printlogo


کد خبر: 208230تاریخ: 1398/1/21 00:00
اخبار

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:
ویزای عراق رایگان اما دریافت آن الزامی است
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: با توجه به رایگان شدن صدور ویزا جهت اتباع 2 کشور، سفر به کشور عراق برای اتباع ایران همچنان مستلزم دریافت ویزاست.
به گزارش ایسنا، شهریار حیدری، با اشاره به توافقات انجام شده با دولت جمهوری عراق درباره رایگان شدن صدور ویزا جهت اتباع 2 کشور، اظهار داشت: سفر به کشور عراق برای اتباع ایران همچنان مستلزم دریافت ویزاست. وی با اشاره به تعدادی از هموطنان که بدون دریافت ویزا جهت سفر به کشور عراق به مرزهای زمینی مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای سفر به کشور عراق دریافت ویزا الزامی است. حیدری و رئیس کارگروه مرزهای رسمی وزارت کشور و کاظم محمد بریسم العقابی رئیس هیات گذرگاه‌های مرزی جمهوری عراق در زمینه ایجاد و ساماندهی گذرگاه‌های رسمی بین ایران و عراق مطابق توافقات و تعهدات دوجانبه، توافقنامه امضا کردند.

طراحی بسته‌های متنوع سفر عتبات
رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت برنامه‌ریزی برای رونق اقتصادی دفاتر خدمات زیارتی‌، طراحی بسته‌های متنوع سفر عتبات بر اساس خواست و تقاضای زائران و تدوین برنامه یک ساله برای ساماندهی سفرهای عتبات در سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا تاکید کرد. به گزارش تسنیم، علیرضا رشیدیان در دیدار نوروزی با مدیرعامل و جمعی از اعضای هیأت‌مدیره شرکت شمسا، از تلاش‌های صورت گرفته برای خدمات‌رسانی به زائران سفرهای نوروزی عتبات عالیات تقدیر کرد. رشیدیان بر موضوع توسعه تبلیغات و ارتباطات در حوزه سفرهای عتبات تاکید کرد و گفت: بسته‌های سفر زیارتی به عتبات عالیات و چگونگی خدمات‌دهی به زائران به صراحت اطلاع‌رسانی و منتقل شود. رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد تنوع در طراحی بسته‌های سفر عتبات، عنوان کرد: در این‌باره باید خواسته و نیاز گروه‌های مختلف مشتاقان سفر عتبات شناسایی و بر اساس درخواست آنان بسته‌های سفر طراحی شود. رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار گفت: تسهیل و روانسازی فرآیند‌های سفر عتبات در سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا با هدف افزایش کارآیی و کارآمدی و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، باید در دستور کار قرار گیرد. اگر سازمان حج و زیارت در موضوع زیارت سیاست‌‌‌های توسعه‌ای دارد، باید آمادگی لازم در شرکت شمسا برای اجرای این سیاست به وجود آید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

پیش‌بینی بارش‌های جدید از جمعه
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از فعالیت موج بارشی جدید در ایران از جمعه (۲۳ فروردین) خبر داد و گفت: بارش‌ها سیل‌آسا نیست اما احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد. احد وظیفه با اشاره به اینکه از جمعه‌شب ۲۳ فروردین یک سیستم بارشی از غرب وارد ایران می‌شود، به ایسنا اظهار داشت: این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۴ و ۲۵ فروردین) سبب بارش باران در جنوب کشور در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان می‌شود که این بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر شنبه ۲۴ فروردین تا صبح روز دوشنبه ۲۶ فروردین، نیمه شرقی ایران تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارد که بارش‌ها در شرق مازندران و استان گلستان قابل توجه‌تر و شدیدتر خواهد بود و می‌تواند طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر را به دنبال داشته باشد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بارش تجمعی به مجموع مقدار بارش طی ۲۴ ساعت گفته می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مجموع بارش‌ها در شمال کشور در شرق مازندران و گلستان از شنبه تا صبح دوشنبه (۲۴ تا ۲۶ فروردین) حدود ۱۰۰ میلیمتر باشد. وظیفه در پاسخ به این پرسش که آیا از شنبه ۲۴ فروردین بارش‌ها سیل‌آسا خواهد بود و همه مناطق کشور را فرا می‌گیرد، گفت: از شنبه بارش‌ها سیل‌آسا نیست. بارش‌های بهاری است.


Page Generated in 0/0053 sec