گرفت اما در نهایت محمد غلامی پشت ضربه پنالتی ایستاد که رادوشوویچ با واکنشی تماشایی این پنالتی را مهار کرد. یک دقیقه بعد از این اتفاق زرگر برخوردی را که این بار
درون محوطه جریمه سپیدرود روی مهدی ترابی رخ داد به سود پرسپولیس پنالتی اعلام کرد که با واکنش تند سپیدرودی‌ها مواجه شد. اعتراض‌ها ادامه داشت تا اینکه داور وسط بعد از مشورت با داور پشت دروازه از تصمیم‌اش برگشت و پنالتی سرخپوشان منتفی شد. در ادامه جذابیت بازی بیشتر شد و 2 تیم موقعیت‌هایی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کردند. در دقیقه ۷۷ سپیدرود می‌توانست به گل دوم دست یابد اما ضربه سر بایرامی را رادوشوویچ با واکنشی تماشایی دفع کرد. در فاصله 2 دقیقه مانده به پایان 90 دقیقه قانونی بازی پرسپولیس می‌توانست روی یک کار گروهی خوب به گل چهارم دست یابد  اما ضربه نعمتی از درون محوطه جریمه به بدن مدافع سپیدرود برخورد کرد و به کرنر رفت. در ادامه و با شروع 5 دقیقه وقت اضافه سپیدرود صاحب یک ضربه ایستگاهی نزدیک محوطه جریمه پرسپولیس شد ولی نتوانست از این موقعیت استفاده کند. پرسپولیس با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و مجدداً به صدر جدول رده‌بندی برگشت. تیم فوتبال سپیدرود رشت هم با ۱۳ امتیاز در رده پانزدهم جدول ماند تا همچنان یکی از 2 گزینه اصلی سقوط به لیگ دسته اول باشد.
اما در آخرین بازی هفته، استقلال میزبان نساجی بود که موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد حریف قائمشهری خود بگذرد. تک‌گل این بازی را مرتضی تبریزی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. با این سه امتیاز استقلال به خانه دوم جدول صعود کرد و به خاطر تفاضل گل بهتر جای تراکتورسازی تبریز را گرفت.
به این ترتیب داربی سرخابی‌ها که در روز دهم فروردین‌ماه سال پیش رو برگزار می‌شود حساس تر از هر زمان دیگری خواهد بود، چرا که تنها 2 امتیاز فاصله بین آنهاست و استقلال این فرصت را دارد تا بعد از عبور از پرسپولیس و در صورت تساوی سپاهان و ذوب‌آهن، بعد از سال‌ها به صدر جدول لیگ برتر صعود کند.
 


Page Generated in 0/0057 sec