printlogo


کد خبر: 207911تاریخ: 1397/12/26 00:00
اخبار

جام جهانی قطر؛ ۳۲ یا ۴۸ تیم؟
رئیس فیفا تاکید کرد هنوز تصمیم نهایی درباره افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی ۲۰۲۲ گرفته نشده است. ‌به نقل از الرای، جام‌جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد و برای نخستین بار است که یک کشور عربی میزبانی چنین رقابت بزرگی را بر عهده دارد. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا پیش از این پیشنهاد داد جام‌جهانی ۲۰۲۲ با حضور ۴۸ تیم برگزار شود و هنوز این پیشنهاد به صورت نهایی به تصویب نرسیده است. رئیس فیفا در نشست میامی، درباره آخرین وضعیت جام‌جهانی قطر سخن به میان آورد و گفت‌: قطر آماده است جام‌جهانی را با حضور ۴۸ تیم هم برگزار کند. افزایش تعداد تیم‌ها هزینه زیادی روی دست کشور میزبان می‌گذارد اما درآمدزایی زیادی هم خواهد داشت. فعلاً چیزی به صورت قطعی اعلام نشده است. ماه ژوئن و در نشست پاریس همه چیز به صورت نهایی اعلام خواهد شد. او در ادامه اضافه کرد: اگر تعداد تیم‌ها افزایش پیدا کند خوب است و اگر هم نشود که تلاش خود را کرده‌ایم. تصمیم نهایی با مشورت فیفا و قطر گرفته می‌شود. به نظر من که ۴۸ تیم ایده‌آل خواهد بود. فعلاً قطر آمادگی خود را بر اساس ۳۲ تیم دنبال می‌کند و باید دید در نهایت تصمیم نهایی چگونه خواهد بود.

ایران، آمریکا را در سیبری زمینگیر کرد
تیم‌ملی کشتی آزاد ایران در دومین مسابقه خود در جام‌جهانی موفق شد آمریکا را در یک مبارزه نفسگیر شکست دهد تا در آستانه رسیدن به فینال قرار گیرد. در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ کشتی آزاد که با حضور ۸ تیم برتر جهان در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود، تیم‌ملی کشتی آزاد ایران که با تلفیقی از نفرات زیر ۲۳ سال و چند کشتی‌گیر باتجربه در این رقابت‌ها شرکت کرده، موفق شد در مبارزه دوم آمریکا را در یک مبارزه نزدیک با حساب ۵-۵ و امتیاز فنی ۲۱ بر ۱۸ شکست دهد و در آستانه صعود به فینال جام‌جهانی قرار گیرد، البته آمریکا هم بدون نامدارانش و با کشتی‌گیران جوان خود شرکت کرده بود. در این مسابقه تماشاگران روسی شهر یاکوتسک روسیه طرفدار ایران بودند و بعد از هر برد ایرانی‌ها، کشتی‌گیران کشورمان را مورد تشویق قرار می‌دادند. یاکوتسک یکی از سردترین شهرهای جهان است که در منطقه پهناور سیبری روسیه و در نزدیکی قطب شمال قرار دارد و دمای هوای آن در حال حاضر حدود ۳۰ - درجه است.
مرصاد مرغزاری که توانست حریف آمریکایی را ضربه فنی کند کلیدی‌ترین پیروزی ایران را به‌دست آورد و کمیل قاسمی که مبارزه او تیم پیروز را تعیین می‌کرد، ناجیان ایران در این مصاف حساس بودند، ضمن اینکه ایمان صادقی و محمدجواد ابراهیمی نمایش خوبی نداشتند.
ایران صبح امروز یکشنبه در سومین مسابقه برابر گرجستان قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی در این دیدار، راهی فینال خواهد شد.

آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو شد
با رای اعضای مجمع فدراسیون جودو، آرش میراسماعیلی به عنوان رئیس این فدراسیون برای ۴ سال آینده انتخاب شد.
مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو برای انتخاب رئیس این فدراسیون به ریاست محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و در پایان آرش میراسماعیلی با ۳۲ رای از ۴۳ رای ماخوذه به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.
عبدالله جعفری، امیرحسین سیاحی، توفیق کابلی و آرش میراسماعیلی ۴ کاندیدای حاضر در انتخابات بودند که سیاحی ۸ رای، کابلی ۲ رای و جعفری یک رای داشتند.
پیش از برگزاری مجمع ابوالفضل حیدریان، مازیار ناظمی، داوود میقانی و منصور عبدی انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرده بودند و مهدی درخشنده نیز در جریان برگزاری مجمع به نفع میراسماعیلی انصراف داد.
محمد درخشان، رئیس پیشین این فدراسیون به دلیل ابلاغ قانون منع ادامه فعالیت بازنشستگان مجبور به کناره‌گیری از ریاست این فدراسیون شد.


Page Generated in 0/0054 sec